Keresés
Header Háttér

Webshark Blog

… jquery, ajax, design, psd, plugin, modul, web2, social, miegymás…

2018-08-230 komment

Van értelme egy “Hamarosan…” oldalnak? És ha igen, milyen legyen?

Amikor belevágsz a weboldalkészítésbe, akkor először megszerzel egy domainnevet. Ezután azonban még hónapok telhetnek el, míg elkészül a rajta található weboldal. A kettő közötti időszakra az üres weboldal helyett egy gondosan megtervezett “Hamarosan…”, azaz “Coming soon” oldalt helyezhetsz el. De miért érdemes vele foglalkoznod? És hogyan alakítsd ki? (Frissítés 2020.12.16. – Több ponton is kiegészítettük a szöveget).

Nézzük mindjárt az okokat, hogy miért érdemes egy “Hamarosan…” oldalt használni a készülő weboldalad helyén!

  • Egy “Hamarosan…” oldal sokkal jobban néz ki, mint egy alapértelmezett üzenet a weboldal helyén.
  • Jó lehetőséget kínál arra, hogy még az indulás előtt e-mail címeket gyűjts.
  • Elkezdhetnek ismerkedni veled az emberek, így amikor élesben elindul az oldal, akkor nem ismeretlenként lépsz elő a semmiből. Ez pedig előnyt jelent az üzleted számára.
  • Egy publikált “Hamarosan…” oldal is beleszámít a domained életkorába, és a keresőmotorok már elkezdik indexelni.
  • Ha elég jó, akkor még felkapott is lehet a közönség körében.
  • A hamarosan oldaladon már ízelítőt adhatsz a termékeidből vagy szolgáltatásaidból.

Egy jó “Hamarosan…” oldalnak világosan el kell tudnia magyaráznia az embereknek, hogy miről fog szólni az ott nemsokára felbukkanó weboldal. Az nem elég, ha csak egy sablon “under construction” feliratot teszel ki, vagy bármilyen más, semmitmondó template-hez nyúlsz. Ugyanakkor túlterhelni sem szabad őket az információkkal, vagyis meg kell találni a kényes egyensúlyt az információközlés és azok visszatartása között. Tehát, ne ígérjél “túl nagyot”, illetve ne mondj el mindent, mert akkor elmarad az izgalom. Gondolj a hamarosan oldaladra úgy, mint egy film trailerére.

De ahhoz, hogy hatást gyakoroljon a látogatókra a hamarosan oldalad érdemes használni a bevett technikákat.

Tippek a hamarosan oldaladhoz

Összeszedtünk néhány tanácsot, melyek figyelembevételével meggyőző hamarosan oldalt készíthetsz.

Legyél meggyőző, de ne vidd túlzásba!

Itt is érvényes a “kevesebb több” elv. Elég néhány mondat. Az egyik lehet az, hogy miért fogja a látogató szeretni, amivel előállsz. De egy másik is fontos üzenet, mert arról szól, hogy ha nem akarsz lemaradni az indulásról, akkor iratkozz fel a hírlevélre, vagy lájkold valamelyik közösségi média oldalt, stb.

Kell tehát egy címsor és egy rövid leírás, amiben térj ki még arra, hogy miért fogja segíteni az emberek életét a terméked vagy szolgáltatásod.

Mutasd be egy grafikával!

A grafikák vonzó vizuális formában képesek bemutatni az egyébként unalmas információkat is. Könnyű őket átlátni, felfogni és jobban emlékeznek rájuk az emberek, mint egy halom adatra egy fekete-fehér oldalon. Ha elég jó a grafikád, akkor fel tudod kelteni az érdeklődésüket. Erre nincs túl sok időd, mindössze 2-3 másodperced. Ennyi időt adnak, hogy hatást gyakorolj rájuk. Ehhez nem csak az kell, hogy az információk érdekesek legyenek, hanem az is fontos, hogy milyen a megjelenés, tehát mennyire jól sikerültek a grafikai elemek.

Igazodj a végleges színekhez!

Már a “Hamarosan…” oldaladon is azokat a színeket használd, melyek meg fognak jelenni a végleges weboldaladon. Ezáltal összekapcsolod a kettőt, így nem fognak meglepődni és tanácstalankodni a felhasználók, amikor végre elindul az oldalad. A megfelelő színek kiválasztásánál használj teszteket, melyekre online eszközöket is találsz.

Fontosak a színek
Fontosak a színek

Rövid űrlapot használj!

