Keresés
Header Háttér

Webshark Blog

… jquery, ajax, design, psd, plugin, modul, web2, social, miegymás…

2019-10-030 komment

Mi az a TikTok? És mire használhatja egy cég?

Tartalomjegyzék
Bővített tartalomjegyzék

Habár a TikTok már elég régóta létezik, azt egyelőre nem mondhatjuk, hogy marketing szempontból agyon lenne használva ez a közösségi média csatorna, bár egyre erősebbek a törekvések. Pedig sokan talán még nem is igazán ismerik. (Frissítés, 2020.07.01. – Egy új fejezettel bővítettünk: Elindult a TikTok for Business)

A TikTok korábban Musical.ly néven vált felkapott mobiltelefonos alkalmazássá (a TikTok mögött álló cég, a ByteDance 2018-ban felvásárolta a Musical.ly-t és hozzácsapta a már létező TikTokhoz). Lényege, hogy a felhasználók elsősorban “tátika” videókat tudtak feltöltögetni rá. Ez annyit jelent, hogy ismert zeneszámokra vagy más hanganyagra prezentálnak valamilyen előadást.

A TikTok algoritmusa egyelőre nem súlyoz, azaz ahogy kikerülnek videók, azokat úgy pakolja a közönség elé, ráadásul a hashtagakkel kapcsolatban sem létezik semmilyen megkötés, így a többi közösségi médiához képest egy elég szabad megoldás.

Néhány statisztika, amit nem árt tudni a TikTokról

Jelenleg 155 országban érhető el, és 800 millió aktív felhasználója van. Az App Store-ban tartósan a 10 legtöbbet letöltött alkalmazás között található. Felhasználóinak 66 százaléka 30 évesnél fiatalabb, és láthatóan rengeteg kamasz lóg rajta. Ugyanakkor persze az sem jelenthető ki, hogy kizárólag gyerekek használják, mert már az idősebb korosztály videói is fel-feltűnnek rajta. De lássunk még néhány számot!

  • 2019 októberében a TikTok aktív havi felhasználóinak száma elérte a 800 milliót
  • 2019 elején a TikTok a harmadik legtöbbet letöltött app volt globálisan.
  • 2019 februárjában elérte az egymilliárd letöltést, és megelőzte az Instagramot és a Facebookot.
  • Közönségének legnagyobb része kínai (500 millió kínai felhasználó), és Kínában Douyin néven fut az app.
  • A TikTok közönségének mintegy 50 százaléka 34 évesnél fiatalabb, illetve 26 százaléka a 18-24 éves korosztályba tartozik.
  • Az átlagos felhasználó naponta 52 percet tölt a TikTokon.
  • Felhasználóinak 90 százaléka naponta többször is megnyitja.
  • A felhasználók átlagosan nyolcszor nyitják meg a TikTokot naponta.
  • A TikTok szerint egy átlagos munkamenet hossza 5 perc, ami hosszabb, mint a Snapchat vagy az Instagram esetében.

Hogyan működik a TikTok?

A TikTok alapja egy két részből álló feed. A fő feed a jobb oldalon egy folyamatos tartalom, melyet “neked” ajánl a rendszer. Ahogy csúsztatsz lefelé a videók között, bekövetheted az alkotóikat, kedvelheted a videókat. A bal oldali feed viszont olyan videókból áll össze, melyeket általad követett videósok készítettek. A két feed között rendkívül egyszerű a váltás, csak rá kell kattintanod fent arra, amelyik érdekel.

Ha először nyitod meg az alkalmazást, akkor egy teljesen “üres” feeddel találkozol. Ez még nem tudja mit kedvelsz, így véletlenszerűen jelenít meg neked videókat. Egészen addig, amíg el nem kezdesz reagálni a tartalmakra. Ezt követően már igyekszik olyan felhasználókat és videókat mutatni számodra, melyek hasonlóak az általad kedveltekhez.

Ami a tartalmakat illeti, meglehetősen változatosak: a legnagyobb részük szórakoztató, ugyanakkor akad néhány, mely sokkoló lehet. A videók függőleges elrendezésűek, és elfoglalják a teljes kijelzőt. A tartalom legnagyobb része 15 másodperces vagy annál rövidebb videó, de a videóklipek akár 60 másodperc hosszúak is lehetnek. Minden videó folyamatosan ismétlődik. Ha valaki korábban használta a Vine-t akkor annak ismerős lesz a dolog. A Vine-t ugyanakkor a Twitter bezárta, míg a TikTok hasít.

Mint a többi közösségi média platformon, a TikTokon is vannak úgynevezett igazolt fiókok. Ezek már elértek egy bizonyos ismertséget és népszerűséget, a TikTok pedig az igazolással emeli az alkotót a többiek fölé. Ahhoz, hogy valaki ebbe a körbe kerüljön, folyamatosan jó tartalmakat kell készíteni, és a rendszer meglehetősen jó hatékonysággal ismeri fel ezt.

Élő videók

A TikTokon live videó is elérhető azok számára, akiknek követői száma meghaladja az ezret. Habár ez a szám a többi közösségi médiában megjelenő számokhoz képest csekélynek tűnhet, a TikTokon nem olyan egyszerű elérni. Kell hozzá a stratégia és a közönség figyelmének folyamatos fenntartása. Hiszen az még könnyű dolog, hogy valaki nézze a videód, az azonban már nem olyan egyszerű, hogy kövessen is téged.

Ha valaki élő adást indít a TikTokon, akkor a videója valamennyi követője feedjében megjelenik. Erről ők figyelmeztetés is kapnak a feed tetején és az értesítési sávon. Az emberek meg is oszthatják a live streamet a követőikkel, ami aztán exponenciális növekedést jelenthet a videó készítője számára. Amint az élő videó befejeződött, eltűnik, és soha többet nem lesz elérhető.

Virtuális ajándékok

A felhasználók virtuális ajándékokat vehetnek a TikTokon valamelyik app-pénz használatával. Az egyik leggyakrabban használt pénz a coin, melynek értéke természetesen kapcsolódik a valódi pénzhez, és azzal meg is vásárolható. A virtuális ajándékok alapvetően emoji matricák olyan nevekkel, mint a Concert, a Cowboy vagy a Drama Queen. Ezek ára 0,5 és 50 dollár között mozog, és igaz pénzre válthatók vissza. Az ajándékok használhatók jutalomként az alkotók számára, akik jó tartalommal álltak elő.

Amennyiben az élő közvetítésed több száz vagy ezer ember vonz, akkor fennáll a lehetősége, hogy akár több száz vagy ezer dollárt is összegyűjts ezzel.

Videóaláírások és hashtagek

A TikToknak sajátos hashtag rendszere van, melyeknek azonban bele kell férnie a videók alatt rendelkezésre álló 140 karakteres helyre. Tehát 140 karakterbe leszel kénytelen belezsúfolni nem csak a videó leírását, hanem minden hashtaget is. A videóleírások a videók tetején jelennek meg, és végig láthatók a lejátszás során, ahogy az Instagram Stories esetében is.

A rendszer jelenleg még nem támogatja a kattintható linkeket a videókban. Csakúgy, mint a videóleírások, a bio mérete is 140 karakter maximum. Itt lehet elhelyezni linket a weboldaladra, ugyanakkor az URL itt sem kattintható. Feltölthetsz profilfotót, de a korábbi nem mentődik el egy albumba, ahogy mondjuk a Facebookon.

tiktok

TikTok videó készítése: hogyan hozd létre az első videód?

Ha szeretnéd elkészíteni az első TikTok videód, de még nem tudod, hogy miként is állj neki, akkor lépésről-lépésre megmutatjuk.

Azt már említettük, hogy amikor megnyitod az appot, akkor két feedet látsz. Az egyik a “Neked”, ahol nem tudod, hogy milyen videókat fog mutatni neked a TikTok. A legtöbb felhasználó itt tölti a legtöbb időt (75%). És persze minél több időt tölt itt, annál személyre szabottabb lesz a feedje. A másik feed a “Követés”, ahol csak azoktól a szerzőktől látsz videókat, akiknek a csatornájára feliratkoztál. De lépjünk innen tovább, és lássuk, hogyan kezdj neki!

Vedd fel az első TikTok videód!

Egyszerű: az alsó ikonsor közepén látsz egy “+” jellel ellátott gombot, amire kattints rá.

A TikTok 15 vagy 60 másodperces videók elkészítését teszi lehetővé. Ha rákattintottál a + jelre, akkor a megjelenő felületen, a kijelző alján kiválaszthatod a kívánt hosszúságot. Érdemes először a rövidebb verzióval kísérletezni.

Itt számos funkciót találsz felsorolva a jobb oldalon. Felülről lefelé haladva:

  • az elsővel kamerát válthatsz – első vagy hátsó
  • a második a sebességet szabályozza – tehát, ha 3x-est állítasz be, akkor gyorsabban játssza le a felvételt, míg 0,3x-nél lassabban
  • alatta egy “Szépség” gomb kapott helyet, ami kisimultabbá teszi az arcodat, de néha furcsa az eredmény
  • ezután következnek a “Szűrők” – ezekkel jól el lehet játszogatni, és végül egyedi megjelenést kaphat a videód
  • utána található az időzítő, aminek működését talán nem kell elmagyarázni, illetve helyet kapott még a listában “széles” mód, vaku és stabilizálás is.

Effektusok használata

Érdekesebbé a kijelző alsó részén, a bal oldalon – a felvétel gomb mellett – található “Effektusok” használatával válik a videókészítés. Erre rákattintva beizzíthatod a kreativitásod és egészen egyedi alkotást hozhatsz létre.

Ha rákattintasz a gombra, akkor megjelenik egy tálca az effektekkel, melyek közül válogathatsz. Az egyik legnépszerűbb az úgynevezett green screen, amelynek segítségével lecserélheted a hátteret: beállíthatsz bármilyen képet magad mögé. Mivel nagyon sok effektus van, így nem fogjuk felsorolni mindegyiket, érdemes nézegetni őket.

Nem muszáj egyetlen effektet használni az egész videóban. Lehet ezeket változtatni, amire a 3 másodperces időzítő funkció ad lehetőséget.

Tehát, kiválasztasz egy effektet, majd rákattintasz az időzítésre, és a megjelenő piros vonalat mozgatva beállítod, hogy milyen hosszan szeretnéd látni az effektet. Ha ez megtörtént, akkor elindítod a visszaszámlálást, majd felveszed a videó első részét. Ezután módosíthatsz az effektuson, és megismétled az előbbieket a videó következő részének rögzítéséhez.

Hang kiválasztása

A következő fontos beállítás, a hang, mely akár a TikTok lényegének is tekinthető. Ha rákattintasz a kijelző felső részén, középen található Hangok feliratra, akkor hozzátehetsz zenei vagy videóklipet a videódhoz.

A megjelenő könyvtárban keresgélhetsz hangok után. A másik lehetőség, hogy a saját hangod rögzíted a videó felvétele során. Ehhez folyamatosan nyomva kell tartanod a nagy, piros gombot a felvétel alatt. Ha közzéteszed a videód, akkor viszont ez a felvett hang mások által felhasználhatóvá válik.

Szöveg hozzáadása

Amikor a videód visszanézed, adhatsz hozzá szöveget és matricákat is, valamint effektusokat is, bár nem annyit, mint a felvétel során. Ha a “Szöveg” gombra kattintasz, akkor beírhatod a kívánt szöveget, ezt formázhatod, színezheted, majd ha lekészeled, utána a szöveget átméretezheted, elforgathatod, és áthelyezheted a kijelző bármely részére.

Ha rákattintasz az elkészített feliratra, akkor a megjelenő menüben újra visszatérhetsz a szerkesztéshez, illetve időtartamot is beállíthatsz.

Hozd létre a posztod!

Az előbbi lépéssel be is fejezted a videód elkészítését. Ezután már csak a posztként való megjelenítése marad hátra. A jobb alsó sarokban lévő “Következő” gombra kattintva teheted ezt meg. Itt adhatod meg a videó alatt megjelenő szöveget az “Ismertesd a videódat” mezőben, vagy tehetsz hozzá hashtaget, nevezhetsz meg ismerősöket, illetve borítóképet. Erre 140 karakter áll a rendelkezésedre.

Arra figyelj a szöveg megadásánál, hogy utólag már nem szerkesztheted, tehát első nekifutásra kell jól megírni. A hashtageknél látod a hashtag népszerűségét is, de nem muszáj a legnagyobb nézőszámú hashtaget kiválasztani, inkább releváns közönséget célozz meg!

Ha ez megvan, akkor alatta beállíthatod a videód nyilvánosságát, azaz, hogy kik láthatják, majd azt is, hogy hozzá lehet-e szólni vagy sem, bekattintható a “Kollázs, duett és reakció engedélyezése”, illetve a “Mentés eszközre”. Végül pedig legalul találod a “Beküldés” nevű piros gombot, de még érdekes lehet, hogy közvetlenül felette láthatók más megosztás ikonok: Instagram, Facebook, stb. Ha például az Instagramra kattintasz, akkor átirányít a felületére, ahol a TikTokon elkészített videódat elhelyezheted. Később is megoszthatod egyébként az elkészült videót vagy a linkjét, csak kattints a három pont ikonra a jobb oldalon, majd a felugró menüből válaszd ki a link másolását vagy akár a megosztását. De nem csak közzétételre van lehetőség, hanem elmentheted a videód vázlatként is.

Ha közzétetted a videód, akkor ne feledkezz meg az analitika elemzéséről, melyről a következő fejezetben lesz szó.

Hogyan kapcsold be az analitikát a TikTokon? És hogyan használd?

Habár sokáig a TikTok semmilyen analitikai lehetőséget nem kínált, 2019 júliusától elérhetővé váltak a legfontosabb adatok. Ahhoz, hogy ezekhez hozzáférhess, úgynevezett “pro” fiókká kell alakítani a fiókod, ami nem olyan ijesztő, mint elsőre hangzik. Mutatjuk, hogy történik:

A beállításoknál találod a “Fiókom kezelése” linket, melyre kattintva eljutsz a jobb oldalon látható oldalhoz, ahol legalul találod a “Váltás Pro fiókra” lehetőséget. Erre rákattintva először egy kategóriát kell választani magadnak, majd meg kell adnod a telefonszámod, melyre kapsz egy négyjegyű kódot.

A kóddal be is állítod a pro fiókot, és visszajutsz a beállítások menühöz, ahol már látni fogod az újonnan megjelent analitika linket.

Erre rákattintva jutsz az analitikai irányítópulthoz. Adatok csak onnantól fognak belekerülni, hogy pro fiókra váltottál, azaz a korábbi tevékenységed eredményét még nem láthatod. Innentől viszont gyűlnek benne az adatok, és 7 nap múlva már elegendő lesz benne, hogy megmutassa azokat.

Az analitika oldalán alapvetően három dologba nyersz betekintést:

  • A profilod számaiba
  • A tartalmaid teljesítményére
  • És a követőiddel kapcsolatos adatokra

Az áttekintés résznél váltani tudsz 7 napos és 28 napos nézet között. Mivel itt a videómegtekintés, profilmegtekintés, követés folyamatát egyben látod, így képet kapsz arról, hogy milyen a konverziós arányod, azaz, hogy hány videómegtekintésből lesz követő. Ami arra mutat rá, hogy mennyire hatékonyak a videóid.

A tartalomról szóló adatoknál is egy rakás dolog kiderül: például, hogy melyik videód lett népszerű, hány megtekintése volt. Ugyanakkor minden egyes videó adatait külön is megnézheted, ehhez csak rá kell kattintanod a videókra. Láthatóvá válik:

  • A kedvelések száma
  • A kommentek száma
  • A megosztások száma
  • A lejátszási idő
  • A megtekintések száma
  • Az átlagos megtekintési idő
  • A forgalmi források típusai
  • És hogy honnan érkezett a közönség

A követők fülön pedig láthatod a követők számát, és hogy mekkora a növekedése a számnak, illetve azt is, hogy milyen neműek, és mely országból érkeztek a követők.

Mi értelme lehet céges (marketing) szempontból?

A reklámvideók megjelentetése nem nagyon működik még a TikTokon. A tapasztalatok alapján a felhasználókat eléggé kiakasztja, ha valaki értékesítéssel próbálkozik a videójában. Olyan videókat érdemes tehát készíteni, melyek passzolnak a jelenlegi tartalmak közé. Tehát először célszerű megismerkedni a meglévő tartalmakkal, majd ezek fényében készíteni saját anyagokat.

Ugyanakkor a TikTok már tesztel egy saját hirdetési platformot, amit például a Macy’s nemrég egy iskolásoknak szóló kampányában már használt, de koncerteket, partykat, zenészeket is hirdettek már a TikTokon. Amennyiben mindenki számára elérhetővé válik a hirdetési lehetőség, rávethetik magukat a cégek is. Ez persze azt jelenti, hogy hamarosan a TikTokon is több reklámmal és hirdetési üzenettel lehet majd találkozni.

Mindenesetre látható, hogy akadnak olyan sztárok és cégek, akik már elkezdtek tapogatózni a TikTokon, így nyilván ezt a platformot is úgy ellepik hamarosan a hirdetések, ahogy az az Instagrammal történt néhány éve. Érdemes tehát idejében lépni, ha itt található a célközönséged.

Hogyan hirdess a TikTokon?

Miután a TikTok is egyre nagyobbra nő, talán érdemes elgondolkodnod azon, hogy a felületén hirdess. A lehetőség már 2019 eleje óta adott, ekkor indította a hirdetéseket béta verzióban a cég. Két kérdést azonban tegyél fel magadnak, mielőtt belevágnál!

Megtalálható a célközönséged a TikTokon?

Ha a fiatal korosztály a célközönséged, akkor megérheti számodra a hirdetés a TikTokon. A közösségi oldal felhasználóinak 66 százaléka 30 évesnél fiatalabb (41 százaléka a 16-24 éves korosztályból kerül ki), így akinek ügyfelei az ennél idősebb korosztályból kerülnek ki, inkább felejtsék el a platformot.

Kérdés persze, hogy ez a jövőben miként változik, hiszen a Facebook és az Instagram példáján is láttuk, hogy hogyan özönlik el a kezdetben fiatalok által használt felületet az idősebb generációk. Így talán már most érdemes megismerkedni a lehetőségekkel, hogy mire beérik neked is, tudd használni.

Van rá pénzed?

Miközben a Nike, a Disney vagy az Apple Music már lendületesen használják a TikTok-hirdetéseket, lehet, hogy a kisebb cégeknek nem éri meg igazán. Mivel a platform egyelőre új, ezért meglehetősen magasak a hirdetés költségei. Egyrészt minimum napi 20 dollárral lehet beszállni (a fejezet írásának időpontjában) hirdetéscsoport-szinen, illetve a kampány-költésnek legalább 50 dollárnak kell lennie naponta. A Social Media Examiner szerint egy nagyobb kampány költsége akár a 300 ezer dollárt is elérheti.

TikTok kampányköltés beállítása

Hogyan kezdj neki?

Ha mégis belevágnál az első kampányodba, akkor TikTok Ads oldalán tudsz elindulni, a “Create an Ad” gomb lenyomásával. Ekkor egy űrlap jelenik majd meg, ahol beállíthatod a fiókoddal kapcsolatos részleteket. Ezután a cég egy képviselője felveszi veled a kapcsolatot, hogy beállítsa a fiókot, ami általában 48 órán belül megtörténik. Ezután már viszonylag simán megy a hirdetések beállítása.

Az irányítópulton a “Campaign” linkre kattints, majd a megjelenő “Create” gombra. Ezután válaszd ki a kampány célját: forgalom, konverzió, alkalmazástelepítés.

A költségkeretnél választhatsz napi költségkeret és teljes költségkeret között, de mint már korábban is említettük: ennek minimális összege 500 dollár jelenleg.

Ezután létrehozhatod a hirdetéscsoportokat, valamint kiválaszthatod az elhelyezést és a célzást, majd megadhatod a további részleteket. 20 kulcsszót állíthatsz be, amivel leírhatod a weboldalad vagy az alkalmazásod, melyet arra használnak, hogy a terméked a megfelelő célközönséggel kapcsolják össze.

A következő körben aztán beállíthatod a költségeket: napi szinten 20 dollár a minimális költés (korábban több volt, így láthatóan változnak a számok). Illetve ugyanitt az időzítéseket is megadhatod. Végül pedig eljutsz oda, hogy meghatározd a célt: konverzió, kattintások, megtekintés. Ezen kívül a TikTok használ egy Smart Optimization nevű megoldást is, ami azt jelenti, hogy folyamatosan változtatja az ajánlatodat a legtöbb konverzió érdekében.

Ezután következik a hirdetés elkészítése, melyhez segítségül rendelkezésre áll a TikTok Video Creation Kit, ami template-eket kínál a meglévő anyagaid felhasználásához, illetve ingyenes háttérzenét is ad. Három hirdetéstípus érhető el jelenleg: brand takeover (mely egyből megjelenik a felhasználó számára, ahogy belép a TikTokra), a feed hirdetés és a hashtag kihívás.

Elindult a TikTok for Business

A TikTok 2020 júniusának végén jelentette be egy új portál indulását, mely a hirdetéskezelést könnyíti meg (a fejezet írásának időpontjában még nem érhető el globálisan). Ez a TikTok for Business, és a korábbi hirdetési oldalt is erre irányították át. Ez a lépés azt mutatja, hogy a fiatal közösségi média egyre komolyabban veszi a hirdetési bevételeket.

A TikTok for Business célja ugyanis az, hogy megkönnyítse a cégek számára a hirdetést, ami eddig – lássuk be – egy kicsit nehézkes volt. Nagy elszántság, és persze pénz, kellett ahhoz, hogy valaki belevágjon. Mint arról az előző fejezetben is olvashattál, korábban nem volt önkiszolgáló platform, fel kellett venni a kapcsolatot a cég valamely képviselőjével.

A benne elérhető funkciók persze már korábban is léteztek, de sok cég számára egyáltalán nem volt világos, hogy milyen célzások és kreatív-típusok használhatók. A TikTok for Business megoldja ezt a problémát azzal, hogy egy dedikált portált kínál a hirdetésekhez, ahol elérhető minden beállítás.

Milyen típusú hirdetések érhetők el a TikTok for Businessben?

  • TopView
  • Brand Takeovers
  • In-Feed Video
  • Hashtag-kihívás
  • Márkázott effektek

Lássuk ezeket egy kicsit részletesebben!

TopView Ads

Ezek azok a hirdetések, melyek közvetlenül azt követően kerülnek a felhasználó elé, hogy megnyitotta a TikTokot. Tehát még azt megelőzően, hogy egyáltalán bármilyen tartalmat megtekintett volna a felületen. A TopView Ads automatikusan induló, teljes kijelzős videó, hanggal. Hossza akár 60 másodperc is lehet, de 3 másodperc után átugorható.

Brand Takeovers

Ez a megoldás hasonló az előbbihez, csak rövidebb időtartamban jelenik meg. A hirdetés teljes kijelzős, és lehet egy statikus kép vagy videó. A statikus hirdetés három másodpercre jelenik meg jpg fájlként, míg a videó 5 másodpercig tart.

In-Feed Videó

Ez egy olyan teljes kijelzős hirdetés, mely a neked szóló részben jelenik meg. Akár 60 másodperc hosszú is lehet a videó, de alapvetően úgy működik, mint egy normál TikTok poszt, vagyis a felhasználók megoszthatják, követhetik, hozzászólhatnak, használhatják a zenéjét, stb.

