Keresés
Header Háttér

Webshark Blog

… jquery, ajax, design, psd, plugin, modul, web2, social, miegymás…

2020-05-130 komment

Hogyan tudod könnyen “UX-elni” a weboldalad

Három lépésben, viszonylag egyszerűen javíthatod a weboldalad felhasználói élményét, azaz a UX-et.

Habár a UX-ról elég sokat lehet írni, és maga a user experience design sem olyan egyszerű, mint a faék, le lehet egyszerűsíteni néhány végrehajtható pontra, mely által bármely weboldalnak javul a felhasználói élménye.

Fordíts időt arra, hogy megismerd a felhasználóidat!

Sokan azt gondolják, hogy tökéletesen ismerik az ügyfeleiket, a weboldaluk látogatóit, olyannyira, hogy nem is veszik a fáradtságot arra, hogy valóban megismerjék őket. Ez általában két okra vezethető vissza:

  • Azt feltételezed, hogy pontosan tudod, kik a felhasználóid és mit akarnak.
  • Csak a termékre (pl. weboldalra) összpontosítasz, és nem törődsz azzal, hogy kik fogják használni.

Habár a feltételezések nem feltétlenül rosszak, azonban a feltételezéseket ellenőrizni kell. Alapvetően három felételezésről beszélhetünk a felhasználóid kapcsán: az egyik a demográfiai adataikra vonatkozik, a másik a problémájukra és annak hatására, valamint a környezetre, ahol a probléma tapasztalható. Ez a három tényező jelentős mértékben meghatározza a designt.

Azonosítsd a felhasználók három legfontosabb feladatát

Nyilván egy weboldalon vagy alkalmazásban számtalan feladatot elvégezhet a felhasználó, azonban Neked ki kell választanod ezek közül a három legfontosabbat, és ezeket kell annyira könnyen megoldhatóvá tenni a felhasználó számára, amennyire csak lehetséges.

Az, hogy melyek lehetnek a legfontosabb feladatok, az előző tanács segít meghatározni, de olyan felhasználói tesztekkel, kutatásokkal is azonosíthatod őket, mint az interjúk vagy a webanalitikai eszközök. Ugyanakkor arra is figyelned kell, hogy aztán ezeket a feladatokat kiemeld, és könnyen elvégezhetővé tedd a weboldaladon vagy az alkalmazásodban.

A kevesebb néha több

Gyakran felmerül a weboldaltulajdonosok, de akár a felhasználók részéről, hogy “mindent” látni akarnak az oldalon, és lehetőleg egyszerre. Tehát valami olyan irányítópultot képzelnek el a főoldalon, ahol egyszerre tízféle forrásból származó információ jelenik meg. Vagy azt akarják, hogy egyszerre megjelenjen valamennyi link, ahová a felhasználó az oldalra lépés után egyáltalán mehet.

Ezek között azonban meg kell találni a legfontosabbat, ki kell deríteni a valódi szükségleteket és a hozzájuk kapcsolódó felhasználói feladatokat. Ha ezek megvannak, akkor azokat világos és egyszerű módon kell megjelenítened az oldalon.

Kategória: Design | Címke: ,

Főleg írok. Főleg blogot és közösségi médiát, de tágabb perspektívában: online marketing, úgyhogy van benne bőven SEO, laza AdWords, webdesign-okoskodás, és még ami belefér.

Comments are closed.