2019-10-160 komment
Hogyan hozhatsz forgalmat a weboldaladra?
Sokan érzik úgy, hogy kevés a weboldaluk látogatóinak száma, nem jönnek az emberek. Ilyenkor eszükbe jut egy-két dolog, amit megoldásnak vélnek, így keresnek valaki mondjuk SEO-ra, vagy elkezdenek hirdetni. Ez szép, azonban a lehetőségek tárháza sokkal szélesebb, és nem biztos, hogy a megfelelő eszközt kapják ki a palettából. De ahhoz, hogy jól válassz, ismerned kell a lehetőségeket.
A weboldaltulajdonosok elképzelései a forgalom növelése tekintetében kimerülnek néhány közismert technikában, azok közül is általában egyet-kettőt favorizálnak. Pedig az az egy-kettő nem feltétlenül hozza a megfelelő eredményeket, vagy lehet, hogy egyáltalán nem elegendő. Nézzük, hogy mivel lehet próbálkozni!
Tartalomkészítés
A tartalomkészítés jellemzően egy blog keretei között történik. Ez persze nem olyan egyszerű, hogy elkezdesz szövegeket vagy videókat gyártani, és már jönnek is az ügyfelek. Ismerned kell a közönséged, létre kell hozni az ügyfélperszonákat, hogy lásd kinek, milyen tartalomra lenne szüksége. Át kell gondolni, hogy ezek a személyek milyen kulcsszavakkal, mire keresnek rá a keresőben, mi érdekli őket, milyen tartalomnak lehet forgalma. Fontos lehet azt is megkülönböztetni, hogy ezen kulcsszavak mögött tájékozódási szándék vagy annál több húzódik-e meg.
Innen kezdődhet aztán a tartalomkészítés, a közönségnek leginkább megfelelő forma kiválasztásával. És ha elkészült a tartalom, azt valamiképpen el is kell juttatni a közönséghez, hiszen nem elég, hogy csak megjelent egy szöveg a blogodban, szükség lesz valamiféle terjesztésre és promócióra.
Szakértői szerep
Ha a keresőben a jó tartalmaiddal jó helyen jelensz meg, az már komoly forgalmat hozhat az oldaladnak. Azt azonban tudnod kell, hogy a Google a hiteles, szakértői tartalmakat kedveli. Ehhez pedig nem elegendő néhány felszínes bejegyzés, kell hozzá a tudás. A fő kulcsszavak és a long tail kulcsszavak körére épülő tartalmakat egy átgondolt hierarchiában kell megjeleníteni, hogy a keresőben elérd a maximális hatást.
Videók
A közzétett tartalom azonban nem csak írásos lehet, kihasználhatod az egyre népszerűbb videós formát is. Ezek jól terjeszthetők a közösségi médiában, akár a YouTube-on, akár a Facebookon vagy az Instagramon. Ha nincs témád, akkor vedd elő a korábbi blogposztjaidat, és készíts belőlük videót.
Korábbi blogposztok frissítése
A tartalommarketingnek és a SEO-nak is része, hogy ne feledkezz el a korábban megjelentetett tartalmaidról. Ha ezeket mindig frissíted, átdolgozod, akkor azzal javíthatod az adott tartalom helyezését a keresőben, de a közösségi médiában is újra felhívhatod rá a figyelmet.
Médiamegjelenések és PR
A médiamegjelenéssel növelheted a márkaismertséget, és ezzel forgalmat irányíthatsz a weboldaladra. Ehhez hírekre és történetekre van szükség, melyek eladhatók a sajtónak. Ha sikerül megszerezni egy-egy megjelentést, azzal jelentős közönség számára teheted ismertté a nevedet.
Fizetett hirdetések
Ha úgy érzed, hogy ez a SEO-tartalomkészítés túl sok idő és energia (és pénz), akkor gyorsabban érhetsz el eredményeket hirdetésekkel. Erre lehetőség nyílik a keresőben vagy a közösségi média felületeken, mindkettő kínál PPC alapú lehetőséget és display hirdetéseket is.
Közösségi média
A közösségi média körüli felhajtás ugyan már erősen visszaesett, ennek ellenére nem érdemes teljesen lemondani róla. Annál is inkább, mert a közösségi médián belül is mindig vannak új lehetőségek (Messenger, TikTok, Instagram Stories), melyek egy-egy cég számára akár hatékonyabbak is lehetnek, mint egy szimpla Facebook-oldal.
Fontos azonban, hogy a közösségi médiában se spamekkel terheld a közönséged, hanem értéket kínálj. Nem jelent ugyanis különösebb nehézséget, hogy tovább görgessen a számára érdektelen posztjaidon. Tudnod kell, hogy kinek készítesz tartalmakat, és közvetlenül ezt a célcsoportot kell megszólítanod. Ha pedig kérdeznek valamit, akkor válaszolj! Az emberek szeretik, ha beszélgetni tudnak a cégekkel is.
Közösségi megosztások
A közösségi megosztás gombok olyan linkek, melyek segítségével az olvasóid meg tudják osztani a tartalmaid a közösségi médiában. Ezzel az olvasóid promotálni fogják a tartalmaid, ami növeli a forgalmad. Persze kellhet egy kis ösztönzés ahhoz, hogy megosszák a látogatók a tartalmakat, ezért a jó minőség és az idézhetőség mellett nem árt kérni is őket erre.
Versenyek és ajándékok
Egy egyszerű megoldás a forgalom weboldaladra terelésére, ha versenyeket indítasz, és ajándékokat kínálsz a közönségednek. Ez mindig gyors növekedést eredményez, és a meglévő követőidnek is izgalmas lehet.
Influencerek használata
Az influencer marketing nem elérhetetlen dolog a kisebb cégek számára sem, sőt kifejezetten jó áron juthatsz el a célközönségedhez, ha sikerül kiválasztanod a megfelelő influencert. Amikor egy influencer linkeket, értékeléseket, árengedményeket posztol, akkor azzal a saját közönségét teszi elérhetővé a számodra. Az influencerekkel a szóbeszéd erejét használhatod ki, ami mindig is hatékony technika volt a marketingben.
nem elérhetetlen dolog a kisebb cégek számára sem, sőt kifejezetten jó áron juthatsz el a célközönségedhez, ha sikerül kiválasztanod a megfelelő influencert. Amikor egy influencer linkeket, értékeléseket, árengedményeket posztol, akkor azzal a saját közönségét teszi elérhetővé a számodra. Az influencerekkel a szóbeszéd erejét használhatod ki, ami mindig is hatékony technika volt a marketingben.
E-mail listák építése
A meglévő olvasóid és ügyfeleid elérése kiváló lehetőség a weboldalad forgalmának növelésére. Amikor egy új blogposztot írsz, vagy csak van egy jó ajánlatod, akkor azt egyből megmutathatod a meglévő ügyfeleidnek egy e-mail lista révén. E-mail listát építhetsz olyan tartalmakkal, melyeket csak azok kapnak meg, akik megadják az e-mail címüket, de használhatsz egyszerű e-mail feliratkozási űrlapot is a weboldaladon. Emellett a közösségi médiában is hirdetheted a hírleveledet, így a követőidből feliratkozók lesznek.
Vegyél részt a közösséged életében!
Használd ki a Facebook-csoportokat, melyek a Te iparágadban aktív személyeket gyűjtik össze, oszd meg a véleményed, válaszolj a kérdésekre. Ugyanígy fórumokon is megjelenhetsz, és persze reagálj a követőidre a közösségi médiában.
Közösség építése
Itt már nem csak részt veszel egy-egy csoportban, fórumban, hanem Te magad hozod ezeket létre. Ezzel nem csak egy teret kínálsz az iparágadban aktív személyeknek a kommunikációra és az információcserére, hanem megismerteted velük a weboldalad is, mely felkeltheti az érdeklődésüket.
Vendégposztok
A vendégposzt is hasonló, mint az előző két pont: aktívan részt veszel egy közösség életében. És nem mellesleg visszalinkelsz a saját oldaladra. Persze ehhez gondosan ki kell választani azokat az oldalakat, melyek jól illeszkednek a cégedhez.
Off-page SEO
Az off-page SEO előbbihez kapcsolódik, ugyanis legfőképpen a linkekről szól, melyek az oldaladra mutatnak. Egyik eszköze a vendégposztok írása. Eredménye pedig egy jobb helyezés a találati oldalakon, hiszen a linkek még mindig az egyik legfontosabb rangsorolási tényezőt jelentik. Emellett persze az adott weboldalról is forgalmat irányítanak a weboldalra.
On-page SEO
És ha már keresőoptimalizálás, akkor essen szó az on-page SEO-ról, mely szintén segít a jobb helyezés elérésében a találati oldalakon, ezáltal pedig növeli a weboldaladra érkező forgalmat. Ide a weboldal egyes elemeinek optimalizálása tartozik.
Technikai SEO
És akkor essék szó a SEO harmadik lábáról is, mely a weboldal technikai részleteinek rendbetételét jelenti úgy, hogy azt a Google és a felhasználók is hibátlannak találják. Egyik legfőbb eleme a weboldalsebesség, de ide tartozik az indexelés és feltérképezés kérdése is, sok apró technikai paraméter mellett.
Belső linkelés
Szintén a SEO részeként érdemes figyelni a belső linkrendszer kialakítására. Hiszen, ha egy látogató megérkezik a weboldaladra, akkor nyilván az a célod, hogy minél tovább ott tartsd érdekes tartalmakkal. Ezért is van fontos szerepük a belső linkeknek. Fontos, hogy a belső linkek illeszkedjenek a megtervezett hierarchiába és struktúrába is, legyen egy fő tartalom, ahhoz kapcsolódó kisebb tartalmak – a megfelelő kulcsszavak mentén -, melyek egymásra mutatnak.
Térképes SEO
A térképes SEO is csak SEO, de talán érdemes külön is felhívni a figyelmet a benne rejlő lehetőségekre. Akkor használhatod ki igazán a térképes megjelenést, ha van egy fizikailag is létező üzleted vagy irodád.
Tesztek
Nem feltétlenül elég, ha csak a weboldaladra tereled a forgalmat. Ott olyan felhasználói élményt kell nyújtani a látogatóknak, mely elvezeti őket a konverzióhoz, illetve visszatérő látogatók lesznek belőlük. Egy weboldal felhasználói élményének optimalizálásához jó lehetőséget kínálnak a különböző felhasználói tesztek, illetve ezek részeként az A/B tesztek, melyek segítségével addig csiszolhatod a weboldalad, hogy az valóban hatékonyan működjön.