Keresés
Header Háttér

Webshark Blog

… jquery, ajax, design, psd, plugin, modul, web2, social, miegymás…

2018-11-080 komment

Mi az az influencer marketing? És lenne számodra értelme?

Nyilván nincs ember, aki ne hallott volna már az influencerekről, és a legtöbb esetben valamiféle YouTube és Instagram-celebek jutnak az eszünkbe. De ha marketing szempontból vizsgálod a kérdést, akkor tudod, hogy pontosan miről van szó? Mire jó és hogyan működik az influencer marketing? És a legfontosabb: neked érdemes lenne-e foglalkoznod vele? Átfutjuk a legfontosabb dolgokat.

Amikor valaki belekezd a tartalommarketingbe, akkor létrehoz egy tartalmat, majd várja a hatást. De nagyon sokszor nem történik semmi. Így van ezzel a legtöbb kis cég, akik aztán csalódottan legyintenek az egészre. Nekik meg kell érteni, hogy a közösségi média csak egy platform, és önmagában még nem jelent semmiféle előnyt egyetlen cég számára sem, nem hozza el a várva vár profitnövekedést. Hiszen nem elég jelen lenni a közösségi médiában, sőt még tartalmat is gyártani, hanem meg kell találni a célközönséget, kommunikálni velük, megérteni, hogy mi akarnak, milyen vágyaik vannak.

De hogyan érheted el a célközönséget hatékonyan? Nyilván hirdetésekkel, ugyanakkor van egy másik lehetőség is: az influencer marketing. Ez a megoldás arra épít, hogy jelen vannak olyan személyek a közösségi médiában, akik jelentős munka árán felépítettek egy lojális követői bázist. Egy olyan követői bázist, melyre befolyással vannak. Ehhez az influencer által könnyen megygyőzhető célközönséghez pedig általuk Te is eljuthatsz. Így tehát az influencer elvégezte a munka egy részét helyetted.

Lehet, hogy az jár a fejedben, hogy az influencer marketing elsősorban a nagy cégek számára járható út, azonban nem muszáj a nagy és számodra megfizethetetlen sztárokban gondolkodnod. Ezek nem is feltétlenül a Te célközönségedet érik el. Neked olyan influencereket kell találnod, akik a célközönségedhez juttatják el az üzenetedet, olyan emberekhez, akik ráadásul készen állnak a vásárlásra az influencer általi hatékony befolyásolás hatására.

Mi az influencer marketing?

Az influencer marketing tehát egy olyan stratégia, mely egy befolyásos személyiségre épít, akire odafigyelnek és van némi hírneve, valamint közönsége egy adott iparágban. Tehát ahelyett, hogy egy célközönségre összpontosítanál, egyedül egy influencerrel kell foglalkoznod. Hiszen ő az a személy, aki egy olyan közönségre van befolyással, mely a piacodon potenciális vevőnek számít.

Mint látható, fontos, hogy az influencer a Te célközönséged tudja megszólítani. Ehhez a megfelelő személyt kell megtalálnod, nem csak úgy általánosságban egy celebet. Ezután ki kell alakítanod egy kapcsolatot vele, majd ki kell találni azt a megoldást, amellyel hatékonyan megjelenítheti a cégedet a követői számára. Így működne tehát röviden az influencer marketing.

Az influencerek jobban ismerik a közönséget, mint Te. Hiszen napi szinten kapcsolatban vannak velük, tudják, hogy mire reagálnak, és mi kedvetleníti el őket. Ezzel Neked már nem kell foglalkoznod, hiszen egy személy ezt a nem egyszerű munkát – a kapcsolatépítést egy közönséggel – elvégezte helyetted.

Miért működik az influencer marketing?

Azért, mert az emberek általában figyelnek mások véleményére. Döntéseiket befolyásolja az, hogy a családtagjaik, ismerőseik mit ajánlanak számukra. Sőt, vágynak arra, hogy egy általuk követett és nagyra tartott személy megmondja miről, mit gondoljanak. De legalábbis sokkal jobban bíznak egy valós személy ajánlásában, mint a cégek hirdetéseiben.

Neked pedig sokkal könnyebb egyetlen emberrel foglalkozni, mint sok ezerrel. Ez a jó az influencer marketingben: leegyszerűsíti a dolgokat és hatékonyan működik. Márpedig, ami hatékony, az olcsó, vagyis a megtérülése jobb, mint a hagyományos marketing megoldásoké.

Milyen előnyei vannak az influencer marketingnek?

