Keresés
Header Háttér

Webshark Blog

… jquery, ajax, design, psd, plugin, modul, web2, social, miegymás…

2020-05-190 komment

Mobil-alkalmazás: miért lehet szükséged rá? Mire figyelj a kialakításánál?

Tartalomjegyzék
Bővített tartalomjegyzék

A mobilalkalmazások vagy mobil applikációk már jó egy évtizede velünk vannak az okostelefonjainkon. Habár sok esetben egy weboldal, webáruház tökéletesen kielégíti a felhasználók igényeit, vannak helyzetek, amikor valóban indokolt lehet egy mobil alkalmazás készítése. (Frissítés, 2020.11.10. – Egy új fejezettel bővítettünk: Hogyan optimalizáld az alkalmazásodat az alkalmazás-áruházakra?)

Egy applikációt sokan többre tartanak, mint egy weboldalt, és akad olyan cég is, amely státuszszimbólumként tekint rá. Mobil alkalmazás készítésébe belevágni azonban csak akkor érdemes, ha nyomósabb érvek állnak mögötte.

Miért érdemes mobil-alkalmazást készíttetned?

Míg 2015-ben a mobil alkalmazások globálisan 29 milliárd dollárt hoztak az appok számára, ez az összeg 2019-re 71,3 milliárd dollárra nőtt. A top 200 app 82.500 dollárt hozott naponta az alkalmazások tulajdonosainak, míg a top 800 napi bevétele 35.000 dollárt ért el naponta. Az alkalmazásokon belüli vásárlások és a fizetős appok emiatt egyre izgalmasabb lehetőséget jelentenek.

Ugyanakkor a mobil-alkalmazások nem csak a pénzről szólnak. Még ha sokak számára biztos és jó bevételt jelentenek, más okok is meghúzódnak az alkalmazások létjogosultsága mögött.

Érdemes egyrészt figyelembe venni, hogy az appok esetében még mindig egy növekvő trendről van szó: míg 2017-ben 178 milliárdszor töltöttek le appot a felhasználók globálisan, addig 2022-re az előrejelzések szerint 200 milliárdra nő ez a szám. Van tehát még potenciál a bővülésben, amibe időben be lehet még csatlakozni.

Az emberek egyre több időt töltenek a mobilalkalmazásokkal: míg 2015-ben még csak 2,1 órát foglalkoztak a mobiljaikon található appokkal, 2019-ben kerek egy órával többet: 3,1 órát.

Az appok használata és az appokkal eltöltött idő

De ami talán ennél is fontosabb lehet számodra, hogy a mobilos appok piaca elég “barátságos” az új belépőkkel. A 100 leggyakrabban letöltött app között például elég sok új belépőt találni, tehát olyan alkalmazást, mely előző évben még nem volt jelen: 2019-ben a top 100 app közül 35 volt új belépő.

Ezt erősíti az is, hogy a felhasználók kevesebb időt töltenek a legnépszerűbb alkalmazásokkal, míg aktívabbak a kevésbé népszerű appok esetében. A top 30 app ugyanis kevesebbet hasít ki az appokkal eltöltött időből, mint 5 évvel korábban.

A top 10 és top 30 alkalmazásokkal töltött idő viszont csökken

Az App Annie nevű, a felmérést végző cég szerint az újonnan induló appok – ha megvan bennük a potenciál – viszonylag gyorsan sikeresek tudnak lenni. Az induló alkalmazásoknak egyébként több mint 60 százaléka már az indulás utáni első 6 hónapban bekerült a top 30-ba.

Az új belépők száma a top 100-ban

Amit még érdemes megjegyezni, hogy a top 100-ban található mobil alkalmazások meglehetősen vegyes képet mutatnak, ami a cégtípusokat és az alkalmazás-kategóriákat jelenti. Ami azt mutatja, hogy a felhasználók már mindenféle célra előszeretettel töltenek le alkalmazásokat. És persze azt is, hogy folyamatosan új appokat keresnek, melyek hasznosak lehetnek számukra.

A letöltött alkalmazások kategóriái

Jelenleg az Apple store-ban mintegy 2 millió appot találni, míg a Google Playben 3 millió mobil-alkalmazás jelenik meg. A 2020 első negyedéves adatok alapján az alkalmazástárak 23,3 milliárdnyi eladást hoztak össze. Ami persze azt is jelenti, hogy nagy a konkurencia, ugyanakkor megoldást jelent, ha sikerül az appoddal kiemelkedni a tömegből, illetve jobb alkalmazást készíttetni a versenytársaknál.

A mobil-alkalmazások olyan eszközzé válnak, melynek segítségével az ügyfelek kapcsolódni tudnak kedvenc márkáikhoz. Az appok segítenek abban, hogy az ügyfelek számára még inkább jelen legyen egy cég, márka, és ezáltal is közvetítse azt az üzenetet, amit a tulajdonosa szeretne átadni.

Azt persze nem szabad elfelejteni, hogy az alkalmazások leginkább a fiatalabb korosztály esetében működnek, hiszen ők azok, akik előszeretettel használják az appokat. Elsősorban 18-44 éves korosztály az, amelynek körében nagyon népszerűek az alkalmazások, így ha a Te ügyfeleid egy jelentős része is közéjük tartozik, akkor már csak a kapcsolódás miatt is érdemes egy alkalmazás létrehozásán elgondolkodnod.

Egy jól kivitelezett, könnyen használható alkalmazástól jó eredményekre lehet számítani, annál is inkább, mert úgy tűnik, hogy a felhasználók már egy jó ideje több időt töltenek appokkal, mint weboldalakon.

Viszont, ha applikáció készítését fontolgatod, akkor

Tedd fel magadnak a következő kérdéseket!

Mi lenne az appod célja?

Remélhetőleg van egy nagyon tiszta és világos célod vele. Ez lehet bármi az eladások számának növelésétől a segítségnyújtásig bizonyos ügyfeleid számára. Vagyis létezik a fejedben vagy esetleg már leírva ez a cél?

Ki az ideális felhasználód?

Minden egyebet megelőzően meg kell találnod az appod potenciális célközönségét. Ugyanakkor elképzelhető, hogy a lehetséges célközönségednél egy kicsit szűkebb réteg használná csak az alkalmazást. Ennek oka lehet például az, hogy a célcsoport nem minden tagja gyakorlott mobilhasználó. Ők nem sok hasznát látják az alkalmazásodnak. Ha ezt mérlegre teszed, akkor elég nagy marad a célcsoport?

Valóban nem tudod egy weboldallal megoldani?

Itt jönnek azok az apró részletek, melyek végül meghatározzák, hogy tényleg szükséged van-e appra, vagy sem. Ez a funkcionalitásról, a problémamegoldásról és a marketingről szól. Egy appról akkor derül ki a valódi használhatósága, ha összehasonlítjuk egy létező weboldallal. Ha azonban mindent meg lehet oldani egy weboldalon, amire szükséged van, akkor felesleges alkalmazással próbálkozni.

Mikor van igazán értelme egy mobilappnak?

Ha már megvannak a megfelelő információid, akkor könnyebb lesz eldöntened, hogy hasznos-e számodra egy alkalmazást készíttetni. Lássunk néhány olyan helyzetet, amikor tényleg hasznos egy mobilalkalmazás!

Ha kihasználja az okostelefonos technológiában rejlő lehetőségeket

Egy mobiltelefonos alkalmazás akkor igazán hasznos, ha kihasználja az eszköz lehetőségeit. A legegyszerűbb, ha olyan appokra gondolsz, melyek használják a GPS-t, a beépített kamerát, a különféle szenzorok képességeit, a rezgés lehetőségét. Ha a Te felhasználóid számára is előnyösek ezek a megoldások, akkor lehet, hogy valóban nem tudod őket száz százalékosan kiszolgálni egy reszponzív weboldallal.

Ha játék-funkciókat akarsz

Ha olyan játék funkciói vannak az appnak, melyeknek jelentős a memóriagiényük az adatok betöltésénél.

Ha a szolgáltatásod egy appban javítja a felhasználói élményt

Akadnak olyan szolgáltatások, melyek igénylik azt, hogy folyamatosan fussanak a háttérben. Gondolj például az Uberre, melynek folyamatosan szüksége van a helyadatokra, hogy nyomon kövesse az utazást. Ebben az esetben egy alkalmazás nyilván jobb megoldás, mint egy weboldal, melyet folyamatosan frissítgetni kellene.

Ha offline funkciót használnál

Amikor az alkalmazásodnak egy offline funkciót szeretnél adni, akkor egy alkalmazás a megfelelő választás.

Ha a felhasználók egy nap többször is használnák a platformod

Ebben az esetben sokkal kényelmesebb a felhasználók számra appot használni, hiszen gyorsabbá válik a hozzáférés, és az értesítések folyamatos tájékoztatást tesznek lehetővé. Az Instagramot például az átlagos használója naponta ötször megnyitja, és sokkal egyszerűbb alkalmazásként használni, mint ha a weboldalt kellene megnyitogatni naponta többször.

Ha könnyebbé teszi az embereknek a feladataik elvégzését

Ez az, ami igazán megindokolja egy felhasználó számára, hogy telepítsen egy appot. Különben miért tenné? Ha segít neki az app abban, hogy hatékonyabban megoldjon egy feladatot, időt spóroljon vele egy mobilbarát weboldalhoz képest, akkor érdemes belevágni.

Ha valódi igényeket elégít ki

Még akkor is, ha az appod kihasználja a mobilos technológiát és segíteni tud az embereknek, akkor is lennie kell egy megfelelő méretű, stabil felhasználói körnek, hogy üzletileg is megérje számodra az elkészítése és működtetése. Segíthet átgondolni a dolgot, ha a meglévő ügyfeleidre koncentrálsz: milyen demográfiai jellemzőik vannak, mennyire valószínű, hogy használni fognak egy appot? És azt is gondold végig, hogy milyen módon tudod a potenciális ügyfelek figyelmét ráirányítani az alkalmazásra.

Ha a konkurenciának már van egy appja

És te azt érzed, hogy a megoldásod többet nyújtana a felhasználóknak alkalmazásként.

Ha van rá elég pénzed

Mint azt már említettük, egy alkalmazás készítése költséges tevékenység egy weboldal elkészítéséhez képest. Az sem feltétlenül elég, ha csak annyit tudsz rászánni, hogy éppen elinduljon az app, mert az ilyen minimál megoldások általában nem lesznek igazán sikeresek. Arról se feledkezz meg, hogy folyamatosan két platformra kell fejlesztened és korrigálnod a hibákat.

Amit tehát látnod kell, ha mobilalkalmazás készítését fontolgatod, hogy bár szinte mindenki használ ma már okostelefont, sokaknak nem teljesen világos, hogy a legtöbb esetben egy jó mobilbarát weboldallal is ugyanazt érik el, mint egy alkalmazással. Lehet, hogy egy weboldal redesign vagy egy új weboldal könnyebben és olcsóbban megoldhatná a problémáidat, mint egy app?

A mobil alkalmazás készítés lépései

Egy mobilapp megvalósításának talán a legkönnyebb része az ötlet megszületése. De mi kell ahhoz, hogy el is induljon egy mobilalkalmazás?

Dolgozd ki az ötletet!

Induljunk ki abból, hogy megvan az ötlet, nagyjából látod, hogy mit akarsz az alkalmazásoddal. Az első lépés az lesz, hogy ezt az ötleted egy vázlat formájában rögzíted. Papírra és ceruzára lesz csak szükséged. Nem elég azonban egy odavetett szó, vagy néhány mondat: gondold át, hogy miként fog működni az app, milyen funkciói lesznek.

Ne rugaszkodj el nagyon a valóságtól, ugyanis ez már az a szakasz, aminek a végén a megszülető tervet meg is kell valósítani. Lesznek olyan elemek, melyekre feltétlenül szükség van, és olyanok, melyek jó lenne, ha beleférnének. Elsősorban azokra a funkciókra összpontosíts, melyek a lényegét adják, és hagyd el azokat, melyek nem feltétlenül szükségesek. A cél az, hogy egy olyan egyszerű, áttekinthető vázlatot készíts, ami mások számára is érthető.

Piackutatás

Elérkeztél egy olyan ponthoz, ahol valamilyen piackutatásra lenne szükséged, hogy lásd, valóban szükségük van-e az embereknek az alkalmazásodra. A helyzet ugyanis az, hogy az alkalmazások 80-90 százalékát egyetlen használat után ejtik a felhasználók. Az viszont nem jó, ha csak a fejlesztés után derül ki, hogy nem használják az emberek az alkalmazást.

Ahhoz, hogy megállapíthasd, az alkalmazásod életképes lenne, vizsgáld meg, hogy akadnak-e más, hasonló appok, konkurensek a piacon, hogyan teljesítenek, mit ronthattak el, valamint, hogy a célközönségednek milyen igényei vannak, hogyan könnyítené meg az életüket az alkalmazásod. Az előre elvégzett piackutatás megmenthet egy költséges bukástól.

Drótváz, mockup készítése

A mobil alkalmazás készítése előtt szükséges a funkcióit, felépítését ábrázoló drótváz, illetve a felépítését bemutató mockup elkészítése. Itt még nem a felhasználói felület finomhangolása történik, tehát nem kell azon erőlködni, hogy kitaláld a tökéletes színsémát, mozgásokat és effekteket. Egy drótváz és egy mockup viszont már némi tesztelésre is alkalmas, ami nagyon sokat megmutathat az appod használhatóságát illetően.

A lényeg az, hogy lehessen látni, miként néz majd ki, hogyan működik az app zavaró elemek nélkül,és lehessen látni, hogy tudják-e használni az emberek. A mockup megmutatja, hogy miként viselkedik a mobil alkalmazás, amikor valamit tesz a felhasználó, és hogyan jut el egyik oldalról a másikra. Egy jó drótváz és mockup segítségével már kiküszöbölheted a UX-problémák egy részét, és nem élesben szembesülsz a hibákkal.

Felhasználói felület, a vizuális design megtervezése

Ezek után kerül sor arra, hogy részleteiben is kidolgozásra kerüljön a felület vizuális megjelenése. Itt már biztosan szakemberre lesz szükséged, aki segít a design elkészítésében.

Marketing

A piackutatás mellett egy másik fontos dolog, amit sokan kihagynak, az a marketing. Pedig, ha azt szeretnéd, hogy az emberek megtalálják az alkalmazásod, akkor meg kell mutatnod nekik. Ehhez legalább egy webes landing page-re szükséged lesz még az app indulása előtt.

A landing oldalad révén szerzik sokan az első benyomásukat az alkalmazásodról, és lehetőséget kínál arra, hogy kapcsolatba lépj a potenciális felhasználókkal az indulás előtt. Az oldalon el kell mondanod, hogy miről szól majd az app, és miért találhatják hasznosnak az emberek.

Az alkalmazás elkészítése

Mindezek után megkezdődhet a mobil alkalmazás fejlesztése, ami gyorsabb és olcsóbb lesz, ha az azt megelőző lépéseket is megtetted.

Az app élesítése

Ha az alkalmazásod elkészült, akkor el kell helyezni az alkalmazásáruházakban. Ezzel azonban még nem ért véget a munka.

A marketing második szakasza

Miután letölthetővé vált az appod, ismét neki kell feküdni a marketingnek, mert lehet bármilyen jó az alkalmazásod, enélkül nehezen fogja megtalálni a közönségét. Nem kell itt feltétlenül nagy kampányra gondolni: például, ha a landing oldalad segítségével sikerült felvenni néhány érdeklődővel a kapcsolatot, akkor itt az ideje, hogy egy e-mailben tájékoztasd őket az indulásról. A lényeg, hogy valamilyen csatornán érd el a célközönséged, és mutasd meg nekik az appodat, mert egyébként nem fognak tudni róla.

Kérj felhasználói visszajelzést!

Végül pedig minden app esetében fontos a felhasználói visszajelzések kérése és értékelése, az analitikai adatok elemzése. Ezek teszik lehetővé, hogy javítsd a hibákat és tovább csiszold az alkalmazásod.

Milyen költséges hibákat követhetsz el a mobil applikációd tervezésénél, fejlesztésénél?

Az alkalmazásfejlesztés meglehetősen költséges dolog. És az is előfordul, hogy a tervezett költségvetés kétszerese-háromszorosa megy el rá végül. De milyen hibák miatt ugrik meg a költés a mobilalkalmazásoknál?

Nem gondolsz a több platformos fejlesztésre

Míg egy weboldal esetén legfeljebb figyelembe kell venni, hogy több böngésző is jelen van a piacon, így mindegyikhez hozzá kell igazítani kisebb-nagyobb mértékben a weboldalt, addig az appoknál két nagyobb rendszer, az Android és az iOS is jelen van, melyekre külön kell fejleszteni.

Ha nem akarsz mindkettőre alkalmazást gyártani, akkor meg kell nézned, hogy a célcsoportod melyik rendszert használja nagyobb arányban. Aki a lehető legtöbb ügyfelet el akarja érni, kénytelen lesz mindkettőre alkalmazást készíteni. Ebben az esetben már az úgynevezett keresztplatformos vagy többplatformos fejlesztés a leghatékonyabb, érdemes olyan céget keresni, mely ezt meg tudja oldani.

Azt hiszed, hogy az app csak egy alternatívája a weboldalnak

Sokan, különösen az induló cégek valahogy úgy állnak hozzá az online jelenléthez, hogy egyenlőségjelet tesznek az alkalmazásfejlesztés és a weboldalkészítés közé. Pedig azon túl, hogy egészen eltérő fejlesztési folyamatot igényelnek, a költségek is jelentős mértékben eltérnek. Az alkalmazásfejlesztés jóval bonyolultabb és drágább tud lenni.

Fontos tehát tisztában lenni azzal, hogy milyen különbség van a kettő között. Mobilappoknál a felhasználói felület, a felhasználói élmény, a használt technológia sokkal összetettebb, mint egy weboldal esetében. Ennek megfelelően tér el az árazása is, és nem indulhatsz neki ugyanazzal a büdzsével mindkettőnek.

Elfeledkezel az alkalmazás marketingjéről

Teljesen mindegy, hogy mennyire ütős az alkalmazásod, ha nem jut el az emberek elé, akkor nem is fogják letölteni. A marketing egyre fontosabbá válik, különösen, hogy a verseny is fokozódik. A marketinget azonban ne valami plusz dolognak tekintsd, hanem az alkalmazásfejlesztés szerves részének.

Piackutatást kell végezned, tudnod kell, ki a célközönséged, végig kell gondolnod a marketingstratégiákat, hogy maximális mértékben elérd őket. A lényeg, hogy a költségvetésbe a marketingkiadásokat is bele kell kalkulálni.

Nem számolsz a folyamatos frissítések szükségességével

Ez hasonló hiba, mint ami a weboldalkészítésnél is meg szokott jelenni. Amint elkészül az alkalmazásod, azt hiszed, hogy ezzel a munka befejeződött, és nem is lesz több kiadásod. Pedig a technológiák folyamatosan változnak, új alkalmazásfejlesztési trendek jelennek meg, új funkciókat igényel a közönséged.

Ha viszont nem fejleszted tovább az appod, akkor egy idő után nem fog megfelelni a felhasználók elvárásainak. Ezzel pedig ügyfeleket és konverziókat veszítesz. Úgyhogy, amikor a költségvetést tervezed a későbbi frissítések költségével is kalkulálj!

Milyen hibákat követhetsz el, ha már elindult az appod?

Mint láttuk a mobilalkalmazások elég szép bevételeket hoznak a tulajdonosaiknak. A Statista 2022-re 258,2 milliárd dollárral számol, ami erőteljes növekedés az idei évhez képest is. Jelenleg a két nagy app store-ban mintegy 5 millió alkalmazást találnak a felhasználók. Ugyanakkor a szép számok mellett felmerülnek problémák, akár az indulással, akár a további növekedéssel kapcsolatban. Ráadásul az AppsFlyer szerint minden második appot, amit letöltöttek a felhasználók, törölnek is egy hónapon belül, aminek oka van.

Milyen tipikus problémák merülhetnek fel, ha már elindult az appod?

Elfeledkezel arról, hogy nem elég közzétenni egy appot

A legelső probléma, amivel találkozhatsz, hogy bár az alkalmazásokkal kapcsolatos számok impozánsak, Neked valahogy mégsem megy a felhasználói tábor növelése.

Mi lehet ennek az oka? És mi a megoldás? Az, amit már korábban is említettünk a fejlesztés kapcsán: a marketing. De amíg az indulás előtt elsősorban azzal foglalkoztál, hogy felmérd az igényeket, a célközönség méretét és jellemzőit, addig most már az a feladatod, hogy tudasd ezzel a célközönséggel az appod létezését. Sokan elkövetik azt a hibát, hogy elkészítik az appot, majd várják, hogy a közönség magától megtalálja. Ez azonban így nem működik. Ismertté kell tenned az appod a célközönséged körében.

Túl bonyolult a mobil alkalmazás használata

Amikor létrehozol egy appot a céged számára, akkor nyilván valami egyedit szeretnél kínálni a felhasználóknak, hogy felkeltsd az érdeklődésüket. Azáltal, hogy mást kínálsz, mint a többiek, megkülönböztethetővé teszed az appod és kiemelkedsz a tömegből.

Ugyanakkor ez az egyediségre törekvés gyakran párosul egy érthetetlen, olykor túlságosan összetett felhasználói felülettel. Hacsak nem kifejezetten olyan cégeknek készíted az alkalmazásod, akiknek valamilyen összetett megoldásra van szükségük, és elfogadják az ezzel járó hosszan ereszkedő tanulási görbét, a felhasználók körében nem lesz népszerű. Tehát, miközben törekszel az egyediségre, ennek nem szabad túlzott bonyolultsággal párosulnia.

A felhasználói tesztek egyébként sokat segítenek abban, hogy javíts a felhasználói élményen, és az appodat pontosan a célközönséged igényeire hangold.

Nem tartod a kapcsolatot a felhasználókkal

Sok alkalmazás-tulajdonos csak arra figyel, hogy új felhasználókat szerezzen, arról azonban elfeledkezik, hogy a meglévő ügyfelekkel kommunikáljon, tartsa velük a kapcsolatot. És habár igaz, hogy a felhasználók nem szeretik, ha állandóan push üzentekkel bombázza őket egy app, időnként nem árt üzenni nekik, fenntartva a kapcsolatot, tudatva, hogy jelen vagy.

Nem használód ki a felhasználók marketing-erejét

Hatékony terjesztési megoldás, ha megkéred az új felhasználóidat arra, hogy hivatkozzanak az alkalmazásodra, jelezzék akár a közösségi médiában, hogy használják az appodat. Ha ez valóban megtörténik, akkor persze minél előbb köszönd is meg nekik! És persze a későbbiekben is érdemes kommunikálnod velük: kérdezd meg őket, hogy tetszik-e nekik az alkalmazásod, de tájékoztatást adhatsz az új funkciókról, lehetőségekről, promóciókról.

Egy idő után nem keresel új felhasználókat

Sok mobil alkalmazás életében elérkezik az a pont, amikor már nem bővül a korábbi ütemben a felhasználók száma. Ilyenkor nem feltétlenül a marketing a hibás, elképzelhető, hogy az app által kínált funkcióknak nincs nagyobb célközönsége.

A megoldás ebben az esetben, ha megvizsgálod, hogy milyen új célközönséget érhetnél még el, nekik milyen funkcióra lenne igényük, majd ezzel az új funkcióval bővíted az alkalmazásod. Persze eközben ne feledkezz meg a meglévő felhasználói bázisodról sem! Az új stratégiának számolnia kell velük is, amellett, hogy kibővíted a célközönséged.

Hogyan optimalizáld az alkalmazásodat az alkalmazás-áruházakra?

Az előbbiekben már emlegettük a különböző app store-okat, és arról is szó volt, hogy mennyire fontos egy alkalmazás befuttatásához annak marketingje. Ennek része az alkalmazás optimalizálása (ASO: App Store Optimization) is az alkalmazás-áruházakra. Hogyan zajlik ez?

Az alkalmazás-áruház optimalizálás célja, hogy az egyes áruházak találati oldalain jobb helyezést érjen el egy alkalmazás. Hiszen, minél jobb a helyezése egy appnak, annál nagyobb az esélye, hogy a potenciális felhasználók találkoznak vele és letöltik.

A Forrester vizsgálata szerint az alkalmazások 63 százalékát alkalmazás-áruházban történő keresés révén fedezik fel a felhasználók. Az app store tehát a leggyakrabban használt megoldás alkalmazások felfedezésére.

Az alkalmazás-áruház optimalizálás tényezői

Cím – ez a legfontosabb, így muszáj szerepelnie a kulcsszavadnak a címben. Arra azonban figyelj, hogy kellő kutatás után válaszd ki a megfelelő kulcsszót, mert a gyakori változtatgatás nem előnyös. Szintén fontos, hogy a címet tekintve létezik karakterkorlát és a kulcsszóhalmozás problémát okozhat.

Kulcsszavak – tudnod kell, hogy melyek a legfontosabb kulcsszavaid, melyeket használ leggyakrabban a célközönséged. Az iOS 11-ben száz karakternyi kulcsszót írhatsz, melyeket vesszővel választhatsz el. Olyan kulcsszavakat használj, ami nem szerepel még a címben

Letöltések – mind a Google Play Store, mind az App Store figyelembe veszi a rangsorolásnál azt, hogy egy adott időszakon belül (nem összességében) hányan töltötték le az appot. A letöltések száma az előbb említett két tényezőhöz képest már csak másodlagos, illetve közvetlenül nem is tudod befolyásolni. Arra is figyelned kell azonban, hogy ha szereztél egy felhasználót, akkor azt meg is kell tartani, hiszen ez is számít.

Értékelések – a jobb értékeléssel bíró appok jobb helyezést érnek el a kereséseknél. Az értékeléseket persze szintén nem tudod közvetlenül befolyásolni, csak közvetetten, az alkalmazásod minőségével, illetve úgy, hogy az elégedett felhasználókat megpróbálod rávenni az értékelésre. Emellett persze érdemes arra is figyelned, hogy appodon belül legyen lehetőségük a felhasználóknak jelezni a panaszukat a fejlesztők felé, mert ha ezt nem tehetik meg, akkor az alkalmazás-áruházban fogják elmondani a problémájukat egy gyenge pontszám kíséretében.

Az “easy” olyan kulcsszavakat jelent, ahol kicsi a verseny, a “medium” esetében nagyobb, míg a “competitive” száznál több appot jelent

Amit még érdemes megjegyezni, hogy a leírást az App Store algoritmusa nem veszi figyelembe. Úgyhogy itt teljes mértékben a felhasználókra érdemes koncentrálnod: magyarázd el nekik az előnyöket és a funkciókat. Erre túl sok tér nem áll rendelkezésedre, főleg hogy a “tovább” gombra már kevesen kattintanak.

Főleg írok. Főleg blogot és közösségi médiát, de tágabb perspektívában: online marketing, úgyhogy van benne bőven SEO, laza AdWords, webdesign-okoskodás, és még ami belefér.

Comments are closed.