Keresés
Header Háttér

Webshark Blog

… jquery, ajax, design, psd, plugin, modul, web2, social, miegymás…

2023-01-260 komment

Néhány pszichológiai tényező, ami befolyásolja a vásárlási döntéseket

Amikor el akarsz adni egy terméket vagy szolgáltatást az embereknek, akkor olyan érzéseket kell bennük kelteni, melyek a vásárlási döntésüket könnyebbé vagy sürgetőbbé teszik számukra.

Ahhoz, hogy hatékonyan értékesíts termékeket vagy szolgáltatásokat a weboldaladdal szükség van annak megértésére, hogy az emberek mit miért tesznek, nem csak online. Íme néhány olyan tényező, melyek befolyásolják az emberek vásárlási döntéseit.

Tudás és szakértelem

A legtöbbször, ha valaki vásárolni szeretne valamit online, akkor először egy keresést végez a témában. A legtöbben nem akarjuk kidobni a pénzünket feleslegesen, így megnézzük, hogy megfelelő-e a termék, jó-e az ára, megbízható-e a cég, akitől vásárolunk. Ilyenkor végigböngészünk különféle ajánlásokat, listákat, teszteket, értékeléseket, és keressük a hiteles, megbízható forrásokat.

Ez az oka annak, hogy ezeknek a megbízható információknak minél több „érintkezési ponton” meg kell jelenniük, hiszen így nagyobb befolyást tudnak gyakorolni a vásárlói döntésre.

Amit a gyakorlatban megtehetsz, az az, hogy keresed a lehetőségeket a szakértelmed megmutatására a weboldaladon kívül. Segíted az embereket, hogy megtalálják a válaszokat a kérdéseikre. Ehhez aktívnak kell lenni a médiában, a közösségi platformokon, és olyan tartalmakat készíteni, melyekről beszélnek az emberek.

Ha a szakértelmed egyértelmű már mindenki számára, akkor a különböző weboldalak nagyobb valószínűséggel idéznek, kérdeznek meg, vagy ajánlanak, miközben az emberek egyre könnyebben megtalálnak, ráadásul bíznak benned.

A fontosság érzése

A sikeres eladás egyik alapelve, a célközönség szükségleteinek megértése és kielégítése. Azok a termékek és szolgáltatások, melyek nem így tesznek, el fognak bukni. Figyelni kell tehát az ügyfelekre és a visszajelzéseikre, ezekre reagálni, olyan megoldásokkal előállni, melyek összhangban vannak az igényeikkel.

Egy jó marketingstratégia alapja, hogy meghallgatjuk az ügyfelet, és ezt a tudomására is hozzuk. Tudnia kell, hogy figyelsz rá, és megérted, elsősorban azzal, hogy felmerülő igényeinek megfelelően alakítod a termékeidet és a szolgáltatásaidat.

Azok a cégek, melyek az ügyfeleik életét könnyebbé teszik, jobban fognak teljesíteni, mivel ezzel azt mutatják, hogy törődnek velük.

Biztonság, kényelem és közösség iránti igény

Akár az ismeretlentől, akár a kimaradástól (FOMO) való félelmünket próbáljuk enyhíteni, mindkettő mögött a biztonság, kényelem iránti igény húzódik meg. Ezért veszünk riasztót a házunkba, vagy ezért nézzük meg azt a sorozatot a tévében, amiről mindenki beszél, és szinte „kötelező” megnézni.

Ezt az igényt kell kielégíteniük a cégeknek is, vagyis az emberek félelmeit kell enyhíteni a termékeik és a szolgáltatásaik segítségével. Ez meghatározza az üzenetet: a vizsgálatok is azt mutatták, hogy a félelemre, illetve a félelem enyhítésére irányuló üzenetek rendkívül hatékonyak.

Az embereket ugyanis nem annyira a ráció és a logika vezérli a vásárlási döntések meghozatalakor, hanem az érzéseik. Jellemzően csak utólag próbálják racionalizálni a már érzelmi alapon meghozott döntéseiket. Ráadásul ezzel nincsenek is tisztában. Ugyanakkor cégként ezt a jelenséget figyelembe tudod venni, és kihasználhatod a fent felsorolt érzéseket, melyek befolyásolják a vásárlói döntéseket.

Kategória: Webmarketing | Címke:

Főleg írok. Főleg blogot és közösségi médiát, de tágabb perspektívában: online marketing, úgyhogy van benne bőven SEO, laza AdWords, webdesign-okoskodás, és még ami belefér.

Comments are closed.

kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet