Keresés
Header Háttér

Webshark Blog

… jquery, ajax, design, psd, plugin, modul, web2, social, miegymás…

2014-03-090 komment

Mit kell tenned ha drasztikusan csökken weboldalad látogatottsága?

A weboldalad ideig-óráig jól teljesít – aztán egyik pillanatról a másikra az organikus forgalom drámai mértékben csökkenni kezd, a keresőben pedig valamilyen titokzatos okból kifolyólag zuhanórepülésbe kezd. Még mielőtt patakokban elkezdene folyni a hátadról a víz, pánikrohamot kapnál és bedobnád a törölközőt, lassíts egy kicsit és nézd át a következő listát annak érdekében, hogy minél gyorsabban elhárítsd a problémát.

1) Ellenőrízd a Google Webmestereszközöket

Az első és legnyilvánvalóbb probléma, hogy az oldaladnak sikerül valamivel kiérdemelnie egy csinos kis büntetést a Google-tól. Annak érdekében, hogy kiderítsd valóban ez a probléma, lépj be a Google Webmastereszközökbe. Ott megláthatod, hogy valóban kaptál e büntit, vagy sem. (Keresési forgalom-Kézi műveletek) Ha igen, akkor ott ahhoz is találsz iránymutatást, hogy milyen lépéseket kell tenned a büntetés elhárítása érdekében.

Most kukkants a Webhelyüzenetekre. Ha nem látsz semmit, akkor a gond máshol lesz, nézzük a következő pontot.

Google Webmestereszközök - Analytics

2) Tekintsd át az indexálás mértékét

Ha már úgyis a Google Webmastereszközökben vagy, akkor vess egy pillantást a Indexelési állapotra (Google index menüben találod), hogy látsz-e valami drasztikus változást.

Ha igen, akkor a weboldalad keresőmotor optimalizációs problémájáról van szó, amit orvosolhatsz azzal, hogy a Google-al ismét feltérképezteted a teljes weboldalad. Add hozzá webhelytérképed a Feltérképezés/Webhelytérképek menüpontban. Ha nincs webhelytérképed, kérd meg a fejlsztődet, hogy készítsen, vagy találsz erre a keresőben különböző eszközöket is!

3) Vizsgáld meg a Google Analytics-et, hogy honnan jön a forgalmad

A Google Analytics-ben menj az Ügyfélszerzés menüre, onnan tovább a Csatornák-ra. A dátum tartományban nézz hónap – hónap, vagy egy év – év összehasonlítást, hogy megbizonyosodj arról, hogy nem történ semmi figyelemreméltó változás a honlapodra beérkező közvetlen, vagy hivatkozásból történt megkeresések között.

Weboldalunk látogatottsága drasztikusan lecsökkenhetett azért is, mert elvesztettünk egy számunkra fontos hivatkozó linket, vagy valamiért leállt a PPC hirdetésünk. Vegyük a fáradtságot és mindenképpen nézzük meg, hátha ezen egyszerű okok állnak a háttérben.

Google Analytics

4) Nézd át a landing oldalaidat

Ha már a Google Analyticsben vagy, még egy jó stratégia lehet átnézni a landing oldalakat is hónap-hónap, év-év összehasonlításban. Ha drasztikus változást látsz valamelyik oldalon, akkor lehet, hogy megtaláltad a probléma forrását.

Nézd végig a landing oldaladon egyesével a linkeket, hogy mindegyik jó helyre mutat e. Bizonyosodj meg arról, hogy nem negatív a SEO-d!

5) Csekkold a sitemap-et

Ha még mindig nem sikerült rájönnöd a probléma okára, akkor most lapozzunk az Analytics-ből az oldaltérképedre. Amennyiben a sitemap.xml nincs indexelve, akkor csak úgy grasszálsz az interneten annélkül, hogy bárki látna… Lásd 2. pont!

Győződj meg arról, hogy a sitemap.xml-t indexeli a Google. Válaszd ki a Webmestereszközökben a domain nevedet, majd kattints a Feltérképezés-re. Lépj a Webhelytérképek menüre. Ebben a menüben megjelennek azok az oldaltérképek, amelyeket a Google indexel jelenleg és láthatóvá válik milyen hibákat talál a Webmestereszközök.

6) Vizsgáld meg a robots.txt file-t

Nézzük meg, hogy nem csúszott e be véletlenül valamelyik oldalra akaratlanul egy NOINDEX. Amikor egy oldalon a noindex metacímkét észleli a Google, akkor teljesen kihagyja az oldalt a keresési eredményei közül, még akkor is, ha más oldalak hivatkoznak rá. Így nem csoda, ha nincsen látogatód. Ellenőrizd a robots.txt fájl segítségével az oldalaidat és javítsd ha valamelyik blokkolva volt.

7) Minden oldaladat egyesével nézd át noindex metatagek-re

Menj végig az összes oldaladon egyesével és nézd meg, hogy nincs e véletlenül noindex valamelyik fejléc kódjában. Annak érdekében, hogy ezt gyorsan ellenőrizni tudd, nyomj egy ctrl + f billentyűt és írd be, hogy noindex.

Ne pánikolj!

Felér egy rémálommal elveszteni látogatóink egy részét és hátrébb csúszni az organikus rangsorolásban. De tartsd fejben, hogy előbb-utóbb azonosítani fogod a problémát majd végül megoldod!

Kérdésed van? Tedd fel hozzászólásban, igyekszünk segíteni!

Hasznos volt a bejegyzés? Lájkolj, vagy +1. Köszönjük!

Comments are closed.

kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet