Keresés
Header Háttér

Webshark Blog

… jquery, ajax, design, psd, plugin, modul, web2, social, miegymás…

2014-04-020 komment

Hogyan befolyásolja egy kulcsszó a tartalmaidat?

Egy hatékony blogpost megírása egy releváns kulcsszó használatával valós kihívás minden online vállalkozás számára. Fenntartani az egyensúlyt az érdekes tartalom és egy bizonyos kulcsszó használata között úgy, hogy ugyanaz a tartalom egyszerre legyen értékes az olvasók és a google számára nem egyszerű dolog. Amint az egyensúly megbillen a tartalmaid sikertelenek és eredménytelenek lesznek.

Érdemesebb egy időre felfüggesztened a tökéletes tartalom megírására vonatkozó haszontalan törekvéseidet és elgondolkodnod azon, hogyan hozhatod ki  megosztásaidból a maximumot. Íme néhány tipp, amelyek segítségedre lehetnek, hogy blogbejegyzéseid a keresők és az olvasók számára egyaránt hatékonyak legyenek.

A kulcsszó és tartalom megfelelő egyensúlya

Bár nagy a kísértés, hogy egy adott kulcsszó annyiszor szerepeljen egy blogbejegyzés során, ahányszor csak lehetséges, ez a módszer a valóságban többet árt, mint gondolnád! A felhasználó szempontjából biztos! Ugyanis, ha ugyanazzal a szóval több mint háromszor találkozik rövid időn belül, máris fárasztónak gondolja tovább olvasni a szöveget. Nem feltétlenül azért, mert nem érdekli amiről írsz, hanem egyszerűen rontja a rengeteg ismétlés a felhasználói élményt.

Megfelelő kulcsszó és tartalom

Mondok egy példát: leülsz olvasni egy könyvet és egyetlen oldalon belül 15 alkalommal találkozol mondjuk az ‘online marketing’ kifejezéssel. Nem kérdés, máris kérdőre vonod az adott szerző iskolai végzettségét és szakértelmét. Ne felejtsd el, nem működik ez másként az interneten sem! Ez a tényező sarkalatos pontja a keresőoptimalizálásnak, ebből adódóan nagymértékben meghatározza későbbiekben a honlapod értékét.

Ha egy adott kulcsszó 15x, vagy még annál is többször ismétlődik egy cikken belül, azért előbb-vagy utóbb mindenképpen piros lap jár. Tartsd szem előtt az olvasóközönségedet  amikor megfogalmazod tartalmaidat, hiszen végső soron ezek az emberek jelentik a legnagyobb kapcsolati tőkét! Azok, akik olvasnak, akik véleményt nyilvánítanak, kommentálnak és megosztanak.

Tartalomba ágyazott kulcsszó

Talán egy kicsit kezdetleges megoldásnak tűnik, de mindenképpen eredményes: először írd meg a tartalmadat szépen, választékosan megfogalmazva, és ha már kész a szöveg, utána következzék a kulcsszó optimalizálás. Így ideális esetben a megfelelő felhasználói élményhez juttatod az olvasót, hiszen teljes erőddel a szövegre fókuszáltál írás közben, a kulcsszó pedig csak azután került bele a tartalomba, miután a jól megfogalmazott tartalom-törzs már elkészült. Persze arra azért érdemes odafigyelni, hogy a javított tartalomban is csak mértékkel szerepeljen az adott kulcsszó és ne amortizáljuk le utólag nullára a felhasználói élményt.

Segítenek az eszközök

A MOZ Page Grader az egyik leghatékonyabb eszköz, amelynek segítségével ellenőrizheted, hogy kihoztad e a bejegyzésedből a maximumot. Ha veszed a fáradtságot és átpörgeted ezt az eszközt a blogpost-on, rögtön látni fogod, hogy mit tehetsz annak érdekében, hogy még hatékonyabb elérésed legyen a keresőkben. Segítségével ellenőrizni tudod a címet, alcímeket, tag-eket, kiemeléseket, kulcsszó sűrűséget és más mutatókat is a tartalmadban.

Különösen akkor hasznos, amikor először fogalmazol meg egy blogpost-ot a közönség érdekeit is szem előtt tartva. Később szánd rá az időt, menj végig újra a bejegyzésen és nézd meg, hogy SEO szempontjából mennyire volt hatékony és annak megfelelően módosíts a szövegen. Ha ennek az eljárásnak megfelelően végigellenőrzöd a bejegyzéseidet, garantálom, hogy a valós emberek és a keresőmotorok számára is a legtöbbet hozod ki blog tartalmaidból.

Összefoglalom

A blog tartalmad akkor jó, ha folyékonyan lehet olvasni. Még akkor is, ha egy bizonyos kulcsszóra közben, vagy utólag optimalizáltad.

Példaként itt van ez a post, amit a „kulcsszó”-ra optimalizáltam. Így néz ki a SEO-ja. Nyilvánvalóan ez egy egyszerű kulcsszó. Mindannyian tudjuk, hogy vannak ennél sokkal árnyaltabb, összetettebb kifejezések is amire optimalizálnunk kell. De most öszintén! Észrevettél ebből valamit, miközben olvastad ezt a bejegyzést?

Kulcsszó

Neked milyen taktikád van a hatékony tartalomírásra, hogy egyszerre legyen könnyen fogyasztható és megfelelően kulcsszóra optimalizált? Írd meg hozzászólásban!

Ha tetszett a cikk, ne hagyd komment és megosztás nélkül! Hasznos volt a bejegyzés? Lájkolj, vagy +1. Köszönjük!

Kategória: SEO | Címke: , ,

Comments are closed.

kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet