Keresés
Header Háttér

Webshark Blog

… jquery, ajax, design, psd, plugin, modul, web2, social, miegymás…

2014-01-310 komment

Mivel tarolsz a piacon 2014-ben? Natív hirdetések!

Most őszintén? Lassan már nagyobb az esélye annak, hogy valaki túléljen egy repülőgép szerencsétlenséget, minthogy rákattintson egy banner hirdetésre.

A hagyományos digitális reklámba vetett hit gyorsan fogy, a marketing szakemberek többsége is úgy gondolja, hogy egy sima banner hirdetés ma már egyszerűen nem működik. Melyek azok a megjelenési formák, amelyeket mégis előszeretettel fogyasztanak a felhasználók és a vásárlók?

Amennyiben a weboldalunkon (hatékony) adsense hirdetésekben is gondolkodunk, akkor muszáj már a fejlesztési szakaszban megtervezni, hogy hová szeretnénk a releváns tartalomba beágyazni ezeket a natív hirdetési formulákat, amelyeket előbb utóbb biztosan kérni fognak a hirdetők.

Natív hirdetések (Native advertising)

Mi ez pontosan?
Csúcsminőségű tartalom, beágyazva a felhasználó által fogyasztott releváns tartalomba. Első pillantásra el sem tudjuk dönteni, hogy fizetett tartalomról van-e szó.

Hol lehet ilyenekkel találkozni?

  • Facebook (Sponsored stories)
  • Twitter (Promoted  post)
  • Instagram (Sponsored posts)
  • Pinterest (Sponsored Pin)
  • Buzz Feed (Sponsored content)

native-advertising-montage

Hol jó ez nekem?

Nagyon fontos, hogy a hirdetéseket úgy tudjuk megmutatni, hogy az olvasónak értékes tartalom legyen vagy legalábbis érdekesnek találja. Lényege, hogy szervesen beleépül a tartalomba, a reklám a kontextus része. Ez nem trend, ez a jövő!

A márka építés hosszú távű előnyeit nem lehet eléggé hangsúlyozni!

Az IPG Media Lab 2013-as tanulmánya alapján a Natív hirdetések 25%-al hatékonyabbak a banner-hirdetéseknél.

A legnagyobb közösségi oldalak első számú bevételi forrását már a Natív hirdetések jelentik: Facebook, Twitter, Tumblr, YouTube és egyre többen követik a példát.

2014. január 8.-án a New York Times is élesítette az új weboldalát, ahová már integrálhatók a natív reklámok. De a Forbes, a Times, a LinkedIn és a People, Yahoo! hírfolyamában ugyanúgy ott vannak már ezek a hirdetések.

Első sorban az emberek érzelmekre kell hatni: minél érdekesebb, látványosabb, vagy éppen meghökkentő tartalommal rukkolsz elő, annál nagyobb az esélye, hogy rövid időn belül bejárja a téma, vagy videó az internetet és magától generálja a megosztásokat!

Az már biztos, hogy 2014-ben ez lesz az egyik legmeghatározóbb marketing trend. Lássuk, ki lesz az, aki hatékonyan követi?!

Ha tetszett a cikk, oszd meg másokkal is!

Hasznosnak találtad  cikkünket? Szeretnél további natív hirdetésekkel kapcsolatos témájú cikkeket olvasni? Egy Like vagy egy + elég hozzá!

Comments are closed.

kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet