Keresés
Header Háttér

Webshark Blog

… jquery, ajax, design, psd, plugin, modul, web2, social, miegymás…

2021-12-020 komment

Sokkal nagyobb volt idén a mozgás a Google találati oldalain, mint tavaly

Egy vizsgálat adatai alapján a Google keresési eredmény oldalai sokkal nagyobb mértékben és nagyobb gyakorisággal változtak 2021-ben, mint a tavalyi évben.

Mordy Oberstein, a Semrush munkatársa hívta fel a figyelmet még október végén a Twitteren arra, hogy jelentős mozgás volt tapasztalható a Google találati oldalain az idén. Egészen pontosan az asztali gépes eredmények 68 százalékkal nagyobb változást mutattak, míg a mobilos eredmények 85 százalékkal nagyobbat, mint a tavalyi évben.

Ez a 68 és 85 százalék azt jelzi, hogy ennyivel nőtt azon napok száma, amikor jelentős átrendeződés volt tapasztalható a találati oldalakon. Ez grafikonon ábrázolva így néz ki asztali gépes találati oldalak esetén:

(Forrás: Semrush)

Így pedig mobilos találati oldalak esetén:

A Semrush definíciója szerint a „nagymértékű mozgás” azt jelzi, hogy tízből legalább öt pontnyi volt a Sensor elnevezésű eszközük mérése alapján a mozgás nagysága, míg rendkívül nagy mozgásról nyolc pont felett beszélnek.

Az utóbbi azért fontos, mert a cég adatai szerint 2021-ben a napok több mint felében „rendkívül magas” volt a mozgás mértéke a találati oldalakon mind a desktop oldalaknál, mind pedig a mobilos találati oldalaknál. Ez is jelentős változás a tavalyi évhez képest, mint ezen a két grafikonon látható:

Mordy Oberstein azonban nem elégedett meg ennyivel, az intenzitás mértéke alapján lebontott adatokat is prezentált.

A lényeg viszont az, hogy mindez világosan mutatja azt, hogy az idei év egy kicsit más volt a Google-nél, mint a tavalyi, és igazuk volt azoknak a szakembereknek, akik azt gyanították, hogy meg nem erősített algoritmusfrissítéseket indított rendkívül sűrűn egymás után a keresőcég.

És habár annak nincs sok értelme, hogy árgus szemekkel kövessük minden nap a Google algoritmusfrissítéseiről szóló információkat, annyit érdemes mindebből leszűrni, hogy idén nagy változások jellemezték a találati oldalakat, és az nem véletlen, ha azt láttad, hogy sok weboldalnak változik a helyezése egyik napról a másikra.

Mint egy korábbi bejegyzésünkben már jeleztük, a Google egy magyarázattal próbál segíteni a weboldaltulajdonsoknak abban, hogy megállapítsák mi okozza a weboldaluk forgalmának változását, így nincs is igazán szükség arra, hogy mindig lessék, mikor történik algoritmusfrissítés.

Kategória: SEO | Címke:

Főleg írok. Főleg blogot és közösségi médiát, de tágabb perspektívában: online marketing, úgyhogy van benne bőven SEO, laza AdWords, webdesign-okoskodás, és még ami belefér.

Comments are closed.

kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet