Keresés
Header Háttér

Webshark Blog

… jquery, ajax, design, psd, plugin, modul, web2, social, miegymás…

2019-10-090 komment

Mi az az üres állapot egy weboldalon vagy egy appban? És miért kell rá figyelned?

Tartalomjegyzék
Bővített tartalomjegyzék

Habár az úgynevezett üres állapottal csak a felhasználóidnak egy csekély része találkozik, mégis érdemes rá figyelni, ha javítani akarod a weboldalad vagy alkalmazásod felhasználói élményét. (Frissítés, 2021.07.02. – Mit tehetsz az üres állapottal?)

Mi az az üres állapot?

Az üres állapot az a lap a felületeden, ami nincs kitöltve még információkkal, viszont a felhasználói út egy bizonyos pontján kitöltésre kerül azáltal, hogy a felhasználó elvégez bizonyos feladatokat.

Nyilván Te is használtál már mobilalkalmazást vagy weboldalt, mely lehetővé tette, hogy összegyűjtsd egy felületen a kedvenceidet – bármi legyen is az -, vagy láttál már üres kosár-oldalt webáruházban, de ilyennek tekinthető egy olyan keresés, mely nem hozott eredményt.

Ezeket nevezhetjük üres állapotú felületnek, mellyel sokan nem törődnek, mert lényegtelennek tartják. Pedig a segítségével párbeszédet alakíthatsz ki a felhasználóiddal, és javíthatod a felhasználói élményt.

Miért hanyagoljuk el az üres állapotú felületeket?

Az üres állapotú felületeket a felhasználóknak mindössze két százaléka látja, hiszen ki kíváncsi egy üres kosárra például? Ezt valahogy a legtöbben sejtik, így nem pazarolnak időt annak csiszolgatására, hiszen nem hoz hasznot, ellentétben mondjuk egy termékoldallal. Ugyanakkor, ha elhanyagoljuk az üres állapot felületét, akkor az rontani fogja a felhasználói élményt.

Erre egy olyan cégnél is rájöttek már, mint a Shopify, ahol annak ellenére nekiálltak az optimalizálásának, hogy kevés felhasználó találkozik csak vele, és azok is rövid időre. Miért? Mert annak a két százaléknak, aki mégis belefut, javítani akartak a felhasználói élményén.

Persze egy tökéletesre csiszolt üres állapot nem elég ahhoz, hogy a tiéd legyen a legsikeresebb app vagy weboldal, ugyanakkor elégedetté teszi néhány felhasználódat. És hát az ördög mindig a részletekben rejlik.

Mit tehetsz az üres állapottal?

Az üres állapot is egy lehetőség arra, hogy megmutassuk a személyiségünket, ezért mindig foglalkozni kell vele a márka és a felhasználó céljait figyelembe véve. Nem elég azonban, ha csak a vizuális designját dobjuk fel, hanem a felhasználó számára hasznosnak is kell lennie.

Itt látható erre két példa:

Vezesd a felhasználót!

Ne hagyd a felhasználókat tanácstalanul bizonytalankodni az üres állapotú oldalaidon sem. Segíts nekik megérteni a helyzetet és indítsd el őket egy úton.

Mondd el a felhasználóidnak, hogy tegyenek meg valamit: az üres állapotú oldal egy remek lehetőség arra, hogy ösztönözd a felhasználókat a termékeddel való kapcsolatba lépésre. Hozzátehetsz egyszerűen egy call to action gombot, miközben tájékoztatod a látogatót arról, hogy ha rákattint, akkor mi lesz a következő lépés, amit megtehet.

Egy jó CTA segít a felhasználónak abban, hogy miként tudja megtölteni az üres állapotú oldalt tartalommal.

Kínálj lehetőségeket!

Ha a felhasználó egy olyan dologra keresett rá, ami nem létezik, akkor mutass neki olyan közeli találatokat, melyek esetleg hasznosak lehetnek számára. Adj lehetőséget a felhasználónak arra, hogy felfedezzen egy részt a weboldaladon, ha egy üres állapotba fut bele.

Edukáld a felhasználókat!

Taníthatod is a közönséged az üres állapotú lapon egy úgynevezett kezdő tartalommal. Megmutathatod nekik, hogy miként használhatják a terméked. Az üres állapot információkkal való kitöltése lehetővé teszi a látogatók számára, hogy megismerjék egy terméket használatát. Hasznos lehet a megérkezésnél, amikor a felhasználóknak meg kell tenniük valamit, mielőtt valóban használni kezdenék a terméket.

Az olyan alkalmazások számára, melyek zenéket vagy könyveket kínálnak, kifejezetten előnyös lehet egy kezdő tartalom. Adj lehetőséget az embereknek, hogy megváltoztassák a kezdő tartalmat, így az fenntartsa az aktivitásukat azáltal, hogy sajátjukká alakítják azt.

Mutasd meg a márkád személyiségét!

Kifejezheted az üres állapot által a márkád személyiségét, ahogy arra korábban már utaltunk. És ez nem azt jelenti, hogy feltétlenül vicceskedni kellene ezen az oldalon, ahogy a 404-eseken. Azt is lehet persze, de csak óvatosan, átgondolva. Mert lehet, hogy ma egy mondat jópofának tűnik, holnap azonban már unalmas lesz.

Használj illusztrációkat!

Ha az üres állapotú oldalon található rövid szöveget kiegészíted egy jól passzoló illusztrációval, az sokkal jobb felhasználói élményt eredményezhet. Az üres állapot ugyanis képes arra, hogy javítsa egy weboldal vagy alkalmazás felhasználói élményét. Ebben pedig sokat segíthet egy eredeti illusztráció, ami arra bátorítja a felhasználókat, hogy lépjenek kapcsolatba az alkalmazásoddal, használják azt.

Kategória: Design | Címke: ,

Főleg írok. Főleg blogot és közösségi médiát, de tágabb perspektívában: online marketing, úgyhogy van benne bőven SEO, laza AdWords, webdesign-okoskodás, és még ami belefér.

Comments are closed.

kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet