2014-05-120 komment
4 fontos változás a PPC Marketingben 2014-ben
A PPC (fizetett) hirdetés jelenleg az egyik leghatékonyabb eszköze a digitális marketinggel foglalkozó cégek fegyverarzenáljának. Igenám. Minden tökéletesen működik. Futnak a hirdetések. Követed a különböző mutatókat – a bevételtől, a webes forgalmadon át a konverziós arányokig. És akkor hirtelen minden megváltozik.
Annak érdekében, hogy a PPC kampányod valóban a lehető legsikeresebb legyen, fontos, hogy naprakész legyél és folyamatosan kövesd az aktuális változtatásokat, trendeket a PPC házatáján. Most, hogy az első negyedév véget ért, itt van 4 változás, ami már megfigyelhető a fizetett hirdetéseknél.
Maradj a lehető legegyszerűbb
Könnyen el lehet csábulni egy mutatós, színes és fényes banner hirdetés irányába, ami meglehetősen figyelemfelkeltő. Ugyanakkor látjuk, hogy az általános tendencia az egyszerűségre való törekvés a digitális világban – az adó-bevallás kitöltésétől a online vásárlásig – és ez kihat az online PPC hirdetési felületekre is. A fogyasztók egyre kevésbé kattintanak mutatós bannerek-re, sőt, egyre inkább tartják idegesítőnek őket böngészéseik során.
Habár a mutatós hirdetések sokkal jobban vonzzák a szemet – ellenben a szövegesekkel – 2014-ben úgy látszik, hogy mégis egy egyszerű, jól célzott, közvetlen üzenet sokkal hatékonyabb lehet a „hangos” bannerek tengerében.
Közösségi összefonódások
A márkák ott akarnak lenni, ahol az ügyfelek. A Facebook, Twitter, LindkedIn és a Pinterest szolgáltatja a közönséget, méghozzá könnyen megcélozható, felosztható célcsoportokban. A folyamatos változtatások – mint pl. a promoted tweet, vagy a Facebook algoritmusának változása ami korlátozza, hogy rajongóid hány százaléka láthatja a megosztásaidat – ahhoz vezettek, hogy az egyes szociális platformok között kialakult a verseny, egyrészt a hirdetőkért, másrészt a minél nagyob részesedésért a közösségi média tortából.
Ha szeretnél kitűnni és a lehető leghatékonyabb lenni ezen a téren, akkor a havi büdzsédnek egy részét biztosan social médiában kell elköltened. Akár oldal lájkokat gyűjtessz, akár a post-jaidat hírdeted, vagy az a cél, hogy minél többször jelenj meg, a fizetett hirdetés a leggyorsabb és leghatékonyabb útja a mutatók növelésének. Különösen Facebook-on. Pusztán az organikus keresésre támaszkodva, fizetett kampányok indítása nélkül közel sem leszel életképesebb, mint voltál néhány hónappal ezelőtt.
A Bing fellendülése
A PPC koronázatlan királya évek óta a Google és bár kontinensünkön még nem igazán van konkurenciája – azaz még mindig a legjobb választás – , a Microsoft szolgáltatása, a Bing eközben lassú támadást intéz a Google PPC monopóliumával szemben.
Egy felmérés szerint a Google vezetőinek igencsak van okuk az aggodalomra, ugyanis a legnagyobb konkurensnek számító Bing rohamléptekben dolgozza le eddigi hátrányát. Az adatok szerint Amerikában márciusban már a megkérdezettek 29%-a mondta azt, hogy a Microsoft internetes keresőjét használja.
A Bing vonzóbbnak bizonyul a hirdetők számára, hiszen lényegesen kisebb a verseny az ajánlattételnél. Az alacsonyabb kattintásonkénti költségnek (CPC) köszönhetően a megspórolt pénzünkön további kampányokat indíthatunk annak érdekében, hogy még erőteljesebb legyen az online marketing jelenlétünk. A Google törekvése azirányba, hogy egyre fokozottabb és költségesebb kampányokat indítsunk egy folyamatosan változó felületen, még egy naprakész marketinges számára is komoly kihívást jelent. Ezzel éles ellentétben a Bing hirdetési paltformjának átláthatósága a hírdetőknek egy teljesen egyszerűen testreszabható élményt és lehetőséget kínál.
Mobil eszközök terjedése
A mobilok hirtelen elterjedése vs fizetett hirdetések érdekes problémát vet fel a marketingesek számára. Egy másik felmérés azt mutatja, hogy a böngészések aránya mobilon 60%-kal, tableten 42%-kal növekedett. Ezzel szemben a kattintások és a vásárlások aránya ennél jóval kevésbé: 30%-kal és 26%-kal növekedett csak. Egyre több és több fogyasztó lát hirdetéseket a mobil készülékén, a hirdetők viszont nem fordítanak elég pénzt arra, hogy felgyorsítsák a tapasztalati folyamatot, tágabb értelemben még nem látják azt, amit látniuk kellene.
Mivel a mobil még mindig egy lassan alakuló hirdetési platform, a keresőmotorok még nem tették saját platformjaikat elég vonzóvá ahhoz a hirdetők számára, hogy mobilon keresztül reklámozzák termékeiket.
A keresők idén vélhetően több időt szánnak majd arra, hogy számszerűsítsék a mobil hirdetések értékét a marketingesek számára és elég csábítóvá tegyék ezeket a felületeket, hogy ezen keresztül is hirdessenek.
Összefoglalva: a fenti változások ráirányítják a fizetős hirdetések fókuszát a mobil eszközökre és a közösségi médiára. Csak akkor biztosíthatod hosszútávon márkád élmezőnyben maradását, amennyiben folyamatosan nyomon követed a legújabb trendet a PPC hirdetések területén.
Ha tetszett a cikk, ne hagyd komment és megosztás nélkül! Hasznos volt a bejegyzés? Lájkolj, vagy +1. Köszönjük!