2021-12-020 komment
Sokkal nagyobb volt idén a mozgás a Google találati oldalain, mint tavaly
Egy vizsgálat adatai alapján a Google keresési eredmény oldalai sokkal nagyobb mértékben és nagyobb gyakorisággal változtak 2021-ben, mint a tavalyi évben.
Mordy Oberstein, a Semrush munkatársa hívta fel a figyelmet még október végén a Twitteren arra, hogy jelentős mozgás volt tapasztalható a Google találati oldalain az idén. Egészen pontosan az asztali gépes eredmények 68 százalékkal nagyobb változást mutattak, míg a mobilos eredmények 85 százalékkal nagyobbat, mint a tavalyi évben.
Ez a 68 és 85 százalék azt jelzi, hogy ennyivel nőtt azon napok száma, amikor jelentős átrendeződés volt tapasztalható a találati oldalakon. Ez grafikonon ábrázolva így néz ki asztali gépes találati oldalak esetén:
Így pedig mobilos találati oldalak esetén:
A Semrush definíciója szerint a „nagymértékű mozgás” azt jelzi, hogy tízből legalább öt pontnyi volt a Sensor elnevezésű eszközük mérése alapján a mozgás nagysága, míg rendkívül nagy mozgásról nyolc pont felett beszélnek.
Az utóbbi azért fontos, mert a cég adatai szerint 2021-ben a napok több mint felében „rendkívül magas” volt a mozgás mértéke a találati oldalakon mind a desktop oldalaknál, mind pedig a mobilos találati oldalaknál. Ez is jelentős változás a tavalyi évhez képest, mint ezen a két grafikonon látható:
Mordy Oberstein azonban nem elégedett meg ennyivel, az intenzitás mértéke alapján lebontott adatokat is prezentált.
A lényeg viszont az, hogy mindez világosan mutatja azt, hogy az idei év egy kicsit más volt a Google-nél, mint a tavalyi, és igazuk volt azoknak a szakembereknek, akik azt gyanították, hogy meg nem erősített algoritmusfrissítéseket indított rendkívül sűrűn egymás után a keresőcég.
És habár annak nincs sok értelme, hogy árgus szemekkel kövessük minden nap a Google algoritmusfrissítéseiről szóló információkat, annyit érdemes mindebből leszűrni, hogy idén nagy változások jellemezték a találati oldalakat, és az nem véletlen, ha azt láttad, hogy sok weboldalnak változik a helyezése egyik napról a másikra.
Mint egy korábbi bejegyzésünkben már jeleztük, a Google egy magyarázattal próbál segíteni a weboldaltulajdonsoknak abban, hogy megállapítsák mi okozza a weboldaluk forgalmának változását, így nincs is igazán szükség arra, hogy mindig lessék, mikor történik algoritmusfrissítés.