Keresés
Header Háttér

Webshark Blog

… jquery, ajax, design, psd, plugin, modul, web2, social, miegymás…

2014-03-020 komment

A tartalomírás 5 aranyszabálya a közösségi médiában

A vörös rózsák és a fincsi csokik megosztásának ideje a Valentin nap okán lejárt. És máris jönnek a Nőnapi virágcsokrok. Ezután visszatérsz a kutyás, macskás cukifaktorokhoz, vagy végre nagy levegőt, új lendületet veszel és elindulsz az értékes tartalomírás és megosztások helyes irányába? Megmondjuk hogyan!

1) Légy vonzó!

Hogyan lehet saját terméked, vagy szolgáltatásod az a magas, jóképű, barna srác, akit nem tudnak visszautasítani a szőke bombázók?

Segít a céljaid elérésében ha tudod, hogy melyik közösségi platformo(ka)t részesíti előnyben célközönséged és ott milyen felhasználói szokásokat gyakorolnak. Vedd a fáradtságot és elemezd tartalomfogyasztóid demográfiáját.

  • Honnan jönnek?
  • Hány évesek?
  • Mi érdekli őket?
  • Mikor aktívak?

Törekedj arra, hogy Te legyél a fény, a megváltás azok számára, akik előszeretettel fogyasztják a minőséget, az értékes tartalmat. Ne legyél tucatcég, tucattermék, amire kutya se kiváncsi!

Milyen lépéseket kell tenned ahhoz, hogy megszerezd ezeket a statisztikai adatokat? A Google Analytics demográfia jelentései egy jó kiinduló pont lehet!

Google Analytics - Demográfia

Itt máris találsz információt fogyasztóid koráról, neméről és érdeklődési köréről. Ezt vesd össze a Facebook insight’s- al és esetleg a Twitter analitikájával. Máris képben vagy, hogy kihez beszélsz és ezeket a fogyasztókat milyen témák, trendek érdeklik elsősorban.

2) Adj értékes tartalmat

Mindenki várja a csodát. A felhasználóidban tudatosítanod kell, hogy Te nem csak egy vagy a millióból! Ennek érdekében indíts kétirányú kommunikációt. Ez lehetővé teszi, hogy megértsd, fogyasztóid hogyan gondolkodnak, milyen igényeik vannak, mit szeretnének elérni a jövőben, mi motiválja őket. Mint minden jó kapcsolatban, beszélgess velük és hallgasd meg őket akkor is, ha nekik van valami mondanivalójuk.

Mindenki azt lesi nap mint nap, hol bukkan valami értékes tartalomra, ami építí, érdekli, inspirálja, amit szívesen elolvas és még kommentál is, ami hozzátesz, amiből tanulhat valamit én nem időrabló tucatbadarság.

Content Farm

Ha már képben vagy, hogy a saját olvasóközönséged miben utazik, máris megteheted az első lépéseket, hogy értékes tartalmat szállíts, ami hosszútávon építi az elkötelezettséget és bizalmat terméked, szolgáltatásod és céged iránt egyaránt.

Hogyan? Extrém nagy segítségedre lehet ebben a Foolloerwonk használata. Ennek az egyszerű eszköznek a segítségével kiderítheted, hogy követőidet milyen témák érdeklik, miről szeretnek beszélni. Máris személyre szabott tartalmat tudsz előállítani. Különösen hasznos lehet áttekinteni a Followerwonk “Bio szó felhőjét”.

Ez a kezes kis alkalmazás elárulja, hogy a követőid biográfia mezőjében milyen feltételeket/címszavakat (?) adtak meg. Ebből megtudhatod: milyen tartalom motiválja leginkább a közönséget ahhoz, interakcióba lépjenek.

3) Kérj elkötelezettséget

Miért ne dobjunk ki fölöslegesen milliókat az ablakon? Egyszerű. Mert nem térül meg. Lájkvásárok és egyéb könnyű ügyfélszerzési kisérletek helyett – építs fel egy szuper-rajongó tábort olyan ügyfelekből, akik abszolút hűségesek és a végén még vásárlásra is könnyedén adják a fejüket.

4) Építs címlistát!

Címlistádra feliratkozók potencionális Ügyfeleid lehetnek, vedd rá őket egy szuper ajánlattal, lehetőleg önálló landing oldallal, hogy iratkozzanak  fel, ajánlj nekik olyan tartalmat, ami őket érdekli a szolgáltatásaidból!

Építs címlistát

Mi ez a tartalom?

A demográfiai adatokból már tudod, hogy ki a célközönség, megvan a terméked/szolgáltatásod, amiben utazol, akkor szállíts nekik olyan tartalmat, amely érdekli őket. Ez egy hosszú folyamat, de idővel megtérül! Folyamatos információátadással és célzott ajánlatokkal el fogsz jutni odáig, hogy megnyomják az oldalon a Rendelés gombot!

Hogyan alakítsd ki landing oldalat?

Azt már tudod, hogy ki a célközönség, mi az ami érdekli a szolgáltatásaid közül? Akkor egyszerű a képlet. Próbálj egyszerűen gondolkodni, hisz elég valószínű, hogy vásárlóid a média zajában is a lehető legegyszerűbben gondolkodnak. Ajánlat, megrendelési űrlap, motívációs ajánlatok és rendelés. Ennyi! Ugye, hogy nem bonyolult!

5) Tartsd életben a szikrát

Ha már eljutottál egyről a kettőre és sikerült felráznod a fogyasztóidat, akkor az a következő cél, hogy hosszú távon fentartsd az érdeklődést. Folyamatosan nyűgözd le a vásárlóidat, ügyfeleidet az üzeneteiddel, hirdetési kampányaiddal. Legyen merész a közösségi médiában folytatott kommunikációd, legyen szellemes, érdekes és humoros is egyben oly módon, hogy közben folyamatosan arra kötelezed a közönségedet, hogy figyeljenek és tudják mikor  kell nagyon hangosan tapsolni! Utána pedig jöhet a rendelés, a konverzió!

Üzeneteid legyenek folyamatosan frissek, naprakészek, hogy az ügyfeleid minél többször visszaköszönjenek!

Hasznos volt a bejegyzés? Lájkolj, vagy +1. Köszönjük!

Cikkeim elsősorban a felhasználóbarát megoldásokról és közösségi lehetőségekről szólnak. De persze néha egy-két szaftosabb téma is becsúszhat. Több, mint 15 éve foglalkozom az internettel minden formában, a tapasztalataimra építkezve foglak Benneteket “szórakoztani”.