Keresés
Header Háttér

Webshark Blog

… jquery, ajax, design, psd, plugin, modul, web2, social, miegymás…

2016-06-160 komment

Milyen követelményeket kell teljesítenie a weboldaladnak 2016-ban?

Az ügyfelek és a fejlesztők általában közös erővel járulnak hozzá ahhoz, hogy rossz weboldalad szülessenek. De mit lehet ez ellen tenni? És melyek azok a követelmények, melyeket 2016-ban már nem lehet figyelmen kívül hagyni egy weboldalnál?

A Forbes hasábjain, Denis Pinsky szedte össze gondolatait és osztotta meg a közönséggel az előbbiekkel kapcsolatban. Szubjektív a dolog persze, de úgy érezzük, hogy mindenkinek tanulságos lehet, így elétek tárjuk.

Üzenet az ügyfeleknek

Ahhoz, hogy egy weboldal jól működjön, többnek kell lennie, mint egy rakás szép kép. Sajnos azonban, úgy tűnik, hogy sok ügyfél ezt nem igazán érti meg. Ők azt gondolják, hogy egy weboldal elkészítése mindössze azt jelenti, hogy összedobunk egy jól kinéző felületet. Ugyanakkor nem veszik figyelembe, hogy egy weboldalhoz mindig tartozik egy hosszú funkciólista is, melyet szintén le kellene fejleszteni.

Az ügyfeleknek korlátozott a tudásuk azzal kapcsolatban, hogy milyennek kellene lennie egy weboldalnak. Ők úgy gondolnak rá, mint egy képre, amely ott van valahol a weben, miközben több millió felhasználót csalogat magához, akik aztán vásárlóvá konvertálnak. A weboldalak azonban nem így működnek, és ezt az ügyfeleknek is meg kell érteniük.

Ráadásul az ügyfelek mindig többet akarnak, mint amit a költségvetésük megenged számukra. Hollywoodi eredményeket szeretnének látni, miközben a büdzséjük csak egy garázsstúdióra elegendő. Pinsky ezért arra hívja fel az ügyfelek figyelmét, hogy lehetőleg használják a józan paraszti eszüket, és ne felejtsék el azt sem, hogy annyit kapnak, amennyiért fizetnek. Ha egy valóban hatékony, kifinomult weboldalt szeretne valaki, akkor annak bizony költsége van.

Üzenet a fejlesztőknek

A fejlesztőkkel az a probléma, hogy nagyon sokan közülük valamiféle furcsa extrának tartják az egyébként kötelező jellegű digitális marketing funkciókat, amikor weboldalt ajánlanak az ügyfélnek. Pedig ezeket az alapösszetevőket nem lehet opcionális lehetőségekként kezelni, amiért plusz díjat számíthatnak fel. Egy céges weboldal ugyanis nem statikus prezentáció, az azért készül, hogy az interakciók középpontja legyen.

Meg kell tehát szüntetni az olyan weboldalak készítését, melyek nem teljes mértékben funkcionálisak. Már az alapcsomagnak is része kellene, hogy legyen az összes digitális marketing eszköz, ami szükséges ahhoz, hogy egy weboldal valóban működjön, és hasznos legyen mind az ügyfelek, mind a tulajdonosaik számára. Ha egy ügyfél nem akarja megfizetni egy ilyen weboldalnak a költségét, akkor először edukálni kell, azaz megismertetni vele a funkciókban rejlő potenciált, ahelyett, hogy ezeket a funkciókat egyszerűen lehagynánk az oldalról.

Ne hagyd, hogy azt gondolják, egy alap-weboldal lehet kevesebb is, mint amit Te kínálasz nekik! És ha még mindig valami használhatatlan weboldalhoz ragaszkodnak? Akkor nem kell elvállalni a feladatot – tanácsolja Pinsky, aki azt is összefoglalta, hogy szerinte milyen követelményeknek kell az idei évben megfelelnie egy weboldalnak.

2016-ban egy weboldalhoz az alábbiak szükségesek:

  • Reszponzív, mobilbarát design, mely könnyen használható minden eszközön, és alapvetően mobil élményre van tervezve.
  • Gyors betöltődés, valamint optimalizáció a lassú internetkapcsolattal rendelkező felhasználók részére.
  • Webanalitika, mely méri a forgalmat, a célokat és a konverziókat.
  • Az összes fontos on-page SEO elem, beleértve az XML oldaltérképet.
  • Egy olyan eszköz, melynek segítségével az ügyfelek új landing oldalakat tudnak készíteni promóciós kampányaikhoz.
  • Egy CMS, melynek segítségével az ügyfelek új tartalmakat tehetnek közzé, és kezelhetik a már meglévő tartalmaikat.
  • E-mail címeket gyűjtő űrlapok, melyek szinkronizálva vannak az ügyfél e-mail marketing rendszerével.
  • Az alapvető biztonsági és adatvédelmi protokollok, mint például az egyszerű biztonsági ellenőrzések.
  • Integrálja a releváns közösségi média csatornákat.

Ha az ügyfelek és a fejlesztők együtt tudnak dolgozni ezen minimum követelményeket figyelembe véve, akkor komoly fejlődést láthatnánk abban, ahogy a cégek online kapcsolódnának a vásárlóikhoz – véli. Csináljuk tehát jobban: használjuk a józan eszünket és a kommunikációt, hogy jobbá formáljuk a webet! Nos, ezzel mi is egyet tudunk érteni, hiszen ahogy szoktuk is mondani, együtt alakítjuk a webet, és nem árt, ha az jól használható és hatékony.

Főleg írok. Főleg blogot és közösségi médiát, de tágabb perspektívában: online marketing, úgyhogy van benne bőven SEO, laza AdWords, webdesign-okoskodás, és még ami belefér.