Márkázott hashtag-kihívás

A felhasználók videókat készíthetnek a kihívásra válaszul, melyben szerepel a meghatározott hashtag, és mindegyik megjelenik a feedben. Amikor egy felhasználó rákeres a hashtagre, akkor minden videót látni fog, ami megkapta az adott hashtaget. Ez a hirdetés 3 vagy 6 napig futhat, és olyan további lehetőségek is vannak benne, mint a Hashtag Plus, amelynél már a vásárlási funkció is megjelenik.

Márkázott effektek

Ez egy olyan, új hirdetési forma, mely a TikTok for Business-szel együtt jelent meg. Lényege, hogy a márkák létrehozhatnak speciális márkázott effekteket, szűrőket és matricákat.

Néhány app és weboldal, ami segíthet a TikTok használatában

Video downloader

Ha le akarod menteni valamelyik TikTok videót a tárhelyedre, például azért, hogy készíts egy válaszvideót vagy a saját klipedbe befűzd, akkor a Video Downloader for Social Media by Avalon Inc. nevű androidos appal ezt megteheted.

Az alkalmazás a TikTok vízjelet is leszedi a videóról, így még egyszerűbb a videók használata. Egyszerűen csak másold ki a linket, és az app elvégzi a többit. Azt is megteheted, hogy csak a hangot töltöd le a videóból.

TikTok Video Downloader

Aki nem androidos mobilt használ, az egy weblapú letöltőprogramot vehet használatba hasonló célból. Ez azonban nem tünteti el a vízjelet a videókból.

Ezen kívül még a TikTok Lite app is használható arra, hogy letölts videókat a TikTokról.

TikTok Lite

Ha csak arra használod a TikTokot, hogy videókat nézzél meg rajta, de Te nem készítesz videókat, akkor felesleges a TikTok appot használnod, mert egy csomó olyan funkciót kapsz, amire nincs szükséged, és csak meríti a mobilodat. Ehelyett praktikusabb a hivatalos TikTok Lite app használata.

Ennek ugyanaz az előnye, mint bármely “lite” appnak: kisebb a mérete, kevesebb adatot használ, nem meríti olyan gyorsan a telefonod. Ráadásul még a videókat is le tudod vele tölteni. A gond csak az, hogy nem biztos, hogy magát az appot le tudod tölteni a “kompatibilitási” problémák miatt. Mindenesetre ilyen lehetőség is van.

Vizmato

A Vizmato egy videószerkesztő alkalmazás, kifejezetten a TikTok videók számára. Habár az ingyenes verzió is sok lehetőséget tartalmaz, fizetős alkalmazásról van szó. Ez mindent tartalmaz, amire szükséged lehet a videókészítéshez:

  • videók vágása, összefűzése
  • fotókból videók készítése, háttérzenével
  • hangeffektek
  • videófelvétel, plusz zene és szűrők
  • bármely videóhoz adhatók szűrők és effektek.

Az ingyenes verzióban a fenti lehetőségekkel kapcsolatban korlátozásokba futhatsz bele, illetve időkorlátosok a videók. Ráadásul vízjelet is tesz a videókra, bár csak a végére, amit levághatsz a hivatalos TikTok app segítségével a közzététel előtt.

Hashtag for TikTok

A TikTokon is fontos a hashtagek használata, ha növelni akarod a követőid számát. A hashtagek megtalálásában segít a Hashtag for TikTok weboldal. Ha a keresőjébe beírsz egy szót, akkor keres még egy pár kapcsolódó hashtaget. Ezeket egyetlen kattintással kimásolhatod, és beillesztheted a videódhoz vagy az első hozzászólásba.

Azt ugyanakkor nem lehet tudni, hogy mi alapján fogalmazza meg az ajánlásait az oldal.

Főleg írok. Főleg blogot és közösségi médiát, de tágabb perspektívában: online marketing, úgyhogy van benne bőven SEO, laza AdWords, webdesign-okoskodás, és még ami belefér.

Comments are closed.