Keresés
Header Háttér

Webshark Blog

… jquery, ajax, design, psd, plugin, modul, web2, social, miegymás…

2014-05-120 komment

4 fontos változás a PPC Marketingben 2014-ben

A PPC (fizetett) hirdetés jelenleg az egyik leghatékonyabb eszköze a digitális marketinggel foglalkozó cégek fegyverarzenáljának. Igenám. Minden tökéletesen működik. Futnak a hirdetések. Követed a különböző mutatókat – a bevételtől, a webes forgalmadon át a konverziós arányokig. És akkor hirtelen minden megváltozik.

Fizetett hirdetés

Annak érdekében, hogy a PPC kampányod valóban a lehető legsikeresebb legyen, fontos, hogy naprakész legyél és folyamatosan kövesd az aktuális változtatásokat, trendeket a PPC házatáján. Most, hogy az első negyedév véget ért, itt van 4 változás, ami már megfigyelhető a fizetett hirdetéseknél.

Maradj a lehető legegyszerűbb

Könnyen el lehet csábulni egy mutatós, színes és fényes banner hirdetés irányába, ami meglehetősen figyelemfelkeltő. Ugyanakkor látjuk, hogy az általános tendencia az egyszerűségre való törekvés a digitális világban – az adó-bevallás kitöltésétől a online vásárlásig – és ez kihat az online PPC hirdetési felületekre is. A fogyasztók egyre kevésbé kattintanak mutatós bannerek-re, sőt, egyre inkább tartják idegesítőnek őket böngészéseik során.

Habár a mutatós hirdetések sokkal jobban vonzzák a szemet – ellenben a szövegesekkel – 2014-ben úgy látszik, hogy mégis egy egyszerű, jól célzott, közvetlen üzenet sokkal hatékonyabb lehet a „hangos” bannerek tengerében.

Közösségi összefonódások

A márkák ott akarnak lenni, ahol az ügyfelek. A Facebook, Twitter, LindkedIn és a Pinterest szolgáltatja a közönséget, méghozzá könnyen megcélozható, felosztható célcsoportokban. A folyamatos változtatások – mint pl. a promoted tweet, vagy a Facebook algoritmusának változása ami korlátozza, hogy rajongóid hány százaléka láthatja a megosztásaidat – ahhoz vezettek, hogy az egyes szociális platformok között kialakult a verseny, egyrészt a hirdetőkért, másrészt a minél nagyob részesedésért a közösségi média tortából.

Ha szeretnél kitűnni és a lehető leghatékonyabb lenni ezen a téren, akkor a havi büdzsédnek egy részét biztosan social médiában kell elköltened. Akár oldal lájkokat gyűjtessz, akár a post-jaidat hírdeted, vagy az a cél, hogy minél többször jelenj meg, a fizetett hirdetés a leggyorsabb és leghatékonyabb útja a mutatók növelésének. Különösen Facebook-on. Pusztán az organikus keresésre támaszkodva, fizetett kampányok indítása nélkül közel sem leszel életképesebb, mint voltál néhány hónappal ezelőtt.

A Bing fellendülése

A PPC koronázatlan királya évek óta a Google és bár kontinensünkön még nem igazán van konkurenciája – azaz még mindig a legjobb választás – , a Microsoft szolgáltatása, a Bing eközben lassú támadást intéz a Google PPC monopóliumával szemben.

Google vagy BingEgy felmérés szerint a Google vezetőinek igencsak van okuk az aggodalomra, ugyanis a legnagyobb konkurensnek számító Bing rohamléptekben dolgozza le eddigi hátrányát. Az adatok szerint Amerikában márciusban már a megkérdezettek 29%-a mondta azt, hogy a Microsoft internetes keresőjét használja.

A Bing vonzóbbnak bizonyul a hirdetők számára, hiszen lényegesen kisebb a verseny az ajánlattételnél. Az alacsonyabb kattintásonkénti költségnek (CPC) köszönhetően a megspórolt pénzünkön további kampányokat indíthatunk annak érdekében, hogy még erőteljesebb legyen az online marketing jelenlétünk. A Google törekvése azirányba, hogy egyre fokozottabb és költségesebb kampányokat indítsunk egy folyamatosan változó felületen, még egy naprakész marketinges számára is komoly kihívást jelent. Ezzel éles ellentétben a Bing hirdetési paltformjának átláthatósága a hírdetőknek egy teljesen egyszerűen testreszabható élményt és lehetőséget kínál.

Mobil eszközök terjedése

A mobilok hirtelen elterjedése vs fizetett hirdetések érdekes problémát vet fel a marketingesek számára. Egy másik felmérés azt mutatja, hogy a böngészések aránya mobilon 60%-kal, tableten 42%-kal növekedett. Ezzel szemben a kattintások és a vásárlások aránya ennél jóval kevésbé: 30%-kal és 26%-kal növekedett csak. Egyre több és több fogyasztó lát hirdetéseket a mobil készülékén, a hirdetők viszont nem fordítanak elég pénzt arra, hogy felgyorsítsák a tapasztalati folyamatot, tágabb értelemben még nem látják azt, amit látniuk kellene.

Mivel a mobil még mindig egy lassan alakuló hirdetési platform, a keresőmotorok még nem tették saját platformjaikat elég vonzóvá ahhoz a hirdetők számára, hogy mobilon keresztül reklámozzák termékeiket.

A keresők idén vélhetően több időt szánnak majd arra, hogy számszerűsítsék a mobil hirdetések értékét a marketingesek számára és elég csábítóvá tegyék ezeket a felületeket, hogy ezen keresztül is hirdessenek.

Összefoglalva: a fenti változások ráirányítják a fizetős hirdetések fókuszát a mobil eszközökre és a közösségi médiára. Csak akkor biztosíthatod hosszútávon márkád élmezőnyben maradását, amennyiben folyamatosan nyomon követed a legújabb trendet a PPC hirdetések területén.

Ha tetszett a cikk, ne hagyd komment és megosztás nélkül! Hasznos volt a bejegyzés? Lájkolj, vagy +1. Köszönjük!

Kategória: Webmarketing | Címke: , , ,

Comments are closed.

kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet