Keresés
Header Háttér

Webshark Blog

… jquery, ajax, design, psd, plugin, modul, web2, social, miegymás…

2021-04-150 komment

Hogyan találd meg a fő marketingüzeneted?

A marketingüzenet egy olyan szöveg, melyet a közönséged felé közvetítesz annak érdekében, hogy vásároljanak tőled. De hogyan találd meg a fő üzeneted?

Ha nincs marketingüzeneted, akkor nem tudod végrehajtani a marketingstratégiád. Marketingüzenet kell például ahhoz, hogy ha közzéteszel valamit egy új termékedről, akkor azt a terméket az emberek meg is vásárolják.

Emiatt a marketingüzenet kidolgozásánál alaposnak kell lenned, és figyelembe kell venned a célközönségedet. Ismerned kell a problémáikat, melyre a terméked kínálja a megoldást. A jól sikerült marketingüzenetek leadeket hoznak számodra, akiket aztán fizető ügyfelekké alakíthatsz.

Hogyan hozd létre a marketingüzeneted?

Ismerd meg a célközönséged!

Csakúgy, mint bárhol máshol a marketingben, nem kezdhetsz neki az üzenet kialakításának anélkül, hogy ne ismernéd a célközönséged. Nem elég, hogy van egy elképzelésed róluk. Tényleg tudnod kell, hogy kik ők.

A célközönséged a fogyasztók egy csoportja, akiknek hasonló jellemzőik és vásárlási szándékaik vannak. Lehet, hogy a széles értelemben vett célközönségedet maga az iparágad is már meghatározza, azonban érdemes mélyebbre ásni.

Ehhez szükséged lesz vásárlói persona kutatásokra, a versenytársak elemzésére, fókuszcsoportokra és interjúkra. Amit ugyanis meg akarsz határozni, az az, hogy hogyan is néz ki a célközönséged. Ez nem egyszerűen néhány demográfiai adat, mint az életkor vagy a lakhely, hanem az is beletartozik, hogy mit szeretnek, mire vágynak, vagy mit várnak a cégedtől.

Ha megszerezted ezeket az információkat, akkor már könnyebben fog menni a stratégiád személyre szabása, és egy olyan marketingüzenet kialakítása, ami összhangban van velük, a problémáikra kínál megoldást.

A közönséged problémáinak megismerése

A persona-kutatásokkal már felfedezhetők a célközönséged problémái, és az is, hogy milyen kihívásokkal küzdenek. Itt olyan problémákról van szó, melyek mindennap gondot okoznak az embereknek, legyenek azok üzleti vagy magánéleti problémák. A kihívások általában olyan dolgok, melyekre aktívan keresik a megoldást.

Tehát, ha mondjuk „fenntartható”, környezetbarát ruhákat készítesz, akkor a célközönségednek lehet az a problémája, hogy nehezen talál olyan márkákat a piacon, melyek jelentős környezeti hatások nélkül készítenek termékeket. A marketingüzenetedben ezért arról a vágyukról kell beszélned, hogy csökkenteni szeretnék a környezetszennyezést a fenntarthatóbb ruházkodással is.

Amikor már megismered a problémáját a célközönségednek, akkor nem kell találgatnod, hogy miért lehet rád szükségük: pontosan tudod, hogy mit akarnak tőled. Ennek eredményeként pedig létre tudsz hozni egy olyan marketingüzenetet, mely hozzájuk szól.

Alakítsd ki az értékajánlatod!

Az értékajánlat kiemeli a terméked vagy szolgáltatásod egyedi értékét, és megmutatja a fogyasztóknak, hogy a márkád az igényeiket veszi figyelembe a termékei kialakításánál. Az értékajánlat világosan megmondja, hogy miért tőled kellene vásárolniuk a versenytársak helyett.

A márkaüzenetnek pedig pontosan ez a lényege. Amikor létrehozod az üzenetet, mutasd be a terméked vagy a szolgáltatásod úgy, mint egy megoldást a problémáikra. Ha a fenntartható ruhamárkából indulunk ki, akkor el kell mondanod, hogy a holmijaidat helyben gyártják és az alapanyagok minősített és ellenőrzött forrásból származnak. Ez megkülönböztet a versenytársaktól, akik a szokásos termékekkel próbálnak piacot találni. Az üzenet azt közvetíti a fogyasztók számára, hogy megoldod a problémájuk, mely a hazai, fenntartható ruhamárkák hiánya.

Egyértelmű és tömör

Meg kell próbálnod úgy elmondani a lehető legtöbbet, hogy minél kevesebbet mondasz. Maradj a lényegnél és magyarázd el, hogy miért a Te terméked a megoldás. Amikor az emberek elolvassák az üzeneted, akkor meg kell találniuk benne a választ anélkül, hogy különösebben elemezniük kellene azt. Legyél tehát világos, tömör, könnyen érthető.

Használj ismerős, társalgási nyelvet!

Azért mert a célközönséged számára ismerős az iparágad, még nem jelenti azt, hogy érteniük kellene annak szakkifejezéseit. Fontos, hogy az üzenetedet olyan stílusban fogalmazd meg, mint ha beszélgetnél: használj olyan nyelvet, ami ismerős a közönséged számára. Legyél barátságos az emberekkel, a merevség és a technikai nyelvezet zavaró lehet számukra, és azt hiszik majd, hogy nehézkes és bonyolult veled üzletet kötni.

Mutasd meg a márkád eredetiségét!

A marketingüzeneted célja, hogy vonzó legyen a célközönséged számára, ugyanakkor azt is meg kell mutatnia, hogy miképpen különbözöl a konkurenciától. Különbözhet a márkád stílusa, vagy kínálhatsz mást, mint a többiek, esetleg mind a kettő. Mindenesetre a marketingüzenetednek egyedinek kellene lennie, amit a szavaknak is bizonyítaniuk kell.

Felhasználók által létrehozott tartalom

Használhatsz az üzeneteidben felhasználók által létrehozott tartalmakat, például megoszthatsz értékeléseket és ajánlásokat az ügyfeleidtől. Ezekben sokkal jobban bíznak az emberek, mint a céges ígéretekben.

Ha a célközönséged azt látja, hogy a hozzájuk hasonló, más embereknek megoldja a problémáját a terméked vagy szolgáltatásod, az segít nekik meghozni a végső döntést.

A közönséged értelmére és érzelmeire is hass!

Az emberek különbözőképpen hozhatnak meg egy vásárlási döntést. Állhat mögötte logikus gondolkodás, de persze gyakran az érzelmeik döntenek valamely termék mellett. A legtöbbször egyébként mind a kettő részt vesz a döntésben, amit érdemes kihasználnod. Próbálj meg érzelmi kapcsolatot is kialakítani az emberekkel, miközben az értékajánlatod racionálisan is meggyőzi őket.

Kategória: Webmarketing | Címke:

Főleg írok. Főleg blogot és közösségi médiát, de tágabb perspektívában: online marketing, úgyhogy van benne bőven SEO, laza AdWords, webdesign-okoskodás, és még ami belefér.

Comments are closed.

kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet