Keresés
Header Háttér

Webshark Blog

… jquery, ajax, design, psd, plugin, modul, web2, social, miegymás…

2018-09-110 komment

Hol és hogyan használj emojikat, ha jobb átkattintási arányt szeretnél?

Az emojik sokáig csak a fiatalabb generációk kommunikációjának részét képezték, mára azonban a mainstream online kommunikáció részévé váltak. Nem lehet úgy kiküldeni egy e-mailt vagy felrakni egy posztot, hogy ne szerepeljen benne egy-két emoji. De hol és hogyan használd ki tudatosan az emojikat?

Ahhoz, hogy ki tudj tűnni a tömegből megkülönböztethetőnek kell lenned. Csak akkor tudnak kapcsolódni a cégedhez az emberek, ha észreveszik a tartalmad. Segíthetnek ebben az emojik is, annak ellenére, hogy ma már nem számítanak újdonságnak a weben: az első emoji közel 20 évvel ezelőtt bukkant fel Japánban, és már világnapja is van, július 17. Ráadásul a neten jelenlévők 92 százaléka használ emojikat a kommunikációja során.

Miért kellene emojikat használnod?

Egyrészt azért, mert segítségükkel felhívhatod magadra a figyelmet, másrészt mert a vizsgálatok szerint hatékonyan képesek javítani az átkattintási arányt akár az e-maileknél, akár a közösségi médiában, sőt még a Google találati oldalain is. Ráadásul közvetlenebbé, emberibbé teszik a kommunikációt, ami fontos minden cég számára.

Miközben az emojik már teljesen természetesek a személyes használat során, a cégek egyelőre még barátkoznak velük. Vannak, akik már előrébb járnak az alkalmazásban:

Emoji használat a különböző iparágakban

Emoji használat a különböző iparágakban

Ez persze nem azt jelenti, hogy ha ész nélkül teleszórod a szövegeidet emojikkal, akkor annak pozitív lesz a hatása. Nem, sőt éppen ellenkezőleg. Ezért, ahogy minden mást az online marketingben, úgy az emojikat is valamilyen terv, stratégia alapján kell használni egy cél elérése érdekében. De először fussunk át azon, hogy miért érdemes ma már minden területen fontolóra venned az emojik használatát?

Mint az előbb egy mondatban már említettük, a márkák számára azért fontos, mert emberibbé teszik a kommunikációt, így pedig a közönséged könnyebben fog kapcsolódni hozzá. A márkáknak ugyanis nem kioktatniuk kell az ügyfeleket, nem megközelíthetetlennek és tévedhetetlennek kell lenniük – ahogy azt sokan gondolják -, hanem azonos szinten kell állniuk az emberekkel. Úgy kell velük beszélniük, mint (normális) ember az emberrel.

A kutatások azt mutatják, hogy a felhasználók 45 százaléka azokat a márkákat szereti, melyek nem veszik magukat túl komolyan (33 százaléknak ezzel kapcsolatban nem volt véleménye). Ehhez egyébként hozzátartozik az is, hogy felesleges a cégeknek rejtegetniük a hibáikat, nem kell magukat tökéletesnek beállítani. Az, hogy esendőek – mint ahogy valójában azok -, sokkal vonzóbbá teszi őket az emberek szemében. Ha ilyen emberi vonásokkal rendelkeznek, akkor tízszer nagyobb a valószínűsége annak, hogy az emberek őket ajánlják, nem pedig egy másik céget.

Milyen emojikat használj?

Az emberibb kommunikációhoz pedig hozzátartozik az emojik használata is, hiszen jellemzően az emberek közötti online kommunikációban használjuk őket. Márpedig egyre inkább használjuk: sok esetben átveszik a szavak szerepét. Egy kutatás szerint a fiatalabb korosztály 68 százaléka kényelmesebben fejezi ki az érzéseit olyan ábrák, képek segítségével, mint amilyenek az emojik is. Ha az ő nyelvüket akarod használni, akkor az emojikhoz kell nyúlnod! De melyiket használd? Hiszen több ezer van belőlük már.

Szerencsére már azt is vizsgálták, hogy mely emojik javítják a leginkább az átkattintási arányt.

Emojik és átkattintási arány

 

Ez a lista elsőre teljesen értelmetlennek tűnhet, ugyanakkor van egy közös jellemzőjük: egyik sem ábrázol arcot. Pedig azt gondolhatnánk, hogy ez az alapvető megoldás, amikor érzelmileg akarunk kapcsolódni a közönséghez. Valószínűleg egyébként azért a felsorolt emojik teljesítettek jobban, mert ezek szokatlanok, hiszen még nem nagyon találkoztak az velük az emberek.

Hogyan használd az emojikat az e-maileknél?

Habár ezzel már foglalkoztunk az e-mail marketingről szóló bejegyzésünkben, most ismét átnézzük a témát. Kezdjük ott, hogy az emberek 44 százaléka előnyben részesíti az e-mailt a cégekkel való kommunikáció során. Ugyanakkor a verseny is nagy, így könnyű elveszni a hírlevelek között. Ráadásul, még ha meg is nyitják az emberek az e-mailedet, lehet hogy nem tesznek semmit. Márpedig az emberek több mint fele egy kutatás szerint pont ezt csinálja, amikor megkap egy céges e-mailt.

Emojikkal azonban ezek a számok javíthatók. Ráadásul a leghatékonyabban az e-mail tárgysorokban használhatók az emojik. Egy vizsgálat azt derítette ki, hogy nem csak a megnyitási arány, de az átkattintási arány is javult emojik használatakor. Egy Valentin napi kampánynál azt állapították meg, hogy a száj-emoji a tárgysorban 24 százalékos olvasási arányt hozott a 20 százalékkal szemben. Egy apák napi kampánynál pedig a villáskulcs emoji hatását vizsgálták, mely egy százalékpontos javulást jelentett a csak szöveget tartalmazó e-mailhez képest. Igaz ugyanakkor, hogy voltak olyan emojik, melyek rosszabb eredményt hoztak, mint a csak szöveges tárgysor.

A márkák 56 százaléka tapasztalt magasabb megnyitási arányt, amikor emojikat kezdett használni az e-mailjei tárgysorában. Emellett ráadásul az átkattintási arány is javult, és a felhasználók elégedettebbek voltak a tartalommal.

Ugyanakkor nem csak a tárgysorban, de a szövegben is érdemes emojikat elhelyezni. Hiszen az itt megjelenő emojik is javítják az átkattintási arányt az oldaladra. Egy vizsgálat szerint 93 százalékos javulást lehet elérni az átkattintási arányban a használatukkal.

Érdemes tehát megpróbálkozni az emojik használatával, óvatosnak kell azonban lenni velük. Annál is inkább, mert nem minden e-mail kliens jeleníti meg normálisan az emojikat.

Emojik megjelenítése az egyes e-mail kliensekben

Másrészt pedig mindig vedd figyelembe a közönségedet is, azt, hogy mennyire nyitottak az emojikra. Tehát, míg az 1980-2000 közötti generáció 68 százaléka fejezi ki az érzelmeit emojikkal és képekkel, addig a 65 év felettieknek csak 37 százaléka. Azt is tesztelned kellene, hogy melyik emoji válik be a Te közönségednek, mert erre nincs általános szabály.

Ráadásul e-maileknél azért is hasznosak az emojik, mert egyébként is korlátozott a rendelkezésedre álló tér a címsorban, így ha szavak helyett használod őket, többet mondhatsz el.

Az, hogy melyik emojit használod az e-mailed tárgysorában, elsősorban attól függ, hogy mi mutatnak a tesztjeid. Egy emoji sikere függ a márkától, az iparágtól és az üzenettől is. Ezek a leggyakrabban használt emojik az e-maileknél, de ez nem azt jelenti, hogy ezek a legjobban teljesítők is:

A leggyakrabban megjelenő emojik az e-mailek tárgysorában

A leggyakrabban megjelenő emojik az e-mailek tárgysorában

Hogyan használd az emojikat a közösségi médiában?

A közösségi média szintén jó terepe az emojiknak, hiszen segítségükkel érzelmeket közvetíthetsz. Márpedig a kutatások szerint az érzelmekre ható üzenetek sokkal hatásosabbak működnek a közösségi médiában. Nem véletlen, hogy a Facebook felhasználói naponta 60 millió emojit használnak.

A Scoro letesztelte ugyanazt az üzenetet emojival és anélkül a címsorban. Nem volt ez egy látványos emoji, még sokan észrevették, és jobb eredményeket értek el vele: az emojival kiegészített címsor 241 százalékkal több kattintást kapott, mint az emoji nélküli.

Emojik A/B tesztje a közösségi médiában

De ha ez nem lenne elég a Daily Mail is tesztelte az emojik használatát. És mint kiderült a legnépszerűbb 28 posztjuk közül 21 tartalmazott legalább egy emojit. A vizsgálatuk eredményei itt láthatók:

Az emojik hatékonysága a közösségi médiában

Természetesen nem csak a Facebookon, de az Instagramon is helyük van az emojiknak: az emojikkal ellátott posztok 47,7 százalékkal emelik meg az interakciók számát. A leggyakrabban látható emojik ezek:

A leggyakrabban használt emojik az Instagramon

A leggyakrabban használt emojik az Instagramon

Az emojik használata teljesen természetesnek hat a közösségi médiában, hiszen nagyon gyakran találkozhatsz velük, így igazán nem kell óvatosnak lenni. Ennek ellenére használatuk révén ki tudsz emelkedni a többi cég közül.

Hogyan használd az emojikat a push üzeneteknél?

Ha van egy mobilalkalmazásod, akkor már van egy kis előnyöd a versenytársakhoz viszonyítva. Érdemes azonban a legtöbbet kihozni ebből az appból. Érdemes közvetlen üzeneteket küldeni az ügyfeleidnek az app segítségével. De ahogy az e-mail tárgysoroknál, itt is lényeges, hogy hányan kattintanak az üzenetedre.

A vizsgálatok szerint, ha emojikat használsz a push üzeneteidnél, akkor 85 százalékkal javítod a megnyitási arányt. Az androidos felhasználók megnyitási aránya egyébként 135 százalékkal jobb, mint az iOS-eseké, ami azért elég jelentős különbség.

Mivel a push üzeneteknek korlátozott a karakterszámuk, ezért különösen fontos, hogy a karakterekkel jól gazdálkodj, és felhívd a figyelmet az üzenetre egy-egy emojival.

Hogyan használd az emojikat a SEO-ban?

Most már akár a Google találati oldalain is megjelenhetnek azok az emojik, melyeket a meta címsorokban állíthatsz be. Habár egy ideig bizonytalanság volt a megjelenésüket illetően, mivel a Google először lehetővé tette, aztán mégsem, de végül engedélyezte a használatukat.

Mivel itt ritkábban találkozni emojikkal, azért sokkal jobban fel tudják hívni a figyelmet a weboldaladra, mint akár a közösségi médiában. Ráadásul a Google keresőjében még emojikra is rá lehet keresni. Például a hasábburgonyára:

Emoji egy keresésnél

Az is látható azonban, hogy nem minden találatban szerepel a hasábburgonya emoji, vagyis értelmezi az emojit a Google, és megpróbálja a lehető legszélesebb találati kínálatot mutatni, és nem csak azt, amiben emoji szerepel. Ez tehát azt jelenti, hogy nem csak egyszerűen felhívod a felhasználók figyelmét az emojiddal a weboldaladra és kattintásra készteted őket, hanem azt is, hogy az általad használt emojit is figyelembe veszi a tartalom értelmezésénél a Google.

Ugyanakkor azt is fontos észrevenni, hogy azok a találatok kapják a jobb helyezést, melyek meta címsorában szerepel az emoji. Márpedig a kattintások legnagyobb részét mindig az első 1-3 találat viszi el. Tehát, ha a meta címsorodban odaillő, kifejező emojit használsz, akkor nem csak figyelemfelkeltőbb lesz a címsorod a találatok között, hanem egy esetleges emojira keresésnél előre is kerül a találati oldalon.

De ugyanígy használhatod az emojikat a meta leírásodban, a különbség csak annyi, hogy ezt nem veszi figyelembe rangsorolási tényezőként a Google.

Természetesen már azt is vizsgálták, hogy mely emojik jelennek meg a leggyakrabban a találati oldalakon. Itt látható az eredmény:

Emojik a találati oldalakon

Hogyan használd az emojikat a chatbotoknál?

Amennyiben chaten is kommunikálsz a közönségeddel, akkor előre lépés lehet, ha ezt nem csak egy meghatározott időkereten belül teszed, hanem a nap 24 órájában a hét minden napján. Itt lépnek a képbe a chatbotok. A Wise Merchant felmérése szerint, az emojik alkalmazásával az Air Tailor például 100 százalékkal tudott növekedni. És ha ez a stratágia náluk működött, akkor nálad is működhet. Annál is inkább, mert chatbotoknál különösen fontos, hogy az emojik használata révén emberibbé tehető a kommunikáció.

Összességében tehát elmondható, hogy ha különbözni akarsz és némi előnyt szerezni, akkor érdemes emojikat használnod. Az emojik révén felhívod a figyelmet az üzenetedre, és a márkádat emberibbé teszed. Nem mellesleg pedig, ha sikerül a megfelelő emojit kiválasztanod, akkor még az átkattintási arányt is javítod. Ugyanakkor nem szabad teljesen esetlegesen használnod őket. Végig kell gondolnod, és tesztelni, hogy mi az, ami működik, és mi az, ami nem. És hogy honnan szedd össze a legegyszerűbben az emojikat? Például itt gyorsan áttekinthetők a lehetőségek.

Kategória: Webmarketing | Címke: ,

Főleg írok. Főleg blogot és közösségi médiát, de tágabb perspektívában: online marketing, úgyhogy van benne bőven SEO, laza AdWords, webdesign-okoskodás, és még ami belefér.

Comments are closed.

kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet