2014-02-160 komment
Hogyan hajts végre A/B tesztet a közösségi médián?
Naponta teszteljük különböző felületeken mi a leghatékonyabb módja annak, hogy fogyasztóból vásárlót kreáljunk. A weboldalak és e-mail marketing kampányok optimalizására legnépszerűbbek az A/B tesztek. De hogy jön ide a közösségi média?
Lehet e az A/B teszt előnyeit alkalmazni a közösségi médiában? Mégjóhogy!
Miről van szó pontosan és hol jó ez a cégek közösségi média kampányaiban? Lássuk csak.
Egy A/B teszt segítségével fel tudjuk mérni, hogy egy adott tartalom melyik változatára reagálnak jobban a felhasználók, melyik hozza a legtöbb eredményt. Az A/B tesztelés egy kisérleti folyamat, amely különböző variációkat tesztel. A legjobb variáció a KULCS a fogyasztóink eléréséhez.
Igen, tudjuk a kifogásokat: mindenki utál tesztelni, 100. napirendi pont, erre nincs idő, nincs megfelelő kapacitás, inkább megérzésekre, tapasztalatra hagyatkozunk. De vajon megéri e megspórolni a tesztelésbe fektetett időt? Hát nem! Ráadásul végtelenül egyszerű és hatékony. Felmérjük pár nap alatt, hogy pontosan milyen tartalomra, képre, színvilágra van igény.
Az átfutási idő alig néhány nap és itt jön képbe a közösségi média. Tegyük fel, hogy egy hirdetést akarunk elhelyezni valahol.
A közösségi média tekintetében a nyerő kombinációt keressük.
Mit kell tennünk?
- Létrehozunk egy kampányt, ami ugyanazokat az elemeket tartalmazza, különböző képekkel párosítva. Néhány nap elteltével már látható lesz, hogy melyik kép lett a legsikeresebb.
- Ha már tudod, hogy melyik kép a tuti, akkor lehet a szövegen reszelni. A lényeg, hogy mindig egy elemre fókuszálj és azt cserélgesd.
- Amikor a tartalmi elemeid már megvannak, nézd meg, hogy melyik célközönség volt leginkább fogékony a hirdetésedre.
- Ha ez is megvan, akkor nézd meg, hogy a nap melyik szakában, a hét melyik időszakában hány órakor voltak – nyilván platform függő – a legfogékonyabbak a hirdetésedre.
- A kapott eredmények alapján dől el, hogy melyik változat lesz a leghatékonyabb megoldás és mely időszak(ok)ban, vagyis melyik kreatív generált több kattintást, megrendelést.
Megcsinálhatod ezt a napi bejegyzésekkel is. Mondjuk hétfőn tesztelsz egy #Inspirációs bejegyzést, szerdán pedig egy #Hétfelező bölcsességet. Ráadásul ha a fizetett hirdetést és napi bejegyzést külön-külön teszteled, és levonod a konzekvenciát a fizetett hirdetések eredményeiből, akkor ugyanazt alkalmazhatod a napi bejegyzéseknél is és fordítva.
Soha nem fogod megtapasztalni amíg ki nem próbálod, de egy biztos, az A/B teszt egy folyamatos tanulási folyamat.
Mindig találsz új célközönséget, akire optimalizálhatsz!
Komoly problémák forrása lehet – és nem utolsó sorban pénzkidobás az ablakon – ha online megjelenéseidet nem a megfelelő módon méred, vagy méred, de nem változtatsz, vagy nem teszteled, hogyan lehetne egységnyi pénzből több felhasználót/ügyfelet elérni, vagy az egy felhasználóra jutó egységnyi költséget csökkenteni.
Hasznosnak találtad cikkünket? Szeretnél további A/B tesztekkel kapcsolatos témájú cikkeket olvasni? Egy Like vagy egy + elég hozzá!