2019-06-190 komment
Mi kell egy cég erős online jelenlétéhez? 7 dolog
Ha van egy céged, akkor nyilván tisztában vagy azzal, hogy egy erős online jelenlét létfontosságú dolog a sikert tekintve. De lehet, hogy nem tudod pontosan merre indulj, vagy mire figyelj. Hét lépésben összefoglaltuk, hogyan alakíts ki erős online jelenlétet.
Ma már evidencia, hogy ha nem vagy jelen az online térben, akkor lemaradsz a konkurenciával szemben. Már persze, ha fontos számodra, hogy növekedj. Csodát persze nem tesz, egyszerűen változik a világ, és ma már ugyanolyan alapvető tényező az erős online jelenlét, mint néhány évtizede a hirdetés a szakmai névsorokban, lapokban, vagy épp a cégtábla megléte.
Az erős online jelenlétnek sok pozitív hozadéka is van: erősíti a márkád jelenlétét és felismerhetőségét, ami létfontosságú, amikor az ügyfeleid üzleti döntést hoznak. Emellett erősítheted vele a vásárlói hűséget, ami azt jelenti, hogy azok az ügyfelek, akik korábban kapcsolatba kerültek veled, visszatérő megrendelőid lesznek. Sőt az is lehet, hogy a körükből kikerülnek szószólóid, akik aztán az online felületeken ajánlják a termékeid, szolgáltatásaid.
Ezen előnyök miatt, érdemes átgondolni, hogy minden lehetőséget megragadtál-e az online jelenléted megerősítésére. Lássuk, hogy mire is kell gondolnod!
Üzleti célok
Mindig ezzel kezdünk, de ennek az az oka, hogy a leggyakoribb probléma még mindig az, hogy amikor a cégek belevágnak az online építkezésbe, akkor nem nagyon látják a céljaikat. Úgy gondolják, hogy önmagában a tevékenység végzése – egy blog írása vagy posztolás a közösségi médiában – már predesztinál a sikerre.
Pedig ha nem tudod merre akarsz menni, akkor nem fogod tudni azt sem meghatározni, hogy sikeres vagy-e, haladsz-e a célod felé. Ilyenkor egyszerűen csak csinálsz valamit, eltöltöd az idődet egy felesleges tevékenységgel.
Az első lépés tehát mindig a célok meghatározása legyen, annak kitalálása, hogy mit akarsz elérni az online jelenléttől, milyen eredményeket vársz. Természetesen reálisan gondold ezt végig, és ne tűzz ki értelmetlen célokat.
Stabil alap
Ha már meghatároztad az üzleti céljaidat, akkor egy olyan alapot kell kialakítanod, ahonnan ez az online jelenlét felépíthető. A legjobb alap erre általában egy weboldal. Ha van egy gyors és jól használható weboldalad, akkor már érdemes arra látogatókat hozni, akik aztán megismerik ott a cégedet.
A weboldaladnak tartalmaznia kell minden fontos információt a cégedről. Győződj meg arról, hogy a weboldaladon jó a navigáció és hasznos tartalommal van tele, mely vonzza a látogatókat. A weboldaladnak megbízhatóságot és profizmust kell sugároznia. Ha nem ez a helyzet, hanem egy zsúfolt és használhatatlan weboldalad van, akkor ne csodálkozz, ha nem lesznek megrendelőid. Arról, hogy milyen egy jó weboldal, itt írtunk részletesen.
Folyamatos optimalizálás
Ha a weboldalad elkészült, akkor azt vélhetően szeretnéd a keresőben is megjeleníteni. Ehhez szükséged lesz keresőoptimalizálásra, melynek révén előnyösebb pozíciót szerezhetsz a találati oldalakon. Ennek része a technikai SEO, mely a weboldal technikai paramétereit optimalizálja a kereső – és persze a felhasználók – igényeire, valamint az on-page SEO, mely a tartalmakkal teszi ugyanezt.
Az alapvető beállítások nélkül a weboldalad akár láthatatlan is lehet a Google és így az emberek számára. Mindez persze még nem jelenti azt, hogy az első helyre fogsz ugrani a keresőben, egyszerűen csak jelen leszel, megteremtetted az alapot a további építkezésre, mely többnyire tartalmak kezeléséből fog állni oldalon belül és kívül.
Folyamatos tartalomkészítés
A folyamatos munka jelentőségét gyakran nem mérik fel a cégek. Úgy gondolják, hogy ha egy weboldal elkészült, akkor onnantól kezdve nincs további dolguk vele. Vagy, ha foglalkoznak is tartalmi fejlesztéssel, akkor nem tudják, hogy merre tartanak vele, mindössze annyi a céljuk, hogy legyen valami tartalom az oldalon, melyek aztán egyáltalán nem úgy működnek, ahogy kellene.
Az egyik fontos tényező tehát a következetes munka a weboldalon. Ami persze nem azt jelenti, hogy minden nap kellene valamit írnod rá, csak azt, hogy rendszeresen. A következetességnek meg kell nyilvánulnia a témákat és a hangnemet tekintve is, és ugyanennek kell megjelenni a közösségi médiában is. A másik fontos tényező a relevancia, és hogy a tartalomnak legyen értelme, hozza azokat az eredményeket, melyeket elvársz tőle (és amelyeket korábban meghatároztál).
Ha sikerült összehozni az értékes, releváns tartalmat, akkor egy idő után iparági szakértőként fog megjelenni a céged. Kialakulhat egy erős közösség és a márkád körül, ami már valóban erős online jelenlétet jelent.
Közösségi média
A hagyományos médiával az a legnagyobb gond, hogy a kommunikáció sokszor elég egyirányú. Te elmondasz valamit a weboldaladon, amire aztán nem érkezik semmi reakció, még akkor sem, ha biztosítasz lehetőséget a hozzászólásokra, visszajelzésekre. Ilyenkor csak mondod a magadét és legfeljebb bízol benne, hogy pozitív a hatás.
Kommunikálni a legjobban ma a közösségi média felületeken lehet. Ráadásul a közösségi média segít a kapcsolat kialakításába, ott segítséget nyújthatsz az embereknek, akik teljesen természetes módon nyúlnak már hozzá, ha valamit mondani vagy kérdezni akarnak. Ha még jó tartalmat is sikerül itt megjelenítened, akkor tovább potenciális ügyfeleket találhatsz a céged számára.
Kapcsolatok kialakítása
Nem szabad alábecsülni azt sem, hogy az iparágad kulcsfontosságú szereplőivel az online jelenlét révén kapcsolatot alakíthatsz ki. Nekik már lehet egy erős, kapcsolódó közösségük, és megalapozták hitelességüket az iparágban. Ehhez persze meg tudnod határozni, hogy kik a kulcsszereplők azon a területen, ahol Te is jelen vagy. Mit vegyél figyelembe?
Ne pusztán a táboruk nagyságát nézd, hanem azt, hogy milyen aktivitást tudnak generálni. Az aktivitás mutatja meg igazán, hogy milyen jelentős a hatásuk. Azt is érdemes meghatározni, hogy a közönségük kikből áll, és hogy van-e átfedés a Te és az ő célközönségük között.
Ha sikerül kialakítani a kapcsolatot a megfelelő emberekkel, akkor hozzáférésed lehet az ő közönségükhöz is, akiket egyébként nem nagyon tudnál elérni. Azt sem felejtsd el azonban, hogy a kapcsolatot nem csak kialakítani kell, hanem fenntartani is. Az influencer marketingről itt írtunk korábban.
Vendégposztok
Végül pedig említsük meg az off-page SEO szempontból fontos eszközt: a vendégposztok írását. Szélesebb értelemben véve pedig egyszerűen az általad írt tartalmak más oldalakon való megjelentetéséről van szó. Arról nem is beszélve, hogy ha sikerül hiteles és tekintélyes oldalakon megjelenned a tartalmaiddal, az presztízst is ad a cégednek. Ekkor már szakértőként tűnhetsz fel, ráadásul ezáltal kapcsolatba léphetsz az adott oldalak közönségével is.
Ha ezekben a vendégposztokban linkeket is elhelyezel a saját oldaladra, azzal linképítést végzel, mégpedig a teljesen elfogadott módon, aminek pozitív hatása lesz a helyezésedre is a találati oldalakon, nem csak a hírnevedre.
(A bejegyzés ezen cikk alapján készült.)