Keresés
Header Háttér

Webshark Blog

… jquery, ajax, design, psd, plugin, modul, web2, social, miegymás…

2013-12-200 komment

E-mail marketing forradalom 2014-ben

4 érv amellett, hogy az e-mail marketing megfelelő kihasználása legyen az Újévi fogadalmad.

Gyorsan közeledik az év vége, itt az ideje megtervezni a jövő éves marketingköltéseidet.

  • Social Media? Még jó! Ott mindenki hírdet.
  • SEO? Igen, jöhet!
  • PPC? Talán, meglátjuk.

És mi a helyzet az e-mail marketing stratégiáddal?

Van már egy meglévő listád a partnereidről/ügyfeleidről/vevőidről akinek valamilyen módon rendszeresen illene küldened az aktuális promóciókat, friss híreket, új termékértesítőket, a legújabb trendeket?

Vagy Te inkább egy startup vállalkozást keresel, hogy azon keresztül bővítsd ügyfélköröd?

Mindegy, hogy van e már meglévő ügyfél adatbázisod, akik feliratkoztak az e-mailjeidre, vagy éppen csak kitaláltad, hogy szükséged van egy ilyenre, 2014-ben az e-mail marketingnek érdemes mindenképpen prioritást tulajdonítani a marketing stratégiádon belül. A felnőtt internet felhasználók 92%-nak van legalább egy e-mail címe és 72%-uk több mint 6x néz bele a póstafiókjába naponta. Egyértelmű, hogy a legtöbb visszatérő vásárlót és a legtöbb lojális vevőt az e-mail marketing hozza majd Céged számára 2014-ben.

E-mail marketing

A mobil eszközök forradalmának köszönhetően a címzettek többsége már nem PC-n, vagy laptopon, hanem valamilyen mobileszközön, kissebb képernyőn olvassa az e-maileket. Ez az eszközforradalom a jövőben a fogyasztói szokásokat is teljesen átalakítja.

De ha még mindig nem vagy erről maximálisan meggyőződve, íme 4 érv, hogy miért érdemes teljes válszélességgel ráfeküdni 2014-ben az e-mail marketingre.

1. E-mail marketing > Direkt marketing

Persze jelentősen függ vállalkozásod profiljától, de az e-mail marketing a rendelkezésre álló eszközök közül az egyik leginkább költséghatékony módszer vállalkozások kommunikációjára, hiszen eleve nincs grafikai, nyomtatási és postaköltség. Ráadásul az e-mail marketing egyértelműen gyorsabb és könnyebben tudod irányítani a vevőkkel a kapcsolatodat. Például pontosan tudod időzíteni azt, hogy az ügyfél mikor kapja meg az e-mailt – Nők napja előtt egy nappal pl. – míg Direct Marketing esetében mindig lesz 2-3 napos csúszás, így sokkal kevésbé hatékony. Arról már nem is beszélve, hogy az e-mail marketing természetbarát megoldás!

Nem ritka eset, hogy egy társasház közös direct marketinges postaládájában 20 lakóra 80 újságot hagynak. Arról nem is beszélve, hogy gyakran ott megy tönkre, ázik el az esőben. Akkor volt értelme?

2. Látogatót hoz weboldaladnak

Még ha az adott termék, vagy szolgáltatás amit éppen kínáltál, nem is keltette fel ügyféled érdeklődését, könnyen lehet, hogy más termékeid, vagy szolgáltatásaid után érdekelődni fog és vagy azonnal megrendeli, vagy később visszanéz honlapodra.

E-mail marketing

3. Hűséges ügyfelek

Amennyiben rendszeresen kommunikálsz az ügyfeleiddel, mindig képbe hozod őket az aktuális hírekkel, rendezvényekkel, promóciókkal, információkkal kapcsolatban, akkor képes leszel hosszútávon fentartani folyamatosan figyelmét a cég termékei és szolgáltatásai iránt.

4. Gyors reakció

Az ügyfél megkapta az e-mailt. Mi történik ezután? Ha érdekli a termék, vagy szolgáltatás, azonnal tovább kattint a honlapodra valamilyen eszközről: tablet, mobil, laptop, asztali gép, stb. Te ezt rögtön látod, ami lehetővé teszi, hogy nagyon rövid időn belül felmérd és kiértékeld e-mailed eredményeit, megfogalmazd a tanulságokat amelyek segítségével egyrészt jó alapot adnak a következő kampányunkhoz, másrészt legközelebb még jobban személyre szabhatod az ajánlatod.

Összességében az e-mail marketing egy igen hatékony módja annak, hogy pontosan megismerd ügyfeleid vásárlási szokásait és végső soron ez az ügyfélszerzés legköltséghatékonyabb módszere.

Hasznosnak találtad  fenti cikkünket? Szeretnél további e-mail marketingel foglalkozó cikkeket olvasni?

Comments are closed.

kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet