Keresés
Header Háttér

Webshark Blog

… jquery, ajax, design, psd, plugin, modul, web2, social, miegymás…

2021-05-270 komment

Hogyan javíthatod a weboldalad hitelességét?

Ha a weboldaladdal meg akarod győzni a látogatókat, konverziókat akarsz elérni, leadeket és ügyfeleket szerezni, akkor hiteles weboldalra van szükséged. De mit jelent a hitelesség a weben? És hogyan érhető el?

Az emberek meglehetősen bizalmatlanok a neten is, miközben a cégek és a webáruházak próbálják minden áron megszerezni a figyelmüket, elárasztják őket hirdetésekkel, melyekből leginkább az látszik, hogy sokat tudnak róluk.

Ilyen helyzetben az emberekben felmerül, hogy a sok ajánlat közül melyikben bízhatnak meg. Próbálják megtalálni a hitelesnek tűnő cégeket, mielőtt bármilyen termékükért is pénzt adnának. A hitelesség a weboldalnál kezdődik, a felhasználók keresik annak jeleit, hogy megbízhatnak-e egy cégben vagy sem.

Ráadásul nem csak az emberek figyelme van kihegyezve a hitelességre, hanem a Google-é is, melynek kifinomult algoritmusa alaposan elemzi a weboldalakat és figyel azok minőségére, megbízhatóságára. A weboldaladnak tehát nem csak a felhasználókat, hanem a mesterséges intelligenciát használó algoritmusokat is meg kell győznie, ami nem egy egyszerű feladat.

A weboldalad hitelessége emiatt a rangsorolásodra is hatással van. A Google minden erejével arra törekszik, hogy az embereknek releváns, megbízható weboldalakat mutasson a találati oldalakon. És ezt a feladatát rendkívül komolyan veszi, még biztonsági figyelmeztetéseket is kiad, hogy a felhasználókat megóvja a nem biztonságos weboldalaktól.

De milyen tényezők befolyásolják a hitelességedet?

Technikai hibák, bugok

Akadnak a weboldaladon olyan technikai problémák, furcsaságok, melyek megijeszthetik a látogatókat? Hibák esetén még olykor a Google is jelezni szokott, ami egyből csökkenti annak esélyét, hogy jó helyen jelenj meg a találati oldalakon. A technikai problémák, az ilyen-olyan bugok, vagy csak apró hibák, melyekre valamiért nem figyelsz fel vagy csak nem rakod rendbe, drasztikusan rombolják a weboldalad és a céged hitelességét.

Ha egy látogató technikai hibába fut bele az oldaladon, az meglehetősen frusztráló számára, és aláássa a kialakuló bizalmat a weboldalad, az ott megjelenő információk, sőt a céged iránt is. Ma már a felhasználók nem akarnak időt pazarolni arra, hogy működésre bírjanak egy weboldalt, esetleg feleslegesen próbálkozzanak a használatával. Azonnal távoznak, mert a konkurencia már minden területen hatalmas, így van miből válogatniuk.

Éppen ezért érdemes figyelni a weboldalad helyes működésére, sőt akár külső szakértővel vagy egy digitális eszközzel monitorozni, hogy nem bukkan-e fel valamilyen technikai probléma. Szintén fontos része ennek a megbízható hosting szolgáltatás, mely beépített biztonsági funkciókat is tartalmaz, ami jópár hiba előfordulását kizárja.

A technikai tényezők közé tartozik a https használata is, mivel a Google számára ma már rendkívül fontos az, hogy a weboldalak a https-protokollt használják. Ezért is figyelmeztet a böngészője – de más böngészők is – a http-oldalakra, még abban az esetben is, ha azok nem kezelnek érzékeny felhasználói adatokat.

A https a felhasználók személyes adatait és pénzügyi információit védi, ami miatt például egy webáruházban nyilván kötelező a használata, ugyanakkor egy blog esetében, ahová még be sem kell jelentkeznie a felhasználónak, erősen kérdéses a szükségessége.

Mindenesetre, ha hitelességre törekszel, be kell szerezned a tanúsítványt, mivel a felhasználók egy része csak a figyelmeztetést látja, így nem merik használni a weboldalad, mert félnek például attól, hogy vírus kerül a gépükre vagy mobiljukra.

A webdesign használhatósága és következetessége

Míg néhány éve még meglehetősen szabad volt a web a felhasználói felületek kialakítását illetően, mára elég szigorú minőségi követelmények alakultak ki. A felhasználók meglehetősen igényesek egy weboldal megjelenésére, kivitelezésére és használatára, hiszen egy jó minőségű weboldalon könnyebb navigálniuk, gyorsan megtalálják az általuk keresett információkat, funkciókat.

A weboldal elrendezése, designja, színei, betűtípusai ezért mind hatással vannak a hitelességére. A weboldal esztétikája elsődleges szemponttá vált, a webdesign a márkádra is erőteljes hatást gyakorol, az emberek pedig elvárják a kreatív, de következetes és profi megjelenést a weboldalaktól.

Ha ezt nem találják meg nálad, akkor nem is szívesen használják a weboldalad, főleg ha megtalálják másnál is ugyanazt, amit Te kínálsz. Ennek ellenére sok weboldaltulajdonos apróságnak tartja a felhasználói élménnyel, a betűtípusokkal vagy a színekkel való bajlódást, pedig meghatározó jelentőségük van a cégedről alkotott kép kialakításában.

A tartalom minősége, olvashatósága

A felhasználók gyakran információért keresik fel a weboldalad, melyet tartalomként tálalsz nekik. Éppen ezért nem mindegy a tartalom minősége, mely a hitelességed is befolyásolja. Ehhez kell az igényes, mély, jól kidolgozott, eredeti tartalom.

Amennyiben a témád igényli és a lehetőségeid engedik, mindenképpen érdemes az írott szövegen túl más médiatípusokat is használni: saját fotókat, videókat, podcastokat is.

Természetesen mindez nem sokat ér, ha nem eléggé releváns, amihez egy kulcsszókutatás nyújt segítséget. Ezzel tudod megállapítani, hogy összhangban van-e a tartalom, a célközönség és a felhasználói szándék. Végül pedig a hitelesség érdekében fontos figyelni az olvashatóságra is.

A weboldalad tekintélye

Nyilván számodra sem hat a meglepetés erejével az a kijelentés, hogy a Google a keresőtalálati oldalakon elsősorban a tekintélyes és népszerű weboldalak megjelentetését preferálja, így ezek szerzik meg a jobb helyeket. De hogyan lehet a weboldalad “tekintélyes”?

Ez már egy komoly stratégiát igényel – és persze jelentős befektetést -, különösen, ha erős a konkurencia. Ha csak a SEO-t tekintjük, akkor megkerülhetetlen a minőségi linkek szerzése, olyan linkeké, melyek valóban hiteles, komoly és nagy látogatottságú, mégis releváns oldalakról mutatnak rád.

Ez egy rendkívül nehéz és költséges feladat, ha jelentős a verseny: komoly erőfeszítést, sok időt és profi hozzáállást követel. Nem lehet megoldani havi néhány ezer forintos linképítésnek hívott black hat SEO-val. Ugyanakkor, ha biztosítod hozzá a megfelelő erőforrásokat, akkor egy idő után a weboldalad forgalma és tekintélye is növekedésnek indul.

Összességében tehát elmondható, hogy több tényezőre is összpontosítaniuk kell a weboldaltulajdonosoknak, ha növelni akarják a hitelességüket a weben. Ezek a stratégiák komoly munkát, több területen jelentős szakmai tudást, némi kreativitást, valamint pénzt és időt is követelnek.

Kategória: Design | Címke: , ,

Főleg írok. Főleg blogot és közösségi médiát, de tágabb perspektívában: online marketing, úgyhogy van benne bőven SEO, laza AdWords, webdesign-okoskodás, és még ami belefér.

Comments are closed.