  • Javuló konverziós arány a weboldaladon.
  • Növekvő márkaismertség.
  • Egy nyitott célközönség elérése.
  • Az organikus elérésed javulása a közösségi médiában.

Emellett persze arról sem szabad megfeledkezni, hogy magát a tartalmat is – amihez a céged, terméked kapcsolódik – is az influencer állítja elő, így nem neked kell a tartalomkészítéssel fáradnod. Ráadásul ez a tartalom egy gyakorlott tartalomgyártó influencer esetén jó minőségű, hatékony, sőt adott esetben akár virális vagy örökzöld is lehet, ami Neked nem biztos, hogy összejönne.

Milyen influencerek vannak?

Az influencereknek különböző típusaik vannak, és akad három szempont, amit figyelembe kell venned a kiválasztásuknál:

Relevancia: vagyis mennyire passzol az influencer a Te cégedhez, termékedhez.
Elérés: hány követője van, és milyen hatékonyan képes elérni őket.
Hatékonyság: hogyan fogadja a közönség az influencer által közvetített üzenetet, azaz mennyire képes befolyásolni őket.

Az influencerek 3 típusba sorolhatók:

1. Mikroinfluencerek

Ők olyan átlagemberek, akik mondjuk blogot írnak és van néhány száz vagy ezer követőjük. Itt fontos megjegyezni, hogy a több követő nem feltétlenül jobb. Hiszen Neked olyan influencerre van szükséged, aki a Te célcsoportodhoz tud szólni, aktívak a követői és bíznak benne. Egy ilyen személy sokkal jobb eredményeket érhet el, mint ha tízszer ennyi követője lenne, de kevésbé elkötelezettek, és nem érdekli őket a terméked vagy szolgáltatásod.

2. Csúcs-influencerek

Ők azok a sztárok, akiknek több százezres vagy akár milliós követőtáboruk van. Nyilván az áraik is ehhez igazodnak. Ha kis céged van, akkor velük nem igazán kell foglalkoznod, inkább a mikroinfluencerek és a helyi influencerek körében kell keresgélned.

3. Helyi influencerek

Ha például arra van szükséged, hogy forgalmat terelj egy fizikailag is létező üzletbe vagy egy eseményre, akkor elsősorban a helyi influencerek körében kell körülnézned. Ők azok, akik sokat tehetnek azért, hogy a megfelelő személyek elé kerüljön a terméked vagy a szolgáltatásod.

Mit csinál valójában egy influencer?

Nyilván a célod az, hogy az emberek megvásárolják a termékeid vagy a szolgáltatásaid az influencer révén. Ő ennek érdekében kommunikációt kezdeményez a márkáddal kapcsolatban, hogy felhívja rá a figyelmet és kialakítsa a bizalmat irántad.

Ez a gyakorlatban például azt jelenti, hogy például
ajánlást fogalmaz meg a termékeddel kapcsolatban, vagy pedig
– egy stratégia alapján elhelyezi a terméked egy képen vagy videón az általa használt közösségi média csatornában,
értékelést mond a termékedről.

Persze mindezt valamiért cserébe teszi ezt: ami lehet pénz, ingyenes termékek, vagy bármi, aminek értéke van számára.

Ami még fontos kérdés, hogy

miként találd meg a megfelelő influencert a céged számára?

A legegyszerűbb, ha figyelsz és kérdezősködsz. Ahhoz, hogy a megfelelő influencert megtaláld

követned kell őt a közösségi média csatornákon – ezáltal azt is látni fogod, hogy a konkurencia esetleg már megjelent-e nála.
ne csak a követőszámát figyeld, hanem az aktivitási arányt – lehet, hogy hamis követői vannak, amire az utal a leginkább, ha kevés az aktivitás a posztjaiknál a követőszámhoz képest. Az instagramos influencerek esetében például van olyan eszköz, mely megmondja ezeket a számokat, sőt még a becsült költségüket is.

A lényeg, hogy a reklámblokkolók és a visszaeső organikus elérés időszakában érdemes olyan eszközökhöz is nyúlni a marketingben, melyre korábban esetleg nem gondoltál. Ilyen lehet egy influencer, aki ismeri a közönségét, és tudja, hogy milyen tartalomra rezonál. Ezáltal pedig forgalmat visz a weboldaladra és javítja a konverziós arányodat.

Kategória: Egyéb | Címke:

Főleg írok. Főleg blogot és közösségi médiát, de tágabb perspektívában: online marketing, úgyhogy van benne bőven SEO, laza AdWords, webdesign-okoskodás, és még ami belefér.