Keresés
Header Háttér

Webshark Blog

… jquery, ajax, design, psd, plugin, modul, web2, social, miegymás…

2017-09-200 komment

Mivel teheted egyedivé a weboldalad?

Amikor valaki weboldalt szeretne, jellemzően az a vágya, hogy az különbözzön a többiektől, de minimum a konkurenciától. Hiszen, aki különbözik, az könnyebben megjegyezhető. Ez valóban így van. De hogyan érheted ezt el?

Tulajdonképpen azok a weboldalak, melyek nem különböznek olyan nagyon egymástól még remekül teljesíthetnek. Kihasználhatják előnyként azt a tulajdonságukat, hogy könnyű őket használni. Hiszen az emberek szinte már ismerik őket, mert száz ugyanilyen oldalt láttak a weben. Ennek ellenére mégis érdemes egyedivé tenni a weboldalad, amihez nem is kell semmilyen különleges ihlet vagy szerencse. Tervezéssel és munkával elérhető a cél. A Webdesigner Depot egyik bejegyzése szerint öt szempontból teheted kiemelkedővé a weboldalad.

Elrendezés és felépítés

Ez az egyik legnyilvánvalóbb módja annak, hogy megkülönböztesd a weboldalad a többiekétől. És egyben a legnehezebb is. Az egyik oldalon az áll, hogy egy eredeti felépítéssel – amit még soha, senki nem látott korábban – tényleg feledhetetlenné tudod tenni a weboldalad. Ráadásul a designerek és a fejlesztők is élvezik a munkát, hiszen valami eredetit alkotnak.

A mérleg másik serpenyőjébe viszont az kerül, hogy az információkat rendkívül sokféle módon elrendezheted, melynek aztán hatása lesz a hozzáférhetőségre és a használhatóságra. A fejlesztési idő gyakran megnő, mert olyan problémák merülnek fel, melyekkel korábban nem találkoztál. Az igazán “eredeti” weboldalak ráadásul jelentős részben a Javascripttől függenek, pedig ideális esetben ennek nem így kellene lenni.

Márkázás

A márka erőteljes megjelenítése a weboldalon a másik nyilvánvaló lehetőség arra, hogy különlegessé tedd. Ráadásul nem is olyan nehéz. Csak a márka-irányelveket kell kidolgoznod, illetve ha már vannak, betartanod, hangsúlyozva mindenhol a logót és a színeket.

Ez azonban csak akkor működik, ha valóban eredeti a márkamegjelenésed. Ha a stílusod mindössze annyi, hogy mondjuk Helveticát használsz, akkor ezzel nehéz lesz valami eredetit alkotni a weboldaladra.

Grafikák és képek

Ha a márkamegjelenítés nem elegendő az eredetivé tételre, akkor bevetheted a grafikákat és a fotókat, hogy egy megkülönböztethető vizuális stílust alakíts ki Az emberek vizuális lények, vagyis a vizuális ingerek könnyebbé teszik azt, hogy érzelmi szinten kapcsolódjanak hozzád. Ráadásul a lehetőségeid is végtelenek, ezáltal pedig könnyebb egy eredetinek ható design kialakítása.

Ugyanakkor az eredetinek kinéző grafikák és fotók elkészítése nem olcsó dolog. Stockfotókat viszont nem használhatsz, mert az lenullázza a megkülönböztethetőséged.

Szövegek és tartalom

Talán ez a legfontosabb eszköz az eredetiség elérésére. Ugyanakkor sok esetben a legnehezebb is. Ami megjelenik az oldaladon, annak összhangban kell lennie a cég személyiségével, kultúrájával. Miközben azért világosnak és érthetőnek kell maradnia a látogatók számára. Használhatod eszközként a szövegeket, a microcopyt vagy akár videókat is. Bemutathatod velük a céged személyiségét olyan módon, ami eltér egy kicsit a többekétől.

Ami itt nehézséget okoz, hogy egyrészt szükséged lesz szövegekre, melyeket emberi hangnemben kell megírni. Másrészt az olvasóknak nem azt kell érezniük, hogy valamit el akarsz adni nekik. Ez a trükkje a jó szövegeknek, és ez az, ami miatt nehéz összehozni őket.

Figyelned kell persze a microcopyra is, amiről itt írtunk korábban. Itt is az legyen a célod, hogy a felhasználókat emberként kezeld, ne csupán ügyfélként. Ezeknek az apró szövegeknek az eredeti, emberközeli megfogalmazásával szintén kiemelkedhetsz a többiek közül.

Animációk

Az animációk mostanában nagyon felkapottak lettek, nem véletlenül. Ha jól készíted el őket, akkor javítják a felhasználói élményt és mély benyomást gyakorolnak a látogatókra, felejthetetlenné téve a weboldalad.

És bár tényleg nagyon hatékonyak, rendkívül nehéz feladat jól elkészíteni őket. Annál is inkább, mivel egyre többen kezdenek animációkat megjeleníteni a weboldalukon, így egyre nehezebb valami különlegessel előállni. Ráadásul, ha rosszul csinálod, akkor használhatósági vagy akár teljesítmény-problémákat is okozhatnak az animációk.

Ha körülnézel a weben, azt látod, hogy nagyon kevés az olyan eredetiségre törekvő weboldal, mely csak egyik vagy másik szempontot alkalmazza. Általában a weboldalak ezek mindegyikének a keverékéből állnak össze. Pedig az nem túl szerencsés, amikor megosztod a figyelmed különböző területek között. Inkább koncentrálj az erősségeidre! Tedd fel magadnak a kérdést, hogy miben vagy a legjobb? Arra a feladatra összpontosíts, azt a részt próbáld eredetivé, megkülönböztethetővé és megjegyezhetővé tenni, amiben könnyen tudsz eredetit alkotni!

Kategória: Design | Címke: ,

Főleg írok. Főleg blogot és közösségi médiát, de tágabb perspektívában: online marketing, úgyhogy van benne bőven SEO, laza AdWords, webdesign-okoskodás, és még ami belefér.

Comments are closed.

kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet