Keresés
Header Háttér

Webshark Blog

… jquery, ajax, design, psd, plugin, modul, web2, social, miegymás…

2013-12-110 komment

A céges blog hatékony tartalomírásának új szabályai

A kulcsszavaktól bűzlő, csakis a kereső motorokra optimalizált értelmetlen tartalmak megosztásának ideje leáldozott! Már nem elég ha csak hangosan kiabálsz. Fel kell keltened a látogatóid érdeklődését, méghozzá úgy, hogy bevonod őket a kommunikációba, ami egyálalán nem is olyan egyszerű. Elkötelezettséget kell kiváltanod bennük terméked vagy szolgáltatásod iránt. A megjelent tartalmaidat pedig keresőoptimalizáld!

A HubSpot szerint “azok a cégek akik blogolnak, 55%-al több látogatót generálnak weboldaluknak és 97%-al több bejövő link mutat az oldalukra azoknál a Cégeknél, akik inaktívak ezen a területen”, ami teljesen érthető, hiszen ha valaki hasznosnak találta a megosztott információt a Céges blogodon, akkor megsokszorozódik annak az esélye, hogy továbbkattint weboldaladra és nekilát böngészni rajta.

Hatékony tartalomírás

Viszket a tenyered a tartalomírástól?

Mindannyian ismerjük az ütős és értékes tartalom létrehozásával járó kihívásokat.

Mindegy, hogy tulajdonosként, szabadúszó íróként, vagy marketingesként írsz tartalmat, folyamatosan találnod kell olyan témákat amelyek felkelthetik a Céged ügyfeleinek érdeklődését és azokat állandó jelleggel publikálnod kell, olyan információt tálalva ami egyszerre érdekes, releváns és hasznos.

A legtöbbször felmerülő kérdés: hogyan lehet összeszedni folyamatosan olyan tartalmakat, amelyek fentartják az érdeklődést és generálják weboldalunkra a látogatókat?

Ne bosszankodj többet! Mutatunk 7 különböző kreatív megoldást a tökéletes tartalom megírására + a végén 1 Bónusz tippet is adunk.

1. Írj termékeidről és szolgáltatásaidról

Termékeid és szolgáltatásaid céged központi kulcsfigurái, ezért nagyszerű lehetőség ezeket szokatlan módon megközelítve, vagy kevésbé ismert oldalukról bemutatni vásárlóidnak. Nyilván kell bele egy kis ön-promó és ez nem is baj, egészen addig amíg csínján bánunk vele és nem szúrjuk ki vele az olvasó szemét.

Blog post ötletek:

  • Írhatsz egy új termék bevezetéséről, amit feldobhatsz egy time-laps videóval a termék egyes fejlesztési szakaszait bemutatva. A vevők szívesen kukkantanak be a színfalak mögé!
  • Készíts infografikát a Cégedről. Ezzel vizualizálhatod az amúgy nyers adatokat, az infografika pedig manapság igencsak népszerű.
  • Írj egy olyan eseményről, amelynek házigazdája volt a Céged.

2. A vevőm tudja a tutit?

A cégek gyakran ignorálják a vevőket. Pedig egy blog arra is felhasználható, hogy kommunikációdat kiterjeszd a vevők felé és akár egyenként közelítsél a vásárlóidhoz. Írj nekik termékeid, vagy szolgáltatásaid helyes használatáról, megfelelő kihasználásáról, lehetséges ötvözési módjáról. Egyes cégeknél egyenesen fogyasztókból toboroznak tanácsadói testületet az üzleti stratégia kialakításához.

Blog post ötletek:

  • A blogon válaszold meg a vevőidtől beérkezett kérdéseket
  • Tarts közvélemény-kutatást valamilyen témában, az eredményéről írj blogpostot.
  • Vond be fogyasztóidat a termékfejlesztésbe, engedj nagyobb teret a fogyasztói befolyásnak! Kérd meg, hogy teszteljék és véleményezzék a termékeidet.

3. Kapcsolódj be a LinkedIn oldal kommunikációjába

Rengeteg blog post ötletet lehet meríteni az egyes LinkedIn Groups (csoportok) témái közül. Hasonlóan a fórumokhoz, a LinkedIn csoportok használata megkönnyíti, hogy valóban azokkal kerülj kapcsolatba, akikkel összeköt a közös érdeklődés.

A csoportok használata igen egyszerű. Indíthatsz új beszélgetést, vagy hozzászólhatsz valamelyik témához, megjelölheted, ha tetszik, követheted a beszélgetést, esetleg válaszolhatsz magánlevélben a szerzőnek. Rengeteg ötletet lehet meríteni belőle.

4. Írj a Cégeddel kapcsolatos trendekről és fejlesztésekről

Amennyiben eddig még nem használtad volna a Google Alert-et, itt az idő, hogy elkezd. Kattints a http://www.google.com/alerts oldalra és írj be egy cégeddel kapcsolatos kulcsszót, vagy témát. A Google innentől kezdve küld egy csomó hírt, sztorit és tartalmat az általad megadott témában egyenesen az e-mail fiókodba. Ez megint egy bomba lehetőség, hogy friss infókat, ötleteket, tartalmakat kapjál, amiből meríthetsz. És ami a legjobb: teljesen ingyenes.

Google Alert

5. Olvasd a konkurens cégek blogjait

Legyél képben, hogy miről írnak és mivel foglalkoznak a konkurens cégek. Ha ezek a hazai blogok mégsem elég inspirálóak, nézz körül az Alltop-on, ahol hasonló tevékenységi körű külföldi cégek blogpost-jai között böngészhetsz A-tól Z-ig.

A Google keresőjéből is kiindulhatsz. Irj be egy tetszőleges témát és azt, hogy blog, majd keress.

Blogpost ötletek:

  • Írj egy olyan aktuális hírről ami érintheti, vagy érdekelheti ügyfeleidet.
  • Írj olyan aktuális trendekről amelyek befolyásolhatják, vagy megváltoztathatják vevőid vásárlási szokásait.
  • Írj az iparágadban megjelent legújabb publikációkról, vagy könyvekről.
  • Listázz és ajánlj olyan alkalmazásokat, amelyek hasznosak lehetnek ügyfeleid/vásárlóis számára.

6. Csinálj celebet vásárlóidból, ügyfeleidből

Vevőid használják termékeidet, igénybe veszik szolgáltatásaidat. Használd ki! Ez egy nagyszerű lehetőség arra, hogy sikersztorikat osszál meg, élménybeszámolókat, esettanulmányokat publikálj, interjúkat készíts az elégedett ügyfeleiddel/vásárlóiddal. Buzdítsd a vevőidet is a tartalomírásra. Remek visszacsatolás számodra amire lehet építeni és egy általános ügyfélelégedettséget tükröz Céged tevékenységéről.

Blogpost ötletek:

  • Oszd meg ügyfeleid sikersztoriját, élménybeszámolóját, ajánlásait, írj esettanulmányokat.
  • Ajándékkal, nyereményjátékkal motíválhatod ügyfeleidet arra, hogy képeket, videókat osszanak meg termékeidről, szolgáltatásaidról, vagy azzal kapcsolatos tapasztalataikról.

7. Tedd igazán különlegessé az ünnepeket!

Minden egyes ünnep – Húsvét, Karácsony, évforduló, Valentin-nap, Nők napja, Könyv napja, Óceánok napja, stb. – egy-egy könnyen meglovagolható lehetőség tartalomírásra, promóciókra, nyereményjátékok indítására, amivel reklámozhatod cégedet, termékeidet, szolgáltatásaidat.

8. Bónusz TIPP: hívj meg vendég bloggereket!

Tudjuk, hogy az idő gyakran hiánycikk a kisvállalkozások tulajdonosai számára. Mit tehetünk? Ezen nyomás enyhítésére felkérhetünk vendég bloggereket. A webes megjelenés szinte törvényszerűen megköveteli, hogy ne egymás ellenében, hanem egymás mellett, egymással összedolgozzunk. Ha azonos témakörben osztjuk meg egymással cikkeinket azzal nem csak olvasótáborunkat bővíthetjük, hanem blogunk és weboldalunk stabilitására is jó hatással leszünk.

Vendég blogger

És még valami. Tartalmunkat próbáljuk minden hónapban előre megtervezni. Nyugodtan használjunk egy naptárt, melynek segítségével összeállíthatjuk, mikor milyen megjelenést tervezünk. Tartalmainkat feltétlenül variáljuk, legyenek közötte képek, videók és írott tartalmak vegyesen.

Hasznosnak találtad a fenti ötleteket? Szeretnél további tartalom írással foglalkozó cikkeket olvasni? Lájkold oldalunkat a Facebookon!

Cikkeim elsősorban a felhasználóbarát megoldásokról és közösségi lehetőségekről szólnak. De persze néha egy-két szaftosabb téma is becsúszhat. Több, mint 15 éve foglalkozom az internettel minden formában, a tapasztalataimra építkezve foglak Benneteket “szórakoztani”.