Keresés
Header Háttér

Webshark Blog

… jquery, ajax, design, psd, plugin, modul, web2, social, miegymás…

2014-01-310 komment

Mivel tarolsz a piacon 2014-ben? Natív hirdetések!

Most őszintén? Lassan már nagyobb az esélye annak, hogy valaki túléljen egy repülőgép szerencsétlenséget, minthogy rákattintson egy banner hirdetésre.

A hagyományos digitális reklámba vetett hit gyorsan fogy, a marketing szakemberek többsége is úgy gondolja, hogy egy sima banner hirdetés ma már egyszerűen nem működik. Melyek azok a megjelenési formák, amelyeket mégis előszeretettel fogyasztanak a felhasználók és a vásárlók?

Amennyiben a weboldalunkon (hatékony) adsense hirdetésekben is gondolkodunk, akkor muszáj már a fejlesztési szakaszban megtervezni, hogy hová szeretnénk a releváns tartalomba beágyazni ezeket a natív hirdetési formulákat, amelyeket előbb utóbb biztosan kérni fognak a hirdetők.

Natív hirdetések (Native advertising)

Mi ez pontosan?
Csúcsminőségű tartalom, beágyazva a felhasználó által fogyasztott releváns tartalomba. Első pillantásra el sem tudjuk dönteni, hogy fizetett tartalomról van-e szó.

Hol lehet ilyenekkel találkozni?

  • Facebook (Sponsored stories)
  • Twitter (Promoted  post)
  • Instagram (Sponsored posts)
  • Pinterest (Sponsored Pin)
  • Buzz Feed (Sponsored content)

native-advertising-montage

Hol jó ez nekem?

Nagyon fontos, hogy a hirdetéseket úgy tudjuk megmutatni, hogy az olvasónak értékes tartalom legyen vagy legalábbis érdekesnek találja. Lényege, hogy szervesen beleépül a tartalomba, a reklám a kontextus része. Ez nem trend, ez a jövő!

A márka építés hosszú távű előnyeit nem lehet eléggé hangsúlyozni!

Az IPG Media Lab 2013-as tanulmánya alapján a Natív hirdetések 25%-al hatékonyabbak a banner-hirdetéseknél.

A legnagyobb közösségi oldalak első számú bevételi forrását már a Natív hirdetések jelentik: Facebook, Twitter, Tumblr, YouTube és egyre többen követik a példát.

2014. január 8.-án a New York Times is élesítette az új weboldalát, ahová már integrálhatók a natív reklámok. De a Forbes, a Times, a LinkedIn és a People, Yahoo! hírfolyamában ugyanúgy ott vannak már ezek a hirdetések.

Első sorban az emberek érzelmekre kell hatni: minél érdekesebb, látványosabb, vagy éppen meghökkentő tartalommal rukkolsz elő, annál nagyobb az esélye, hogy rövid időn belül bejárja a téma, vagy videó az internetet és magától generálja a megosztásokat!

Az már biztos, hogy 2014-ben ez lesz az egyik legmeghatározóbb marketing trend. Lássuk, ki lesz az, aki hatékonyan követi?!

Ha tetszett a cikk, oszd meg másokkal is!

Hasznosnak találtad  cikkünket? Szeretnél további natív hirdetésekkel kapcsolatos témájú cikkeket olvasni? Egy Like vagy egy + elég hozzá!

Cikkeim elsősorban a felhasználóbarát megoldásokról és közösségi lehetőségekről szólnak. De persze néha egy-két szaftosabb téma is becsúszhat. Több, mint 15 éve foglalkozom az internettel minden formában, a tapasztalataimra építkezve foglak Benneteket “szórakoztani”.