Keresés
Header Háttér

Webshark Blog

… jquery, ajax, design, psd, plugin, modul, web2, social, miegymás…

2019-10-160 komment

Hogyan hozhatsz forgalmat a weboldaladra?

Sokan érzik úgy, hogy kevés a weboldaluk látogatóinak száma, nem jönnek az emberek. Ilyenkor eszükbe jut egy-két dolog, amit megoldásnak vélnek, így keresnek valaki mondjuk SEO-ra, vagy elkezdenek hirdetni. Ez szép, azonban a lehetőségek tárháza sokkal szélesebb, és nem biztos, hogy a megfelelő eszközt kapják ki a palettából. De ahhoz, hogy jól válassz, ismerned kell a lehetőségeket.

A weboldaltulajdonosok elképzelései a forgalom növelése tekintetében kimerülnek néhány közismert technikában, azok közül is általában egyet-kettőt favorizálnak. Pedig az az egy-kettő nem feltétlenül hozza a megfelelő eredményeket, vagy lehet, hogy egyáltalán nem elegendő. Nézzük, hogy mivel lehet próbálkozni!

Tartalomkészítés

A tartalomkészítés jellemzően egy blog keretei között történik. Ez persze nem olyan egyszerű, hogy elkezdesz szövegeket vagy videókat gyártani, és már jönnek is az ügyfelek. Ismerned kell a közönséged, létre kell hozni az ügyfélperszonákat, hogy lásd kinek, milyen tartalomra lenne szüksége. Át kell gondolni, hogy ezek a személyek milyen kulcsszavakkal, mire keresnek rá a keresőben, mi érdekli őket, milyen tartalomnak lehet forgalma. Fontos lehet azt is megkülönböztetni, hogy ezen kulcsszavak mögött tájékozódási szándék vagy annál több húzódik-e meg.

Innen kezdődhet aztán a tartalomkészítés, a közönségnek leginkább megfelelő forma kiválasztásával. És ha elkészült a tartalom, azt valamiképpen el is kell juttatni a közönséghez, hiszen nem elég, hogy csak megjelent egy szöveg a blogodban, szükség lesz valamiféle terjesztésre és promócióra.

Szakértői szerep

Ha a keresőben a jó tartalmaiddal jó helyen jelensz meg, az már komoly forgalmat hozhat az oldaladnak. Azt azonban tudnod kell, hogy a Google a hiteles, szakértői tartalmakat kedveli. Ehhez pedig nem elegendő néhány felszínes bejegyzés, kell hozzá a tudás. A fő kulcsszavak és a long tail kulcsszavak körére épülő tartalmakat egy átgondolt hierarchiában kell megjeleníteni, hogy a keresőben elérd a maximális hatást.

Videók

A közzétett tartalom azonban nem csak írásos lehet, kihasználhatod az egyre népszerűbb videós formát is. Ezek jól terjeszthetők a közösségi médiában, akár a YouTube-on, akár a Facebookon vagy az Instagramon. Ha nincs témád, akkor vedd elő a korábbi blogposztjaidat, és készíts belőlük videót.

Korábbi blogposztok frissítése

A tartalommarketingnek és a SEO-nak is része, hogy ne feledkezz el a korábban megjelentetett tartalmaidról. Ha ezeket mindig frissíted, átdolgozod, akkor azzal javíthatod az adott tartalom helyezését a keresőben, de a közösségi médiában is újra felhívhatod rá a figyelmet.

Médiamegjelenések és PR

A médiamegjelenéssel növelheted a márkaismertséget, és ezzel forgalmat irányíthatsz a weboldaladra. Ehhez hírekre és történetekre van szükség, melyek eladhatók a sajtónak. Ha sikerül megszerezni egy-egy megjelentést, azzal jelentős közönség számára teheted ismertté a nevedet.

Fizetett hirdetések

Ha úgy érzed, hogy ez a SEO-tartalomkészítés túl sok idő és energia (és pénz), akkor gyorsabban érhetsz el eredményeket hirdetésekkel. Erre lehetőség nyílik a keresőben vagy a közösségi média felületeken, mindkettő kínál PPC alapú lehetőséget és display hirdetéseket is.

Közösségi média

A közösségi média körüli felhajtás ugyan már erősen visszaesett, ennek ellenére nem érdemes teljesen lemondani róla. Annál is inkább, mert a közösségi médián belül is mindig vannak új lehetőségek (Messenger, TikTok, Instagram Stories), melyek egy-egy cég számára akár hatékonyabbak is lehetnek, mint egy szimpla Facebook-oldal.

Fontos azonban, hogy a közösségi médiában se spamekkel terheld a közönséged, hanem értéket kínálj. Nem jelent ugyanis különösebb nehézséget, hogy tovább görgessen a számára érdektelen posztjaidon. Tudnod kell, hogy kinek készítesz tartalmakat, és közvetlenül ezt a célcsoportot kell megszólítanod. Ha pedig kérdeznek valamit, akkor válaszolj! Az emberek szeretik, ha beszélgetni tudnak a cégekkel is.

Közösségi megosztások

A közösségi megosztás gombok olyan linkek, melyek segítségével az olvasóid meg tudják osztani a tartalmaid a közösségi médiában. Ezzel az olvasóid promotálni fogják a tartalmaid, ami növeli a forgalmad. Persze kellhet egy kis ösztönzés ahhoz, hogy megosszák a látogatók a tartalmakat, ezért a jó minőség és az idézhetőség mellett nem árt kérni is őket erre.

Versenyek és ajándékok

Egy egyszerű megoldás a forgalom weboldaladra terelésére, ha versenyeket indítasz, és ajándékokat kínálsz a közönségednek. Ez mindig gyors növekedést eredményez, és a meglévő követőidnek is izgalmas lehet.

Influencerek használata

Az influencer marketing nem elérhetetlen dolog a kisebb cégek számára sem, sőt kifejezetten jó áron juthatsz el a célközönségedhez, ha sikerül kiválasztanod a megfelelő influencert. Amikor egy influencer linkeket, értékeléseket, árengedményeket posztol, akkor azzal a saját közönségét teszi elérhetővé a számodra. Az influencerekkel a szóbeszéd erejét használhatod ki, ami mindig is hatékony technika volt a marketingben.

nem elérhetetlen dolog a kisebb cégek számára sem, sőt kifejezetten jó áron juthatsz el a célközönségedhez, ha sikerül kiválasztanod a megfelelő influencert. Amikor egy influencer linkeket, értékeléseket, árengedményeket posztol, akkor azzal a saját közönségét teszi elérhetővé a számodra. Az influencerekkel a szóbeszéd erejét használhatod ki, ami mindig is hatékony technika volt a marketingben.

E-mail listák építése

A meglévő olvasóid és ügyfeleid elérése kiváló lehetőség a weboldalad forgalmának növelésére. Amikor egy új blogposztot írsz, vagy csak van egy jó ajánlatod, akkor azt egyből megmutathatod a meglévő ügyfeleidnek egy e-mail lista révén. E-mail listát építhetsz olyan tartalmakkal, melyeket csak azok kapnak meg, akik megadják az e-mail címüket, de használhatsz egyszerű e-mail feliratkozási űrlapot is a weboldaladon. Emellett a közösségi médiában is hirdetheted a hírleveledet, így a követőidből feliratkozók lesznek.

Vegyél részt a közösséged életében!

Használd ki a Facebook-csoportokat, melyek a Te iparágadban aktív személyeket gyűjtik össze, oszd meg a véleményed, válaszolj a kérdésekre. Ugyanígy fórumokon is megjelenhetsz, és persze reagálj a követőidre a közösségi médiában.

Közösség építése

Itt már nem csak részt veszel egy-egy csoportban, fórumban, hanem Te magad hozod ezeket létre. Ezzel nem csak egy teret kínálsz az iparágadban aktív személyeknek a kommunikációra és az információcserére, hanem megismerteted velük a weboldalad is, mely felkeltheti az érdeklődésüket.

Vendégposztok

A vendégposzt is hasonló, mint az előző két pont: aktívan részt veszel egy közösség életében. És nem mellesleg visszalinkelsz a saját oldaladra. Persze ehhez gondosan ki kell választani azokat az oldalakat, melyek jól illeszkednek a cégedhez.

Off-page SEO

Az off-page SEO előbbihez kapcsolódik, ugyanis legfőképpen a linkekről szól, melyek az oldaladra mutatnak. Egyik eszköze a vendégposztok írása. Eredménye pedig egy jobb helyezés a találati oldalakon, hiszen a linkek még mindig az egyik legfontosabb rangsorolási tényezőt jelentik. Emellett persze az adott weboldalról is forgalmat irányítanak a weboldalra.

On-page SEO

És ha már keresőoptimalizálás, akkor essen szó az on-page SEO-ról, mely szintén segít a jobb helyezés elérésében a találati oldalakon, ezáltal pedig növeli a weboldaladra érkező forgalmat. Ide a weboldal egyes elemeinek optimalizálása tartozik.

Technikai SEO

És akkor essék szó a SEO harmadik lábáról is, mely a weboldal technikai részleteinek rendbetételét jelenti úgy, hogy azt a Google és a felhasználók is hibátlannak találják. Egyik legfőbb eleme a weboldalsebesség, de ide tartozik az indexelés és feltérképezés kérdése is, sok apró technikai paraméter mellett.

Belső linkelés

Szintén a SEO részeként érdemes figyelni a belső linkrendszer kialakítására. Hiszen, ha egy látogató megérkezik a weboldaladra, akkor nyilván az a célod, hogy minél tovább ott tartsd érdekes tartalmakkal. Ezért is van fontos szerepük a belső linkeknek. Fontos, hogy a belső linkek illeszkedjenek a megtervezett hierarchiába és struktúrába is, legyen egy fő tartalom, ahhoz kapcsolódó kisebb tartalmak – a megfelelő kulcsszavak mentén -, melyek egymásra mutatnak.

Térképes SEO

A térképes SEO is csak SEO, de talán érdemes külön is felhívni a figyelmet a benne rejlő lehetőségekre. Akkor használhatod ki igazán a térképes megjelenést, ha van egy fizikailag is létező üzleted vagy irodád.

Tesztek

Nem feltétlenül elég, ha csak a weboldaladra tereled a forgalmat. Ott olyan felhasználói élményt kell nyújtani a látogatóknak, mely elvezeti őket a konverzióhoz, illetve visszatérő látogatók lesznek belőlük. Egy weboldal felhasználói élményének optimalizálásához jó lehetőséget kínálnak a különböző felhasználói tesztek, illetve ezek részeként az A/B tesztek, melyek segítségével addig csiszolhatod a weboldalad, hogy az valóban hatékonyan működjön.

Kategória: Webmarketing | Címke:

Főleg írok. Főleg blogot és közösségi médiát, de tágabb perspektívában: online marketing, úgyhogy van benne bőven SEO, laza AdWords, webdesign-okoskodás, és még ami belefér.

Comments are closed.

kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet