Keresés
Header Háttér

Webshark Blog

… jquery, ajax, design, psd, plugin, modul, web2, social, miegymás…

2019-05-010 komment

Hogyan tervezz karuszelt?

Habár a karuszelek jó pár éve élték a fénykorukat, és sokan ma már egyáltalán nem javasolják a használatukat, még mindig igencsak elterjed megoldás, különösen az e-kereskedelem területén.

A Baymard Institute vizsgálata szerint az amerikai webáruházak 52 százaléka karuszelt használ a desktopos főoldalán, míg 56 százalékos a mobilos verziójában. Kérdés azonban, hogy mire kell figyelni egy karuszelnél, hogy valóban segítségére legyen a felhasználóknak a vásárlási folyamat során.

Amit le kell szögezni mindjárt az elején, hogy most arról a karuszelről van szó, mely a weboldalak tetején, a hajtás felett jelenik meg. Általában azért szeretik a weboldaltulajdonosok, mert a segítségével több információ helyezhető el a hajtás feletti részen, anélkül, hogy első pillantásra túlzsúfoltnak tűnne az oldal. A karuszellel tehát egy elfogadható vizuális megjelenés mellett könnyebbnek tűnhet az üzenetek átadása.

Ugyanakkor persze a karuszel használata azt is jelzi, hogy a weboldaltulajdonos elvesztette a fókuszt, nem tudja mire összpontosítson, nem tudja eldönteni, hogy mi a legfontosabb cél. A karuszel is zsúfoltságot, felesleges zajt jelent a weboldalon, még ha ezt a karuszel vizuális megjelenése miatt sikerül is titkolni.

A weboldaltulajdonosoknak azzal is tisztában kell lenni, hogy a látogatók egy jelentős része soha nem fog a karuszel első lapjánál többet látni, mert addigra már legörget vagy elkattint. A kutatásokból nyilvánvaló, hogy a bannervakság a karuszel esetében is létező jelenség. A felhasználók gyakran tudomást sem vesznek ezekről a nagy képekről, és a rajtuk szereplő információkról

Milyen legyen a karuszel?

Ha mégis karuszelt használnál, akkor lehet, hogy jobb megoldás, ha nem automatikusan mozgó lapokat használsz. Ez azt jelenti, hogy a képek ne maguktól, bizonyos időközönként, hanem csak kattintásra cserélődjenek. Az időzítetten cserélődő képek sokszor zavarják az embereket a mozgásukkal, és nagyobb az esély arra, hogy nem foglalkoznak vele, ugyanis – mint az előbb már jeleztük – az ilyen mozgó képeket általában hirdetésnek tekintik.

Hogyan javítsuk tehát a karuszel használhatóságát?

  • A képek sorozata: a karuszel ne tartalmazzon 5 képnél többet, és azok legyenek fontossági sorrendbe állítva, tehát az első képed legyen a legfontosabb, mert kevesen hajlandóak 3-4 kattintásnál többre.
  • Ne legyen rajtuk hosszú szöveg. Az emberek le-fel görgetnek az oldalon, nem fordítanak időt arra, hogy alaposan elolvassák a szövegeket. Mobilon különösen könnyen elterelődik a figyelmük, ezért minél tömörebben fogalmazd meg az üzeneteket!
  • Ha automatikus karuszelt használsz, akkor is tedd lehetővé a felhasználók számára, hogy előre-hátra mozgathassák a karuszel egyes lapjait!
  • Azt is jelezd ugyanakkor, hogy a karuszeled hány lapból áll, mégpedig a képen belül, mert ha kívül esik azon, netán lecsúszik a hajtás alá, akkor nem fogják észrevenni, így olyan, mintha ott sem lenne.
  • Ha automatikusan mozognak a karuszeled lapjai, akkor az utolsó kép után ismét kezdődjön elölről a sorozat, ne akadjon meg az utolsó képnél.
  • Mobilon gondoskodj arról, hogy csúsztatással irányítható legyen a karuszel.
  • Tedd lehetővé, hogy a felhasználók megállíthassák a képek automatikus mozgását annak érdekében, hogy megnézzenek egy lapot, elolvassák az azon található szöveget! Történhet ez azáltal, hogy a kép fölé viszik az egérmutatót.
  • Végül figyelj arra is, hogy az egyes képek megjelenési ideje kellően hosszú legyen ahhoz, hogy be tudják fogadni az azon szereplő információkat!
Kategória: Design | Címke: ,

Főleg írok. Főleg blogot és közösségi médiát, de tágabb perspektívában: online marketing, úgyhogy van benne bőven SEO, laza AdWords, webdesign-okoskodás, és még ami belefér.

Comments are closed.