2014-01-310 komment
Mivel tarolsz a piacon 2014-ben? Natív hirdetések!
Most őszintén? Lassan már nagyobb az esélye annak, hogy valaki túléljen egy repülőgép szerencsétlenséget, minthogy rákattintson egy banner hirdetésre.
A hagyományos digitális reklámba vetett hit gyorsan fogy, a marketing szakemberek többsége is úgy gondolja, hogy egy sima banner hirdetés ma már egyszerűen nem működik. Melyek azok a megjelenési formák, amelyeket mégis előszeretettel fogyasztanak a felhasználók és a vásárlók?
Amennyiben a weboldalunkon (hatékony) adsense hirdetésekben is gondolkodunk, akkor muszáj már a fejlesztési szakaszban megtervezni, hogy hová szeretnénk a releváns tartalomba beágyazni ezeket a natív hirdetési formulákat, amelyeket előbb utóbb biztosan kérni fognak a hirdetők.
Natív hirdetések (Native advertising)
Mi ez pontosan?
Csúcsminőségű tartalom, beágyazva a felhasználó által fogyasztott releváns tartalomba. Első pillantásra el sem tudjuk dönteni, hogy fizetett tartalomról van-e szó.
Hol lehet ilyenekkel találkozni?
- Facebook (Sponsored stories)
- Twitter (Promoted post)
- Instagram (Sponsored posts)
- Pinterest (Sponsored Pin)
- Buzz Feed (Sponsored content)
Hol jó ez nekem?
Nagyon fontos, hogy a hirdetéseket úgy tudjuk megmutatni, hogy az olvasónak értékes tartalom legyen vagy legalábbis érdekesnek találja. Lényege, hogy szervesen beleépül a tartalomba, a reklám a kontextus része. Ez nem trend, ez a jövő!
A márka építés hosszú távű előnyeit nem lehet eléggé hangsúlyozni!
Az IPG Media Lab 2013-as tanulmánya alapján a Natív hirdetések 25%-al hatékonyabbak a banner-hirdetéseknél.
A legnagyobb közösségi oldalak első számú bevételi forrását már a Natív hirdetések jelentik: Facebook, Twitter, Tumblr, YouTube és egyre többen követik a példát.
2014. január 8.-án a New York Times is élesítette az új weboldalát, ahová már integrálhatók a natív reklámok. De a Forbes, a Times, a LinkedIn és a People, Yahoo! hírfolyamában ugyanúgy ott vannak már ezek a hirdetések.
Első sorban az emberek érzelmekre kell hatni: minél érdekesebb, látványosabb, vagy éppen meghökkentő tartalommal rukkolsz elő, annál nagyobb az esélye, hogy rövid időn belül bejárja a téma, vagy videó az internetet és magától generálja a megosztásokat!
Az már biztos, hogy 2014-ben ez lesz az egyik legmeghatározóbb marketing trend. Lássuk, ki lesz az, aki hatékonyan követi?!
Ha tetszett a cikk, oszd meg másokkal is!
Hasznosnak találtad cikkünket? Szeretnél további natív hirdetésekkel kapcsolatos témájú cikkeket olvasni? Egy Like vagy egy + elég hozzá!