Keresés
Header Háttér

Webshark Blog

… jquery, ajax, design, psd, plugin, modul, web2, social, miegymás…

2023-01-060 komment

Fontos még a webdesign 2023-ban?

Ahogy telnek-múlnak az évek, a cégek egyre több módon, platformon képesek kapcsolódni ügyfeleikhez, és úgy érezhetik, hogy nem muszáj leragadniuk a weboldalaknál: használhatnak különféle közösségi média platformokat, üzenetküldőket, appokat, videókat, podcasteket, stb. Úgy tűnhet, hogy a weboldalak ma már kevésbé fontosak, mint mondjuk egy évtizede. De valóban így van ez?

Az alternatív lehetőségek száma nőtt ugyan az online térben, azonban a weboldalak továbbra is megkerülhetetlenek, mivel egy saját magunk által kezelhető, birtokolható, önálló digitális élményt kínálnak. Szemben a korábban felsorolt technológiák egy jelentős részével, a weboldalaknál közel teljes irányításunk alatt lehet a forráskód, ami sokkal komolyabb lehetőséget kínál a fejlesztők és designerek számára a közönség meggyőzésére, mint amit például a közösségi média platformok tudnak nyújtani.

És itt nem csak arról van szó, hogy a jó minőségű weboldalak segítségével hatékonyan növelhetik forgalmukat a cégek, hanem arról is, hogy ennek a forgalomnak a minőségét is javíthatják. Egy jó felhasználói élmény kínáló weboldal nagyon hatékony lehet abban, hogy a weboldalon tartsa a látogatókat, ahol aztán újabb tartalmakat fedezhetnek fel.

Weboldalak és közösségi média

A legtöbb cég számára ma már a közösségi média az egyik legfontosabb lehetőség az emberekkel való kapcsolat kialakítására és fenntartására. És bár sokan töltik az idejüket a közösségi médiában, az nem alkalmas egy átgondolt döntéshez szükséges információk megszerzéséhez vagy feladatok megoldásához.

A weboldalak a közösségi médiával szemben olyan előnyökkel rendelkeznek, mint a

  • rugalmasság – a leginkább személyre szabható felületek, melyek pontosan képesek tükrözni egy cég értékeit.
  • tulajdonjog – vagyis a weboldaladon a saját tartalmaidat teheted közzé, azt birtokolhatod, míg a közösségi médiában közzétett tartalommal az adott platform rendelkezik, azt saját elképzelései szerint terjesztheti vagy akár el is távolíthatja.
  • felfedezhetőség – a weboldalak felfedezhetők a különböző keresőmotorok segítségével, melyek versenyeznek azért, hogy a legjobb találati listát kínálják egy-egy keresésre. Ugyanez a közösségi média platformokról nem mondható el.
  • skálázhatóság – a weboldalak kihasználhatják a legújabb technológiákat annak érdekében, hogy javítsák a felhasználói élményt, míg a közösségi média platformok felhasználói élménye a vezetőség döntésén múlik.

Weboldalak és alkalmazások

Amikor a weboldalak kapcsán azt mondjuk, hogy a segítségükkel az internet egy részét birtokolhatjuk, akkor ugyanez felmerülhet az appok esetében is. Ugyanakkor azt is figyelembe kell venni, hogy az appok külső szolgáltatók által vannak szabályozva. Tehát, míg egy weboldal bármilyen webböngészővel bíró eszközről elérhető, addig egy app egy bizonyos operációs rendszerhez vagy platformhoz kapcsolódik. Az alkalmazásod terjesztéséhez be kell tartanod az áruház tulajdonosának követelményeit, amelyek ráadásul bármikor megváltoztathatók anélkül, hogy megkérdeznék a véleményedet róla.

Az appokkal szemben is érvényes az, hogy nagyobb rugalmasságot és skálázhatóságot kínálnak a weboldalak, mint az alkalmazások. Emellett költséghatékonyabbak: egy egyszerű weboldal akár egy hétvége alatt összerakható és elindítható, de a fenntartása is kevesebbe kerül, mint egy alkalmazásé. Ráadásul a felhasználók számára is könnyebben elérhető egy weboldal, hiszen csak kattintani kell egy linkre, vagy beírni a címét, míg egy alkalmazást le kell tölteni vagy meg kell vásárolni.

Weboldalak és podcastek vagy vlogok

Az kétségtelen, hogy a videók és részben a podcastek az elmúlt években jelentős teret hódítottak. Valóban hatékonyan képesek megragadni az emberek figyelmét, ugyanakkor passzív élményt kínálnak a nézőknek. Még akkor is, ha valamiképpen nyitottak a felhasználói interakcióra, alapvetően a passzív befogadásról szólnak ezek a típusú tartalmak.

Hozzájuk képest egy weboldal költséghatékonynak tekinthető, hiszen egy jó podcast-sorozathoz vagy a vlog-készítéshez komoly technikai háttérre lehet szükség, a gyártási munkák költségéről nem is beszélve. Azt is figyelembe kell emellett venni, hogy amíg egy jól megírt, örökzöld tartalom a weboldalakon évekig releváns maradhat, addig egy videó vagy egy podcast-rész gyorsan el tud tűnni a süllyesztőben.

A weboldalakon persze megjelenhetnek, beágyazthatók podcastek és videók is, ahogy bármilyen tartalom, miközben a podcastek vagy videók esetében csak egy podcastről vagy videóról van szó, semmi többről. Végül pedig arról sem szabad megfeledkezni, hogy egy weboldal sokkal kisebb méretű lehet, mint a podcastek vagy még inkább a videók, ami azt jelenti, hogy könnyebben és olcsóbban elérhetők a felhasználók számára, különösen, ha mobilnetet használnak.

Összességében tehát azt mondhatjuk, hogy 2023-ban továbbra sem mondhat le egyetlen cég sem a saját weboldalról, azok változatlanul az üzleti stratégia részét kell, hogy képezzék. Mint látható, számos előnyük van más technológiákkal szemben, elsősorban a rugalmasság, a költséghatékonyság, és a keresőoptimalizálhatóság.

Sokkal jobban a cég igényeire szabhatók, mint egy közösségi média oldal, és habár egy mobilalkalmazás lehet funkciókban gazdagabb egy weboldalnál, sok korlátozással kell szembenézni a különböző platformok és eszközök miatt.

A weboldalak tehát velünk maradnak és tovább fejlődnek az elkövetkező években is, annak ellenére, hogy mindig felbukkannak újabb és újabb ötletek a digitális tartalom terjesztésére.

Kategória: Fejlesztés | Címke:

Főleg írok. Főleg blogot és közösségi médiát, de tágabb perspektívában: online marketing, úgyhogy van benne bőven SEO, laza AdWords, webdesign-okoskodás, és még ami belefér.

Comments are closed.

kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet