2013-06-040 komment
Egy 4 napos Facebook oldal története
Esettanulmány egy Ügyfél mindennapjairól, aki elindul a közösségi oldalak Világába.
Az alábbi cikk természetesen név nélkül történik, védve Ügyfelünk adatait, csak a tényekről írunk, ami viszont mások számára hasznos lehet.
Az alábbi lépésekkel készült egy Facebook oldal a napokban:
- Péntek – oldal elkészítés Ügyféllel együtt (további menedzselést, tanácsadást nem igényelt)
- Szombat – fejléc kép, alap adatok beállítása (Ügyfél részéről)
- Vasárnap – első megosztás (Ügyfél részéről 600 like – ismerősök meghívásával)
- Hétfő – első cikk – promócióval (Ügyfél részéről indítva – 1500 like)
A Timeline-on pedig az alábbit látom nélkül hétfőn este: (az azonosítható adatokat kitakartam)
Mi itt a gond?
Felesleges pénz költés. Lelkes új oldaltulajdonosunk gondolta, hogy kihasználja a post promóciót. Mivel nem drága, ezért Mindenkire célzott. Cserében kapott lájkolókat Törökországból, Kínából, Indonéziából, stb.
De a következmény:
Sok olyan rajongó, akik nem azért rajongók, mert érdekli Őket a termékkörünk, hanem ismeretlen és főképp témába nem vágó új rajongó oldalunkra, akit a jövőben nem tudunk megszólítani, mert nem célpiac. Fals számok a statisztikában.
Ez több kérdést is felvet nálam az új, főként célpiacba nem vágó lájkolók részéről:
– Miért jelenik meg nekik a hirdetésünk?
– Miért lájkolják, amikor:
– nem is értik miről van szó
– nyílván többet nem érdekli őket a termékünk
– Mi buzdítja őket arra, hogy lájkoljanak ismeretlen oldalt?
– és végül….Ezért fizet valaki?
Komoly kérdések, de vajon hol a megoldás?!?!?!
Kapunk rá válaszokat? Neked mi a véleményed?