Habár egyébként is javasolt a minél rövidebb űrlap, egy hamarosan oldalon nem használhatsz még olyan hosszú űrlapot sem, mint amit máshol használsz a weboldaladon. Ha e-mail címeket gyűjtesz vele, akkor csak az e-mail címet kérd el, illetve az adatvédelemmel kapcsolatos checboxokat helyezd el. Hiszen itt nem akarsz semmi többet, és végképp nem akarod elriasztani az embereket. Minél több mezőt töltetsz ki a látogatókkal, annál nagyobb az esélye, hogy idő előtt távoznak.

Használj call to actiont!

Már a “Hamarosan…” oldalon is érdemes elővenni a CTA-t, mint eszközt, hogy rávedd egy általad szorgalmazott cselekményre a látogatókat. Ugyanakkor túl nagy dolgot még ne várj tőlük, és azt a szabályt is tartsd be, hogy csak egyetlen call to actiont használsz, azaz nem kérsz egyszerre túl sok dolgot. Elég lehet csak egy feliratkozás, melynél egy értesítést ígérsz az oldal indulásáról. Az űrlap pedig legyen a lehető legegyszerűbb!

A látogatók értesítést kérhetnek az oldal indulásáról
A látogatók értesítést kérhetnek az oldal indulásáról

Jelenítsd meg az elérhetőségeidet!

Ami nem maradhat el egy “Hamarosan…” oldalról sem, az az, hogy lássák az emberek, hogy hol érhetnek el. Nem csak a cím, telefonszám tartozik ide, hanem az általad használt közösségi média csatornák is. Az emberek ugyanis számítanak rá, hogy jelen vagy a Facebookon, Instagramon, LinkedInen, stb. Ráadásul, ha elég jó a “Hamarosan…” oldalad, akkor még akár meg is osztják a közösségi médiában, így hirdetve a weboldaladat.

Egy jó "hamarosan" oldal
Egy elég egyszerű “infografika”, de látványos és informatív

Próbálj meg érzelmeket kiváltani!

Azt gondolod, hogy az emberek racionálisan döntenek? Nem igazán. A döntéseink jelentős részben az érzelmeinken alapulnak. Nagyon kevesen hagyják meg az e-mail címüket, ha csak nincs valami erős motiváló tényező, hogy megbízzanak benned. Viszont, ha képes vagy elérni érzelmek kiváltásával, hogy az emberek beszéljenek rólad, akkor eléred a célod.

Legyél nagylelkű!

Ha van már valamid, amit meg tudsz osztani a felhasználókkal, akkor oszd meg! Az emberek szeretik az ingyenes dolgokat és az exkluzív ajánlatokat. Csak rajtad múlik, hogy milyen terméket vagy szolgáltatást ajánlasz fel nekik az e-mail címükért cserébe. Lehet ez egy e-book, ingyenes hozzáférés, kipróbálási lehetőség. Persze nem árt, ha alaposan átgondolod, mire is van szükségük a leendő ügyfeleidnek vagy olvasóidnak, és azt ajánld fel nekik.

A feliratkozók hozzáférnek a béta verzióhoz
A feliratkozók hozzáférnek a béta verzióhoz

Használj visszaszámlálót!

A visszaszámláló használatával tovább javíthatod a hamarosan oldalad konverziós arányát. Mi az a visszaszámláló? Egy óra, ami a weboldal indulásáig hátralévő időt mutatja. Vagy ha nem tudod, pontosan mikor lesz készen a fejlesztés, akkor is érdemes kiírni annyit, hogy “várható indulás szeptemberben”, vagy ősszel, vagy 2022-ben. A cél az, hogy ne úgy nézzen ki, mint ahol semmi nem történik, az oldal magára van hagyva. Ha a látogató nem lát semmilyen indulási időpontot, akkor teljesen bizonytalan számára, hogy mire számíthat.

Legyen megosztható!

Egy hamarosan oldalon is hasznosak a közösségi médiás gombok, aminek az az oka, hogy nyilván szeretnéd, ha az emberek beszélnének az oldal várható indulásáról. Ez pedig a leginkább a közösségi médiában történhet meg. Ha még valamilyen “ajándékot” is beígérsz a látogatóknak a megosztásért, akkor jelentős mértékben növelheted annak esélyét.

Végül, ha kész a hamarosan oldalad, akkor ne feledkezz meg arról, hogy a begyűjtött e-mail címekre küldjél is e-maileket. Beszámolhatsz a haladásról, de arról is küldhetsz nekik tájékoztatást, hogy mikor számíthatnak az indulásra, valamint újabb információkat oszthatsz meg velük, amitől bennfentesebbnek érezhetik magukat.

Kategória: Design | Címke:

Főleg írok. Főleg blogot és közösségi médiát, de tágabb perspektívában: online marketing, úgyhogy van benne bőven SEO, laza AdWords, webdesign-okoskodás, és még ami belefér.

Comments are closed.